חדשות ואירועים

" למדתי תואר שני בניהול טכנולוגיה כדי לרכוש ידע נוסף בתחום ניהול פרויקטים"

 
כשילדים קטנים נשאלים מה הם רוצים לעשות כשיהיו גדולים, הם בד"כ עונים: רופא, עו"ד  או כבאי. אך מיכל בן-נחום מפתח תקווה ידעה לומר, כבר כשהיתה ילדה קטנה, שהיא רוצה להיות.... מנהלת פרויקטים! את התואר הראשון בהנדסת חשמל ואלקטרוניקה היא למדה פה במכון, וכעבור כ 3 שנים מסיום התואר, החליטה שהיא רוצה להעמיק את הידע שלה בניהול פרויקטים, ובחרה בלימודי תואר שני בפקולטה לניהול טכנולוגיה.
 
מיכל בן נחום
 
מיכל בן-נחום גרה בפתח תקווה יחד עם בעלה איתי ושתי בנותיה לירז ועמית פז-חן.
על השילוב בין קריירה וחיי משפחה היא אומרת:  "אני בעלת תואר ראשון בהנדסת חשמל ואלקטרוניקה ותואר שני בניהול טכנולוגיה. במהלך הלימודים לתואר השני הספקתי להתחתן ולהפוך לאמא, ואת זה לעשות גם תוך-כדי עבודה בחברת EMC   במספר תפקידים. תחילה,  כראש צוות אינטגרציה וולידציה ,וכעבור שנתיים כמנהלת פרויקטים. 
 
מיכל בן-נחום: "כיום ב EMC אני מנהלת פרויקטים טכניים מורכבים מאוד ומגדירה תהליכים פנימיים ונהלים על מנת להבטיח את ההצלחה של הפרויקטים. לשם כך, אני עובדת עם צוותי הפיתוח והבדיקות וכמו כן עם יחידות עסקי הליבה של EMC, חטיבות תוכנה  ושותפי צד שלישיים. אני מגדירה ומנהלת ביצוע של אלמנטים קריטיים בפרויקט, מתעדפת ומקצה משאבים ביחס לכל פרויקט. אני מפתחת, מתאמת ומנהלת תקשורת עם צוותים פונקציונליים בכל התחומים. בנוסף, אני מגדירה ומנהלת תכניות עבודה עבור כל פרויקט לרבות ניהול סיכונים, ניהול תכולה, ניהול זמנים וניהול משאבים, ואספקטים נוספים הקשורים בניהול מוצלח של פרוייקטים".

"חשוב לי להגיד, שהשילוב המשולש בין עבודה, לאימהות ולימודים הינו מאתגר וכרוך במאמצים, ברצון להצליח ולהשקיע בכל אחד מהמישורים, וגם דורש סבלנות והתמדה.  במהלך הלימודים, כשבמקביל אני עובדת במשרה מלאה, הספקתי להתחתן, לעבור דירות, להיות בהריון וללדת פעמיים. לדעתי היה לי הספק רציני בחיי האישים....
מניסיון אישי זה לא קל ואף מורכב, אבל בהחלט אפשרי".
 
כשהיית קטנה, מה חלמת שתעשי כשתהיי גדולה?
"כבר בגיל צעיר, כשהייתי בת 15 בערך,  פשוט ידעתי, שאני אעסוק בתחום ניהול פרויקטים. לא ידעתי בהכרח שזה יהיה בעולם הטכנולוגיה וההיי-טק, אבל בהחלט ידעתי שאני אהיה מנהלת פרויקטים ולו רק בגלל אהבה שלי לתחום זה".
 
מדוע בחרת גם את התואר השני ללמוד ב HIT  מכון טכנולוגי חולון?
"את התואר הראשון בהנדסת חשמל ואלקטרוניקה למדתי ב-HIT  וכבר במהלך לימודי התואר הראשון התרשמתי מהרמה הגבוהה גם מבחינה אקדמית וגם מבחינת השירות המנהלי הניתן לסטודנטים. כעבור שנתיים-שלוש מסיום התואר הראשון החלטתי שאני רוצה להתחיל ללמוד לתואר שני. תחילה רציתי ללמוד מנהל עסקים אך לאחר שבחנתי את הסילבוס במספר אוניברסיטאות הבנתי שזה לא מה שאני מחפשת, כי מספר הקורסים בניהול פרויקטים הינו מועט ואין בכלל קורסים בניהול פרויקטים באוריינטציה לעולם הטכנולוגי".
 
"התחלתי לחקור ולברר פרטים אודות התואר בניהול טכנולוגיה הנלמד במכון , ומהר מאד הגעתי למסקנה שתכנית הלימודים עונה על הציפיות שלי ויכולה מאד לקדם אותי מבחינה מקצועית".
 
האם בחוויה האישית שלך, יש הבדל בין לימודים לתואר ראשון ללימודים לתואר שני?
מיכל: " עבורי מטרת הלימודים של התואר השני אינה התואר עצמו אלא רכישת ידע בתחום ניהול הפרויקטים, תחום שאני מאד אוהבת ללמוד  ולהרחיב בו את הידע שלי. נהניתי להגיע לקורסים ולשמוע הרצאות בנושאים מגוונים מעולם הפרויקטים מהמרצים ומאנשים מהתעשייה. עצם העובדה שעבדתי במהלך התואר השני אפשרה לי ליישם חלק מהדברים שלמדתי כבר בעבודה היומיומית שלי, ומצד שני להביא להרצאות דוגמאות  ממקום העבודה שלי".
 
"לימודי התואר השני להבדיל מלימודי התואר הראשון לא היו עיקר התעסוקה היומיומית שלי. הם היו משהו נוסף וחשוב שעשיתי, במקביל לעשייה אחרת: במקביל לעבודה במשרה מלאה ובמקביל ללימודי קורס PMP (Project Management Professional  בתום הקורס יש מבחן על מנת לקבל הסמכה בינלאומית בניהול פרויקטים) והכי חשוב במקביל להרחבת המשפחה".
 
מיכל יחד עם בעלה איתי ושתי בנותיה לירז ועמית פז-חן
התא המשפחתי נבנה תוך כדי הלימודים והעבודה ב EMC.
מיכל יחד עם בעלה איתי ושתי בנותיה לירז ועמית פז-חן

  
במה עסק פרויקט הגמר שלך?
מיכל : "פרויקט הגמר שלי נעשה בהנחייתה של ד"ר סיגל קורל קורדובה ועסק בבחינת שילוב מתודולוגיות מפל מים וAgile- בפרויקטי IT. 
הסביבה העסקית של היום מפעילה לחץ על החברות להרחיב את קו המוצרים והיצע השירותים שלהן. ולכן על מנת להצליח בתעשייה החברות צריכות להתאים את המוצר לצרכי הלקוחות, למנוע עיכובים בהוצאת מוצרים לשוק ולשאוף להיות ראשונים שיוצאים לשוק עם המוצרים שלהם. עם ההבנה הזאת הועלה הצורך לעבוד באופן יותר זריז וגמיש בלי לפגוע באיכות המוצרים. דהיינו לשלב בין שיטת מפל מים ל-Agile. לשלב בתהליכי מפל מים אלמנטים ממתודולוגית Agile  , שזו מתודולוגיה הנלמדת במהלך התואר.
 
פרויקט זה נעשה על מנת להבין האם יש אפשרות לשלב בין שיטת מפל מים לבין שיטת   Agile בפרוייקטי IT ולבחון מדוע יש צורך בשילוב בין שתי המתודולוגיות.
 
פרויקט הגמר שלי התמקד בשתי קבוצות בארגון EMC ותיאר כיצד ניתן לשלב בין שתי המתודולוגיות ומהם הגורמים הקשורים למידת השילוב ביו שתי המתודולוגיות.
 
יש הרבה נשים שחוששות ללכת ללמוד מקצועות 'טכנולוגיים'. מה יש לך להגיד לנשים הללו? איזה ערך מוסף יש דווקא לנשים בתחומים אלה?
"אני מאמינה שאדם באשר הוא אדם, בין אם גבר או אישה, יכול ללמוד מקצועות טכנולוגים בלי לחשוש שאולי אינו מספיק טוב בגלל סיבה כזאת או אחרת".
 
מה השאיפות שלך לעתיד? איפה את רואה עצמך בעוד 5 שנים? 
"אין ספק שאני רוצה להתפתח ולצמוח בעולם ניהול הפרויקטים. בעוד חמש שנים אני מקווה שאעסוק בניהול מנהלי פרויקטים, בהקמת צוותים של מנהלי פרויקטים וביעוץ לניהול פרויקטים".
 
למי  את רוצה להודות באופן מיוחד?
" אני רוצה להודות לבעלי איתי, שתמך ופרגן במהלך כל הלימודים ובמיוחד עזר המון בסופי שבוע על מנת שיהיה לי זמן ללמוד... איתי, תודה רבה!"
 
איך הרגשת לקראת טקס הענקת התארים?  האם יש הבדל בהתרגשות בין קבלת תואר ראשון לשני? מי ליווה אותך לטקס?
"בעלי ובנותיי ליוו אותי לטקס וזו מעין סגירת מעגל מכיוון שהתא המשפחתי שלי נבנה במהלך הלימודים. אני מרגישה שהתואר שאני מקבלת הוא תעודת הצלחה גם בגין הלימודים לתואר השני בניהול טכנולוגיה, וגם על כך שהשגתי דברים משמעותיים במסלול האישי- משפחתי בחיי".
 
ולבסוף, מסר או איחול שחשוב לך להעביר לכל חברייך שקיבלו גם הם את התואר יחד איתך?
"בהחלט. שיהיה לכולנו בהצלחה ושתמיד נמשיך ללמוד, להחכים וליישם את הידע שלנו, הן בחיים האישים והן בחיים המקצועיים".

  
סיפורי בוגרים נוספים
 
 
פורסם: 25/05/2015