חדשות ואירועים

סיום קורס אסטרטגיה שיווקית לארגונים חברתיים


המחזור הראשון של קורס אסטרטגיה שיווקית לארגונים חברתיים הסתיים לאחרונה. הקורס, המועבר במסגרת המחלקה ללימודים רב תחומיים, כחלק מקורסים משלבי עשייה של דקאנט הסטודנטים, נולד כתוצאה מהחזון של לימור סהר-ענבר, מרצה במחלקה ללימודים רב תחומיים ובפקולטה לניהול טכנולוגיה, אשר ראתה בהזדמנות הזו אפשרות לחבר את האקדמיה עם הקהילה והתעשייה.

 

 


לימור סהר ענבר

לימור סהר-ענבר: "החלום שהתחיל מרעיון קטן, הפך להיות למציאות. היום כבר מבינים כי גם לארגונים בעלי מטרה חברתית חשוב לייצר תוכנית שיווקית על מנת לסייע להם להגשים את יעדיהם החשובים. בשל המצב לא יכולנו לפגוש את הארגונים ואת האוכלוסיות להן מסייעים אך, בסופו של דבר הצלחנו להתקרב ולקרב, למרות שנפגשנו רק מרחוק". 

 

 

בקורס השתתפו 28 סטודנטים שעבדו בסיוע 6 מנטורים מובילים מהתעשייה.

 

במהלך הקורס התקיים שילוב בין לימוד ההיבטים התיאורטיים של אסטרטגיה שיווקית ויישום של אותו ידע בכתיבת תוכנית שיווקית עבור ארגונים חברתיים קיימים. הקורס התבסס על "מודל 10 השלבים" לאסטרטגיה שיווקית שפיתחה לימור ומשלב איסוף ידע על הארגון ומטרותיו, ניתוח הסביבה העסקית שלו ואיתור ההזדמנויות והאיומים. לאחר שלב האבחון הסטודנטים בחנו חלופות אסטרטגיות והציעו פתרונות ברי יישום ברמת הטקטיקה השיווקית.

 

על מנת להתמודד עם חוסר היכולת במפגש הפיזי, המרצה שילבה במפגשים שימוש בחדרים נפרדים וכך, מבחינת הסטודנטים הייתה כאן הזדמנות מיוחדת לעמוד מול הארגונים הגדולים וליהנות מהדרכה של מנטורים בולטים בתחום.

 

 

לימור סהר-ענבר: "זכיתי להכיר סטודנטים מעורבים ואכפתיים שהשקיעו הרבה זמן ומאמץ והתוצרים שהוצגו במפגש הסיום מעידים על כך. הסטודנטים בתקופה זו היו צריכים להתמודד עם למידה של שעות רבות מול מחשב, בריחוק מהסביבה הפיסית הלימודית ומחבריהם ללימודים. לכן, קורס כזה מבוסס פרויקט, הינו אתגר גדול אך, לפי דבריהם, גם מאד ייחודי, מעניין ומספק. תודה רבה לדקאנט הסטודנטים, למחלקה ללימודים רב-תחומיים ולכל השותפים לתוכנית. אני תקווה שאכן הקורס העשיר את הסטודנטים ותרם לארגונים רעיונות, שיסייעו להם בקידום המטרות החברתיות הכה חשובות שלהם".

 

 

פורסם: 17/7/2020