חדשות ואירועים

הכנס הרביעי של הפקולטה לטכנולוגיות למידה התקיים במכון

 
כ-350 איש השתתפו בכנס של הפקולטה לטכנולוגיות למידה המתקיים זו השנה הרביעית ב HIT. המשתתפים, אשר הגיעו מחברות וארגונים שונים ומצה"ל, משתייכים ברובם לתחומי הלמידה הארגונית. יצוין כי הרשימה לכנס נסגרה כבר כחודש וחצי לפני המועד לאור הפופולריות שלו.
 
השנה התמקד הכנס בשלושה תחומים עיקריים:
  • חדשנות
  • עיצוב חווית משתמש
  • כלי למידה מתוקשבת
 
המשתתפים האזינו להרצאות והשתתפו בסדנאות שונות.
 
לילך גל, רותם ישראל ואורן בן אהרון צילום: טל קליין
 
ד"ר יובל דרור, דיקאן בית הספר לתקשורת במסלול האקדמי במכללה למנהל, הרצה על "עתידנות- הצצה לשנת 2035" , בה סקר פיתוחים, חידושיים ושינויים מרכזיים במספר טכנולוגיות שכיום קשה לדמיין את העולם בלעדיהן, כגון הטלפון הסלולרי, הצילום הדיגיטלי, הטלוויזיה והאינטרנט.
 
בין הסדנאות, לדוגמה:
 
סדנת IBM Design Thinking המיועדת לכל מי שרוצה לשים את משתמש הקצה במרכז, שהועברה ע"י ברק אלון, מוביל פרוייקטי Analytics ו-Big Data בקבוצת האנליטיקה ב - IBM ורותם ישראל, מרצה בפקולטה לטכנולוגיות למידה. בסדנא התנסו המשתתפים בעקרונות "IBM Design Thinking", שיטה המאפשרת התאמת פתרונות לצרכי המשתמשים, החל משלב הרעיון הראשוני ועד ליישום, תוך שילוב יצירתיות, סיעור מוחות, חשיבה מחוץ לקופסא ושיתוף פעולה בין אנשי מקצוע שונים.
 
משתתפי הכנס בסדנת IBM Design Thinking צילום: טל קליין
 
סדנת -Storyline צעדים ראשונים למשתמשים מתחילים הועברה ע"י לילך גל, מרצה בקורס 'פיתוח למידה מתוקשבת' בפקולטה לטכנולוגיות למידה ורכזת המרכז לקידום הוראה. הסדנה, המיועדת למשתמשים חדשים ומתחילים בלבד, חשפה את עושר התוצרים שניתן להפיק בעזרתה (לומדות, מבחנים, אינפוגרפיקה אינטראקטיבית, אפליקציות .
 
ד"ר ערן גל, מרצה בפקולטה לטכנולוגיות למידה ויו"ר הכנס: "הכנס השנתי הוא הדרך שלנו לפתוח את דלתות הפקולטה לקהילה המקצועית בישראל ולאפשר לאנשים לחוות את מה שאנו מלמדים. בכנס היו הרצאות לצד סדנאות מעשיות שהועברו על ידי סגל הפקולטה, בוגרים ואורחים שנמצאים עמם בקשר שוטף.
 
ועדת ההיגוי של הכנס:
פרופ' מיקי רונן –דיקאן הפקולטה
ד"ר חגית מישר-טל- ראש החוג לתואר ראשון
ד"ר ערן גל- יו"ר הכנס ומרצה בפקולטה
אורן בן אהרון- מרצה בפקולטה
רותם ישראל- מרצה בפקולטה
לילך גל- מרצה בפקולטה
 
פורסם 28.6.17