חדשות ואירועים

משחקים אינטראקטיבים לילדים על הרצף האוטיסטי

 

בשבוע שעבר התקיימו הגשות פרויקטים בקורס של מעבדת MADE, בראשות ד"ר דניל אומנסקי, אשר נערך במסגרת המחלקה ללימודיים רב-תחומיים, ובתמיכת היחידה למעורבות חברתית במכון הטכנולוגי. 

 

 

הקורס פעל בשיתוף עם בית-ספר ניב בחולון המשלב ילדים על הרצף האוטיסטי. סטודנטים מפקולטות ומחלקות שונות במכון עבדו במהלך הקורס בצוותים רב-תחומיים על הצעה, עיצוב ובנייה של משחקים אינטראקטיבים המעצימים פעולה משותפת וקשב הדדי בין הילדים. 

 

 

בפגישה עם מנהלת בית ספר ניב, יעל אסף, ועם צוות המורים לחינוך מיוחד, שמעו הסטודנטים על הקשיים, הצרכים ונקודות החוזק של הילדים על הרצף האוטיסטי הלומדים בבית הספר.

 

 

כמו כן, הסטודנטים פגשו והכירו את הילדים עצמם, עבורם התבקשו לפתח פתרונות חדשים. במהלך הקורס שילבו הסטודנטים מיומנויות עיצוב והנדסה לפיתוח תוצרים המבוססים על פעולה משותפת וקשב הדדי דרך חוויה משחקית. למשל, בפרויקט ״בראשית״ יצרו הסטודנטים קונסולת משחק ל - Astroids, משחק קלאסי בו השחקן מנווט חללית המתחמקת והיורה על אסטרואידים נעים. המשחק בנוי כך ששני ילדים שולטים על ציר אחר של תנועת החללית (ימין-שמאל, למעלה-למטה).

 

 

כך, על מנת להצליח במחשק, שניהם צריכים לפעול בצורה מתואמת ולשים לב לפעולות של השחקן השני.    

 

 

בסוף הקורס הציגו הסטודנטים אבות-טיפוס עובדים, בהם התנסו הילדים, וזכו לתגובות נלהבות מצד התלמידים וצוות בית הספר. הפרויקטים יוטמעו בכיתות בית הספר בתחיחת שנת הלימודים הקרובה. 

 

 

פורסם: 10.7.19