חדשות ואירועים

פרויקט Blended Mobility חוצה יבשות

בית הספר ללימודים רב תחומיים ב-HIT השתתף בפרויקט מעניין וייחודי, של האיחוד האירופי

 

פרויקט Blended Mobility חוצה יבשות

עבודה בקבוצה באחת הסדנאות - ביחד עם סטודנטים מיוון, הולנד וסולובניה.


בחודש מאי, יצאה משלחת של 7 סטודנטים במסגרת של קורס רב תחומי בינלאומי Research & Soft Skills לאוניברסיטת HMU בכרתים, יוון, על מנת לקחת חלק במפגש חוצה יבשות עם עשרות חברי הקורס ממדינות שונות באירופה, שלקחו בו חלק. 

 

מדובר בקורס ייחודי במסגרת תוכנית +ERASMUS של האיחוד האירופי, שנלמד כחלק מבית הספר ללימודים רב תחומיים ב-HIT בהובלתה של ד"ר נאווה שקד, שמטרתו להכשיר סטודנטים בכישורים תומכים את לימודי הליבה שלהם. לקורס נבחרו סטודנטים מצטיינים שענו לקול קורא ועברו ראיונות התאמה. את הקורס הובילו ד"ר נוגה גולסט, וד"ר אלעד שגב מבית הספר. 

 

המיזם התאפשר תודות לסיוע של יחידת הבינלאומיות ברשות המחקר של המכון התאפשר מסעם של הסטודנטים להשתתפות בשבוע הבינלאומי בכרתים. "מדובר בחוויה שהם ינצרו איתם. בחרנו להביא את הקולות השונים ולהעביר את החוויות ישירות מפיהם של הסטודנטים" אמרה ד"ר נאווה שקד.

 

פרויקט Blended Mobility חוצה יבשות

 

הגר גוטשטיין, סטודנטית לתואר שני מסלול ישיר בפקולטה לטכנולוגיות למידה סיפרה על החוויה: "הקורס כלל בתוכו תכנים מגוונים, מעשירים והעניק נקודות מבט חדשות על סיטואציות יומיומיות. מעבר ללמידה על מיומנויות רכות, הרגשתי שבזכות שילוב סטודנטים מכל העולם, יצא לי גם להתאמן על אותן מיומנויות על תקשורת בין-אישית, הבדלים בין תרבויות, הומור דומה או שונה, מתן אמון ב"זרים", סבלנות ובעיקר הרבה למידה מאותן חוויות פשוטות מעצם היותן באנגלית".

 

ליאור זיצר, סטודנט בשנה שניה במחלקה לתקשורת חזותית מסכם: "לא ניתן לתאר כמה זה משנה שיקוף עולם לחוות כל מיני תרבויות שונות. באמצעות אוכל, אנשים, הרצאות ועוד. בפרט העובדה שמחייבים את האינטרקציה עם הסטודנטים ברחבי אירופה ושוברים עבורך את הקרח ממש הקלה על כל התהליך. מאחר וזה לא פשוט לפנות למישהו שלא רק זר אלא מדבר שפה שוטפת אחרת לחלוטין, המסגרת הפכה את הסיטואציה להיות הרבה יותר נגישה"


תמר זיצר ,סטודנטית בשנה שנייה בפקולטה להנדסה, תעשייה וניהול אומרת כי: "נאלצתי להתמודד עם סיטואציות חברתיות שלא הייתי נתקלת בהן בחיי היומיום, יצרתי קשרים עם סטודנטים ממגוון ארצות ותחומי לימוד ועבדתי איתם יחד לצורך יצירה משותפת. החלק המשמעותי ביותר עבורי היה להתמודד עם העצמאות והאחריות הרבה, לייצג את עצמי ,את ישראל ואת המכון לעילא ולעילא מול אנשים אחרים מהעולם".

 

מידי שנה מציע בית הספר ללימודים רב תחומיים קורסים ייחודים המשלבים פעילות עם אונ' בינלאומיות בפרויקטים בתחומי היזמות החדשנות.