חדשות ואירועים

אקדמיה חברתית – הפרויקט הייחודי של סטודנטיות בקורס רב-תחומי


שתי סטודנטיות בקורס רב-תחומי ב-HIT יצרו סרטון בהשראת התכנית "סליחה על השאלה" עם ניצולי שואה מעמותת "עמך" בחולון

 

מאי חנניה ואריאל אסיאס בהקרנה החגיגית בעמותת ''עמך'' סניף חולון

מאי חנניה ואריאל אסיאס בהקרנה החגיגית בעמותת "עמך" סניף חולון


אריאל אסיאס ומאי חנניה, סטודנטיות שנה ב' בפקולטה לטכנולוגיות למידה, יצרו יחד פרויקט מיוחד – הפקת סרטון על פי פורמט של התכנית המצליחה "סליחה על השאלה" של ערוץ כאן 11, כאשר המרואיינים שלהן הם ניצולי שואה, חברי מועדון עמותת "עמך" בחולון. את הפרויקט הן יזמו וביצעו במסגרת הקורס "תמורות בחברה הישראלית" הנלמד בבית הספר ללימודים רב-תחומיים במכון.


HIT מכון טכנולוגי חולון מתהדר בהיותו מוסד אקדמי פורץ דרך אשר חרט על דגלו להיות בחוד החנית של הקדמה המדעית והטכנולוגית, ולהכשיר את הבוגרים שלו להשתלבות מוצלחת בתעשייה. מרכיב אינטגרלי בלימודים לתואר, מעבר להתמחות בפקולטות השונות, ניתן במסגרת בית הספר ללימודים רב תחומיים בראשותה של ד"ר נאווה שקד, המעניק לסטודנטים את האפשרות להעמיק את ידיעותיהם גם בתחומי מדעי הרוח והחברה.


הקורס "תמורות בחברה הישראלית" שמעביר ד"ר הלל אייל הוא אחד מתוך קורסים רבים בבית הספר המשרתים בדיוק מטרה זו. הקורס עוסק בשינויים שעברה ושעוברת החברה הישראלית, אך זהו אינו קורס תיאורטי בלבד, שכן משולבת בו פעילות קהילתית שמבצעים הסטודנטים, כל אחת ואחד בעמותה בה בחרו. בסיום הקורס הם כותבים עבודה עיונית על הסוגיה החברתית בה עסקו על בסיס ההתנסות שלהם בפעילות. 


"הפרויקט והפעילות הקהילתית מהווים דוגמא מבוהקת ל-win-win של חיבור בין אקדמיה לקהילה. הסטודנטים תרמו תרומה נפלאה ובאותה נשימה למדו הרבה על סוגייה חברתית כלשהי", מספר ד"ר אייל, מרצה בבית הספר. 


"בתחילה גיבשנו עם העמותה תכנית של מפגשים, פעילויות ושיעורים בנושא טכנולוגיה אבל הבנו שאנחנו רוצות לעשות משהו יותר גדול", מספרת אריאל אסיאס. "זאת פעם ראשונה שאנחנו מתנדבות בעמותה כזו עם אוכלוסייה כזו, ורצינו למצוא את הדרך לתקשר איתם ולא רק לסמן וי על הקורס", מוסיפה מאי חנניה. "אספנו מאגר גדול של שאלות מסטודנטים וסטודנטיות שלומדים איתנו ששיתפו מה מעניין אותם לשאול ויחד עם החברים בעמותה, יצרנו תכנית טלוויזיה".


השתיים מסרו כי העבודה על הסרטון הייתה אינטנסיבית והן אף למדו כיצד לערוך וידאו רק כדי שיוכלו ליצור אותו. השאלות הופנו למרואיינים – ניצולי שואה חברי מועדון "עמך": מה דעתם על הדור הצעיר, מה דעתם על הקידמה הטכנולוגית, עם מי היו רוצים לשבת לארוחת ערב, ועוד. אחרי סיום עריכת הסרטון התקיימה הקרנה חגיגית במרכז "עמך" ב-14 בספטמבר, בנוכחות משפחותיהם של 26 המשתתפים. התשובות שענו המשתתפים בסרטון היו לעיתים משעשעות במיוחד או מרגשות עד כדי כך שלא נשארה עין אחת יבשה בקהל. 


בבית הספר ללימודים רב-תחומיים מתקיימים מספר קורסים משולבי עשייה חברתית המאפשרים לסטודנטים ליישם את הידע והיכולות שהם רוכשים בקורסים באופן מעשי בתוך הקהילה, ובכך לתרום ולהיתרם באופן ייחודי.

 

 

 

 

פורסם: 17/11/2022