סיפורי סגל

עדי קרליץ, מרצה בפקולטה לעיצוב ובבית הספר ללימודי תעודה

 
מרצה לתקשורת חזותית בפקולטה לעיצוב ורכזת תקשורת חזותית ואינטראקטיב בבית הספר ללימודי תעודה. פרויקט הגמר של עדי קרליץ ב HIT , שאף זיכה אותה בתעודת מצטיינת דיקאן, עסק בנושא חברתי: מעמד השומרים בקניון כגיבורי התרבות החדשים שלנו.
 
עדי קרליץ
 
עם תום הלימודים היה זה אך טבעי שהיא תחזור לכור מצבתה . ואכן, עדי מרצה כיום בפקולטה לעיצוב במחלקה לתקשורת חזותית, ואף זכתה לתואר מרצה מצטיינת בשנת הלימודים החולפת, היא משמשת כרכזת המכינות לעיצוב, רכזת לימודי תקשורת חזותית ואינטראקטיב בבית הספר ללימודי תעודה ב –HIT ובנוסף היא לומדת לתואר שני בתוכנית הבינתחומית באומניות באוניברסיטת תל אביב ,וכן אוצרת עצמאית של תערוכות עיצוב.
 
עדי סבורה שדור המעצבים הנוכחי שונה מכל קודמיו. " היום נוצר מעצב חדש שלא היה קיים קודם לכן", אומרת עדי. "המעצבים המגיעים מדיסציפלינות שונות מגלמים למעשה סוג של אינטגרציה של כל התחומים . מדובר בזן חדש של מעצבים שיודע לעשות גם וגם ורוצה להמשיך עם הרב-תחומיות. המגמה הזו הולכת ומתחזקת בתחומים רבים. אין זה מספיק שתתמחה בתחום מסוים. הרב תחומיות היא האתגר החדש".
עדי קרליץ מלמדת בפקולטה לעיצוב את קורס יסודות העיצוב שנה א', שהוא קורס המעניק כלים ראשונים להבנת עולם העיצוב הגרפי. "אני רואה בשנה א' את השנה החשובה ביותר בלימודים" היא אומרת " כמרצה ,אני מאמינה שבשנה א' כדאי לטעום קצת מהכל. זה גם קשור לרב-תחומיות וגם מעניק לסטודנטים החדשים כלים למחקר עיצובי".
 
מתוך תערוכת 'על המקום' שנער
מתוך תערוכת 'על המקום' שנערכה בגלריה בינימין. צילום: יואב חורש

על חווית הלימוד בבית הספר ללימודי תעודה, מעידה עדי כי היא אמנם שונה מזו של סטודנט הלומד במסגרת לימודים מלאה לתואר ,אם כי התכנים המועברים זהים, אך מועברים במסגרת מצומצמת יותר, במסגרת קורסים המעניקים ללומדים כלים שמאפשרים להם לצאת מוכנים יותר לשוק העבודה.

לאחרונה אצרה עדי (יחד עם שיר חולב) את התערוכה "נו-גרפיקס" אשר הוצגה בגלריה ויטרינה ב HIT . "מטרת התערוכה היתה לנסות וליצור שיח על עיצוב גרפי מבלי להראות עיצוב גרפי. "התערוכה נעה על קו התפר שבין עיצוב לאמנות וכללה עבודות עם אלמנט של מיסתורין מסוים ומצד שני היו בהן רמזים תקשורתיים. העבודה על התערוכה הייתה מאוד מתאגרת ארכה כמעט שנה והיינו מעורבות בתהליך היצירה באופן שוטף", אומרת עדי.

התערוכה השנייה אותה אצרה נקראה "על המקום- אלתור ישראלי" , אשר הציגה בגלריה בנימין בתל אביב ואשר אצרה אותה יחד עם גלינה ארבלי, מרצה לעיצוב מוצר בפקולטה לעיצוב ב HIT. בתערוכה הציגו 17 אמנים יוצרים אשר ניסו לאפיין את האלתור הישראלי ולבחון כיצד המושג אלתור נתפס בתקופות שונות לאורך שנות המדינה. "גיליתי משהו שהיה בי כנראה כל הזמן" אומרת עדי על העיסוק באוצרות. "ההסתעפות מתחום הלימוד והעשייה לאוצרות מרגישה לי מאוד טבעית".
חדשות