שיחות קמפוס

ניהול טכנולוגיה ומערכות מידע - כשהפרקטיקה והאקדמיה נפגשות

ד"ר גרינשטיין מלמד זה כשנתיים בפקולטה לניהול טכנולוגיה ב-H.I.T מכון טכנולוגי חולון, את הקורסים "מערכות מידע אינטגרטיביות", "ניהול סיכונים בפרויקטים" ו"מערכות תומכות החלטה". בנוסף, הוא עוסק גם בניהול פרויקטים גדולים בתחום מערכות מידע ובניהול צוותים של עשרות עובדים, בחברה מוכרת בתעשייה.
"בלימודי ניהול טכנולוגיה קיימים שני פנים שונים המתכנסים", מסביר ד"ר גרינשטיין. "פן ראשון העוסק בניהול פרויקטים או בתחומים עתירי טכנולוגיה בחברות תעשייתיות מתקדמות, ופן שני, הכולל ניהול בחברות עתירות טכנולוגיה, למשל בתעשיית ההייטק, או בתעשיית הביו-טכנולוגיה. ראוי לציין כי תחום מערכות המידע, בו אני עוסק ומתמחה, הוא אחד התחומים החשובים והעיקריים בניהול טכנולוגיה. מחד, זהו תחום המבוסס על חדשנות טכנולוגית, מאידך, כל מערך ניהולי נעזר באופן קבוע בטכנולוגיית מידע.

ספר על הקורסים שאתה מלמד במכון, מה קורה בהם?
"אני מביא לשיעורים את הניסיון שלי בפרקטיקה ומשלב אותו עם הרקע האקדמי", מספר ד"ר גרינשטיין, "חשוב לי לתת לסטודנטים חוויה לימודית ומעשית. הסטודנטים בקורסים שאני מלמד מתנסים בהיבטים הקשורים לפרקטיקה המעשית, עם ראייה אקדמית מושכלת. אני משתדל לעסוק בפרויקטים הקשורים לתחומים האקדמיים של הקורסים, כך שיהיו מעוגנים במציאות ככל שאפשר".
"דוגמה לפרויקט כזה היא מערכת לתמיכה בקבלת החלטות לצורך תכנון אופטימאלי של אחסון מטענים שונים. זוהי מערכת העונה על צורך אמיתי. הסטודנטים מזהים את סיטואציית ההחלטה בעזרת כלים שנלמדים בקורס, ומנתחים אותה. לאחר מכן, הם מאפיינים ומתכננים פתרון מחשובי".
"מעבר לכך, בקורס לניהול סיכונים בפרויקטים מדובר בניהול סיכונים 'חי' של פרויקטים אמיתיים", מוסיף ד"ר גרינשטיין, "במהלך השיעורים עולות סיטואציות אמיתיות, מהחיים, כאשר הסטודנטים מביאים את הדוגמאות מתוך תחומי העיסוק שלהם ומניסיונם האישי".
"השיעורים מתנהלים תוך שימוש במחשב ובמולטימדיה. הסטודנטים מעורבים מאוד, קיימת מעורבות הדדית: כל אחד עוזר ומקדם את חברו".

איך זה ללמד ב-
H.I.T מכון טכנולוגי חולון? מה ייחודו, לדעתך?
"אני חייב לומר שאני מאוד מרוצה. קיימת במכון ובפקולטה בפרט, אווירה משפחתית תומכת. הגעתי למכון מאוניברסיטת תל אביב, אחרי שסיימתי שלושה תארים אקדמיים. את האוניברסיטה אני מאוד אוהב ושמורה לה פינה חמה בליבי. אפשר לומר שבעוד האוניברסיטה עבורי היא משפחה גדולה ומעט רחוקה, המכון הוא כמו משפחה קטנה שבה כולם יותר קרובים: הסטודנטים, הסגל המנהלי והסגל האקדמי. בנוסף, הגישה מוכוונת סטודנטים. הסגל נרתם ללוות את הסטודנטים ולבוא לקראתם, תוך הקפדה על רמה אקדמית נאותה, כמובן, ומילוי דרישות הלימודים".