פיתוח וניהול הדרכה

[ כחלק מתואר ראשון בטכנולוגיות למידה ]


כיצד בונים תוכנית הכשרה לקליטת נציג שירות ברשת סלולארית? איך מכשירים מנהלים בכירים לנהל משא ומתן מול צוותים מסין או יפן? איך מסייעים לאלפי עובדים בתאגיד בינלאומי, המפוזרים ברחבי העולם, ללמוד להפעיל תוכנה חדשה לניהול תקציב?
בכל ארגון גדול יש מחלקה ייעודית העוסקת בפיתוח וניהול הדרכה, שמטרתה לעזור לארגון ללמוד ולהתפתח באמצעות מערכי שיעור, לומדות, משחקי סימולציה, משחקי תפקידים, אתרי אינטרנט, משחקים מקוונים ועוד.

על מנת להיות איש הדרכה כיום לא מספיק רק לשלוט בעקרונות ובמודלים של פיתוח הדרכה אלא יש להחזיק תמונת עולם מקצועית רחבה הכוללת הבנה מעמיקה באפיון ועיצוב חווית משתמש ובפיתוח סביבות אינטראקטיביות.

התואר הראשון בטכנולוגיות למידה (טל"מ) יאפשר לך להתמקד, במסגרת קורסי הבחירה והפרויקטים, בליבת העיסוק של פיתוח הדרכה וניהול הדרכה, אך גם יעניק לך את הבסיס הרחב הנדרש על מנת להיות איש הדרכה של "העולם החדש" - עולם של ניו-מדיה, תקשורת חזותית, אפליקציות וטכנולוגיות למידה.

פיתוח הדרכה - לומדות היכרות לעובדים חדשים בחברת Better Place - פרויקט גמר 2012
לומדות היכרות לעובדים חדשים בחברת Better Place - פרויקט גמר 2012 - שרון ששון ורון בן חיים

פיתוח הדרכה וניהול הדרכה בתוכנית הלימודים

תכנית הלימודים לתואר ראשון בטכנולוגיות למידה מותאמת לדרישות התעשייה ולמגמות המתפתחות בתחום ההדרכה בארץ ובעולם. התוכנית משלבת תכנים עיוניים והתנסות מעשית הכוללת תכנון, פיתוח, הטמעה ומחקר של מערכות הדרכה.

קורסים בפיתוח וניהול הדרכה בטל"מ
חובה
פסיכולוגיה ותיאוריות למידה | פיתוח הדרכה בארגון | הוראה מתוקשבת – תיאוריה ויישום | למידת חקר מבוססת מחשב | תכנון והערכת תכניות לימוד עתירות טכנולוגיה | טכנולוגיה להדרכה בארגון | התנהגות ארגונית | פיתוח לומדה | פרזנטציות אפקטיביות: תכנון, עצוב והצגה
בחירה
הדרכה סינכרונית | היבטים עסקיים בהדרכה | הטמעת מערכות הדרכה בארגונים | ועוד
עוד על עולמות התוכן הנוספים בתואר בטכנולוגיות למידה

פירוט נוסף בעמוד תוכנית הלימודים

למה ללמוד פיתוח הדרכה וניהול הדרכה דווקא ב- HIT ?

4 נקודות מרכזיות מייחדות את התואר הראשון בטכנולוגיות למידה ב- HIT מתוכניות לימודים אחרות בתחום:
  1. מיזוג בין 3 עולמות: הדרכה, עיצוב, טכנולוגיה
    יש יתרון עצום לאיש מקצוע שיודע ומבין גם הדרכה, גם עיצוב חזותי וחווית משתמש וגם פיתוח טכנולוגי. ארגונים בתעשייה מאוד מחפשים אנשים כאלו.
  2. למידה ע"י עשייה (Learning by Doing)
    מתוך ניסיון לדמות את העולם 'האמיתי', במרבית הקורסים מבצעים פרויקט מסכם (בד"כ בצוותים) ולא מסתפקים במבחן ידע בלבד. חלק ניכר מהפרויקטים הם אינטגרטיביים, ומשלבים מיומנויות וידע של מספר קורסים הנלמדים במקביל.
  3. עם הפנים לתעשייה
    תכני התוכנית לתואר ראשון בטכנולוגיות למידה, ובכלל זה עולם התוכן של פיתוח הדרכה וניהול הדרכה, קשורים באופן הדוק לתעשייה. הקשר לעולם 'האמיתי' נוצר באמצעות סגל המחלקה, שחלקו הגדול מגיע מארגונים שונים בתעשייה. בנוסף, בפרויקט הגמר תתמודדו עם אתגר הדרכתי בו תעבדו מול לקוח אמיתי ותיישמו את הידע והמיומנויות שרכשתם במהלך הלימודים, כהכנה להשתלבותכם בתעשייה.
  4. סגל מגוון בעל תשוקה לתחום התמחותו
    המחלקה לטכנולוגיות למידה מורכבת מאנשי סגל מנוסים בתחומי טכנולוגיה, פיתוח, עיצוב, ניהול הדרכה ופיתוח הדרכה. כולם מלאי תשוקה לתחום ההתמחות שלהם. כולם כבר ליוו מאות סטודנטים במסע לפיתוח קריירה בתחום תוסס ודינמי.

פיתוח הדרכה - פוסטר לשינוי עמדות – קורס פסיכולוגיה ותיאוריות למידה
פוסטר לשינוי עמדות – קורס פסיכולוגיה ותיאוריות למידה - יסמין לוגסי והדר וייס

השתלבות בתעשייה

ג'ון ברייס, עת-הדעת, משרד החינוך, קומברס, Yes ו- NESS הם רק חלק קטן ממגוון רחב של ארגונים וחברות המעסיקות כיום את בוגרי התכנית לתואר ראשון בטכנולוגיות למידה. בוגרי התוכנית משולבים כיום במגוון תפקידי פיתוח הדרכה, הטמעה וניהול הדרכה.

מוכן/ה לאתגר? חושב/ת שהלימודים מתאימים לך? מלא/י את פרטיך בטופס שבתחתית העמוד ויועץ לימודים יחזור אליך בהקדם.