חדשות ואירועים

סמינר משותף ראשון לאוניברסיטה הפדראלית בקזן וHIT 

ימים מספר לאחר חתימת מזכר ההבנות עם האוניברסיטה הפדראלית בקזן, רוסיה, התקיים הסמינר המשותף הראשון לשני המוסדות. בסמינר, אשר התנהל בזום השתתפו ד"ר נאווה שקד מ HIT וד"ר דימיטרי צ'ירקין וד"ר אלנה גורובוטס מהאוניברסיטה בקזן. 



ד"ר נאווה שקד, ראש המחלקה ללימודים רב תחומיים ב HIT: ההרצאה היום נסובה סביב התחום של עיבוד בדיבור. חשיבותו ביצירת מערכות מיחשוב אינטליגנטיות, מערכות שהן לא רק מבינות מה אמרת אלא גם למה התכוונת. אנחנו מדברים על שילוב של בינה מלאכותית בתוך מערכות משולבות המשתמשות במנועי זיהוי דיבור כך שהדיבור הופך לטקסט ולמעשה הופך למשהו שאפשר לנתח אותו. דיברנו על יישומים שונים בעולם כמו רובוטים חברתיים, רובוטים רפואיים, אווטארים ובוטים. יש אתגר גדול ביכולת להבין ולייצר דיבור חוזר בגלל עמימות השפה ‏ולכן אנחנו צריכים לבנות מודולים שאנחנו קוראים להם עיבוד שפה טבעית NLP, שיוכלו לעבד מבחינת הבנת השפה והקישור הפרגמטי לידע על העולם, את ההבנה של אותו עיבוד דיבור ואת היכולת לנהל שיח  טבעי בשני הצדדים.


‏במכון בצענו מספר פרויקטים שנחשבים פורצי דרך. נציין את הפרויקט שנקרא הרה Hera שהוא פרויקט פיתוח של אווטאר לנשים בהריון אשר נעשה לאחר מחקר מעמיק עם קבוצות מיקוד, למה באמת המשתמשים מסוג נשים בהיריון זקוקות וצריכות?

 


בניית מערכת כזאת קצה לקצה, שעובדת בפועל וניסוי של המערכת בשטח תוך חווית משתמש ומעקב אחרי התוצאות. הפרויקט הזה פורסם וזוכה לתשואות, כיוון שהוא באמת חדשני הן מבחינת הנראות של אווטאר ומבחינת ארכיטקטורת המערכת, קצה לקצה שעובדת והן מבחינת החדשנות שלו.

 

ד''ר שקד

ד"ר נאווה שקד

 

במחלקה למדעי המחשב ד"ר שקד מלמדת קורסים בעיבוד דיבור למערכות תבוניות, עיבוד שפה טבעית NLP וקורס ממשקי משתמש לטובת אינטראקציה וחוויה משתמש.

 

ד"ר דמיטרי צ'ירקין ,ראש המחלקה לטכנולוגיות סייבר פיזיקליות, במכון לפיזיקה באוניברסיטה וראש המרכז להעברה דיגיטלית, באוניברסיטה הפדראלית של קזן הרצה בסמינר על: סריקת דיבור אוטומטית ושיטות לתיקון דיבור בעזרת אקוסטיקה הטרוגנית.


ד"ר אלנה גורובוטס, ראש המחלקה לבלשנות יישומית וניסויית , המכון לפילולוגיה ותקשורת בין תרבותית, באוניברסיטה הפדראלית של קזן.
הרצתה על: בלשנות יישומית ופסיכולוגיה.

 

פורסם:23/09/20