החלק המרכזי של עבודה זו מתמקד בתיאור תהליכים היסטוריים וחברתיים, החל מן המאות ה-
16 וה-17, תקופה שבה התחוללו מהפכות ושינויים חברתיים מפליגים. העיקרי שבהם, מן הבחינה
המרחבית, הוא תהליך העיור שהחל לצד המהפכה התעשייתית באירופה ולאחר מכן גם ביבשת אמריקה. השינויים ההיסטורים והחברתיים שהתרחשו הולידו את מושג הביתיות, הדומסטיות, והם קשורים קשר הדוק הן לכינונו של הפְנים הביתי ולעיצובו, והן להיסטוריה של מעמד הנשים. ציר העבודה הוא היסטורי, אך גוף העבודה אינו רציף: הוא "מדלג" בין תקופות, בין נקודות בזמן שחשבתי שהן משמעותיות לבחינת מושג הבית, בעיקר בהקשרים המגדריים והנפשיים שלו - פרקים מרכזיים בעבודה מדגישים את מיקומן של הנשים בתוך הדומסטיות. התנועה בתוך הטקסט, גם אם לעיתים היא חזרתית בזמן או מדלגת בין רעיונות פילוסופיים מתקופות שונות, מייצרת תמונה המצביעה באופן ברור על כך שאדריכלות משקפת את מעמדן הנשים ומשמשת בו-זמנית כלי ביצירתו. אדריכלות אינה מראַה פסיבית של מציאות אלא מכשיר ליצירת הוויה.