עיצוב חוויית משתמש

[ כחלק מתואר ראשון בטכנולוגיות למידה ]


לעיצוב נבון וחזק של ממשק משתמש יש השפעה קריטית על חווית המשתמש וכפועל יוצא על התועלת שאנשים מפיקים מסביבות דיגיטליות ובכלל זה לומדות, אתרי אינטרנט, משחקים, מכשירים סלולאריים ועוד.
 
על מנת להיות מעצב חוויית משתמש כיום לא מספיק רק לשלוט בעקרונות של עיצוב חזותי, אלא נדרשת גם הבנה מעמיקה על האופן בו אנשים מעבדים מידע כמו גם היכרות וניסיון בפיתוח תוצרי הדרכה/למידה אינטראקטיביים.
התואר הראשון בטכנולוגיות למידה (טל"מ) מעניק את הבסיס הרחב הנדרש על מנת להצליח כמעצב חוויית משתמש ומאפשר להתמקד, במסגרת קורסי הבחירה והפרויקטים, בליבת העיסוק של תחום זה.

עיצוב חווית משתמש - אתר הדרכה למשתמשי אנדרואיד - פרויקט גמר 2012
אתר הדרכה למשתמשי אנדרואיד - פרויקט גמר 2012 - יעל חילו וחן ויזל

עיצוב חוויית משתמש בתוכנית הלימודים

לימודי עיצוב חוויית משתמש במסגרת התואר הראשון בטכנולוגיות למידה מותאמים לדרישות התעשייה ולמגמות המתפתחות בתחום זה בארץ ובעולם.
הלימודים יחשפו אתכם לעקרונות שימושיות (Usability) וטכניקות לאפיון ועיצוב ממשק משתמש תוך הבנת חוויית המשתמש הכוללת.
במהלך הלימודים תבינו את חשיבותה של חוויית המשתמש, תפתחו ביקורתיות כלפי עיצוב ממשקים ותתנסו באופן מעשי בתהליך אפיון ועיצוב של אתרים, משחקים ואפליקציות למטרות הוראה, למידה והדרכה.

קורסים בעיצוב ממשק משתמש בטל"מ
חובה
מבוא לסביבות אינטראקטיביות | עיצוב ממשק משתמש | גרפיקה ממוחשבת | סביבות לימוד אינטראקטיביות | ארגון וייצוג ידע | פיתוח אתרי אינטרנט ב- HTML5 | עקרונות בפיתוח סביבות לימוד אינטראקטיביות | נגישות אינטרנט לבעלי צרכים מיוחדים
בחירה
עיצוב ממשק למכשירים ניידים | תרבות חזותית |
ניהול פרויקטים | ועוד
עוד על עולמות התוכן הנוספים בתואר בטכנולוגיות למידה

פירוט נוסף בעמוד תוכנית הלימודים

למה ללמוד עיצוב ממשק משתמש דווקא ב- HIT ?

4 נקודות מרכזיות מייחדות את התואר הראשון בטכנולוגיות למידה ב- HIT מתוכניות לימודים אחרות בתחום:
  1. מיזוג בין 3 עולמות: הדרכה, עיצוב, טכנולוגיה
    יש יתרון עצום לאיש מקצוע שיודע ומבין גם הדרכה, גם עיצוב חזותי וחווית משתמש וגם פיתוח טכנולוגי. ארגונים בתעשייה מאוד מחפשים אנשים כאלו.
  2. למידה ע"י עשייה (Learning by Doing)
    מתוך ניסיון לדמות את העולם 'האמיתי', במרבית הקורסים מבצעים פרויקט מסכם (בד"כ בצוותים) ולא מסתפקים במבחן ידע בלבד. חלק ניכר מהפרויקטים הם אינטגרטיביים, ומשלבים מיומנויות וידע של מספר קורסים הנלמדים במקביל.
  3. עם הפנים לתעשייה
    תכני התוכנית קשורים באופן הדוק לתעשייה. הקשר לעולם 'האמיתי' נוצר באמצעות סגל המחלקה, שחלקו הגדול מגיע מארגונים שונים בתעשייה. בנוסף, בפרויקט הגמר תתמודדו עם אתגר הדרכתי בו תעבדו מול לקוח אמיתי ותיישמו את הידע והמיומנויות שרכשתם במהלך הלימודים, כהכנה להשתלבותכם בתעשייה.
  4. סגל מגוון בעל תשוקה לתחום התמחותו
    המחלקה לטכנולוגיות למידה מורכבת מאנשי סגל מנוסים בתחומי הטכנולוגיה, העיצוב, הפיתוח וההדרכה. כולם מלאי תשוקה לתחום ההתמחות שלהם. כולם כבר ליוו מאות סטודנטים במסע לפיתוח קריירה בתחום תוסס ודינמי.

הגשות ביניים - קורס עיצוב ממשק משתמש
הגשות ביניים - קורס עיצוב ממשק משתמש

השתלבות בתעשייה

נטקראפט, NESS, Time To Know, בריטניקה מערכות ידע ורבים אחרים הם רק חלק קטן ממגוון רחב של ארגונים וחברות המעסיקים כיום את בוגרי התכנית לתואר ראשון בטכנולוגיות למידה. בוגרי התוכנית משולבים כיום במגוון תפקידים כגון מנהלי מוצר, מאפייני חווית משתמש ומעצבי ממשקים לאתרים, לומדות, משחקים ואפליקציות.

מוכן/ה לאתגר? חושב/ת שהלימודים מתאימים לך? מלא/י את פרטיך בטופס שבתחתית העמוד ויועץ לימודים יחזור אליך בהקדם.