חדשות ואירועים

HIT מיישם את רפורמת האנגלית של המל"ג כהכשרה לשוק העבודה

 

ד"ר אולגה גופול, אשר מונתה לאחרונה לתפקיד ראש היחידה ללימודי אנגלית, בונה מזה מספר חודשים את המערך החדש של לימודי האנגלית, אשר יישם את הרפורמה עליה הכריז המל"ג.

 

ד"ר אולגה גופולצילום: דינה סטסקוביץ

 

על פי הרפורמה המדוברת, כל המוסדות האקדמיים בישראל נמצאים בבנייה של התוכנית החדשה לפי דרישו המל"ג עד שנת 2025. "עלינו לבנות מחדש את תוכנית הלימודים בשפה האנגלית ולהתאים אותה לרמה האירופית", אומרת ד"ר גופול. "פטור באנגלית זה לא רק לעשות וי. לא כל הסטודנטים עומדים בציפיות האקדמיה ואנו רוצים שיהיו מקצוענים לא רק בקריאת מאמרים אלא שיהיו מוכנים לחיים המקצועיים שמתנהלים כיום רובם ככולם בשפה האנגלית. דרישות שוק העבודה הן לאנגלית כמעט בכל התחוים ויש צורך להוציא אליו בוגרים שיכולים לעמוד בדרישות הללו".

 

ד"ר גופול מחיזקה בתואר שני בהצטיינות בבלשנות אנגלית מאוניברסיטת בר אילן ואת עבודת הדוקטורט שלה הקדישה לנושא רכישת שפה וסמנטיקה.
על פי הרפורמה המוצעת יחוייבו כל הסטודנטים במכון, כבר משנת הלימודים הקרובה ללמוד 2 קורסים אשר יועברו בשפה האנגלית.

 

המועצה להשכלה גבוהה הכריזה על רפורמה בלימודי אנגלית וקראה ליישום תוכנית חדשה לאנגלית למטרות אקדמיות ובינלאומיות במערכת ההשכלה הגבוהה בישראל. כל מוסד אקדמי אחראי ליישום הרפורמה וגם המכון הקים וועדה המורכבת מגורמים שונים במכון כדי לבסס מענה מסודר לקבל תקציב מל"ג לפרויקט שימשך עד 2025. הפרויקט מתחלק ל- 2 נושאים עיקריים שבהם תתבצע הרפורמה.

 

EFL – אנגלית כשפה זרה, לימודי אנגלית להם מחויבים כל הסטודנטים מוסדות אקדמיים עד לרמת הפטור.
היחידה ללימודי אנגלית שבראשה עומדת ד"ר אולגה גופול, היא חלק מהמחלקה ללימודים רב תחומיים שבראשה עומדת ד"ר נאווה שקד. בשנה האחרונה גדלה מאוד היחידה לאנגלית והיא כוללת עתה 15 מרצים.
בכל שנה לומדים בה מעל 2000 סטודנטים בכל הרמות והיא משרתת את כל הפקולטות.

היעד של יחידת האנגלית הוא להנחיל ידע ב- 4 מיומנויות CEFR: הבנת הנקרא, הבנת הנשמע, כתיבה ודיבור. חלקם חדשים לחלוטין ולכן כרגע נעשית עבודה של הכנת חומרי לימוד ייעודיים, חלקם דיגיטאלים, ובמקביל הכשרה של המרצים לחזק אותם בהוראת 4 המיומנויות בתוכנית לימוד של אונ' קיימברידג''.

 

EMI – אנגלית למטרות תקשורת, יצירת קורסי העשרה מקצועיים באנגלית שהם מרכיב הכרחי בכל ארגז כלים של בוגר אקדמייה, כהכנה לחייו המקצועיים בתעשייה. קורסי EMI יינתנו ע"י כל הפקולטות כחלק מהקוריקולום והם יילמדו כולם באנגלית, הרצאות מטלות מבחנים וכד. כיום קיימים כבר מספר לא מבוטל של קורסי EMI במכון כמעט בכל הפקולטות, ומספרם יגדל לאורך שנות הפרויקט במקביל לתוכנית הכשרה למרצים, וסיוע בכלי הוראה מתאימים ותרגום קורסים. את התוכנית ללימודי EMI הכין פרופ' האשם זועבי מהמחלקה למתמטיקה שימושית.

 

תוכנית העבודה וההגשה למל"ג הוכנה ע"י צוות שנבחר למשימה, ובראשו עומד מר מוטי משען, ד"ר אולגה גופל, פרופ' זועבי , ד"ר נאווה שקד ונציגי היחידות השונות התומכות במהלך, קידום הוראה, מחלקת נגישות, הבינלאומיות, ומנהל הסטודנטים.
התוכנית המוגשת כוללת מטרות ויעדים שנתיים כחלק מהיישום הכולל של הרפורמה לשנים הקרובות, מדדים להצלחה ומידת ההשפעה של הרפורמה במוסד, ולוחות זמנים ליישום התכנית עד לשנת הלימודים תשפ"ד, כולל. הצלחתה תלויה בשיתוף פעולה של כל היחידות האקדמיות והמנהליות במכון תוך הבנה שרכישת המיומנות האקדמית והמקצועית באנגלית היא הכרחית כדי להתקדם למחקר, ליצירה ולתעשייה.

ד"ר גופול: "התוכנית מוגשת ביולי לאישור המל"ג, אבל העבודה כבר התחילה במרץ ואנו נראה את תוצאותיה כבר בשנת הלימודים תשפ"ב".

 

פורסם: 29/06/2021