עוד בפרק זה:

מי אנחנו

חזון "ספירלה -ביה"ס למקצועות ההדרכה":
 
 
להיות הגורם המוביל את ההתמקצעות של העוסקים בהדרכה ולמידה בישראל.

ההדרכה הארגונית בארץ מפותחת ומתקדמת באופן המעורר גאווה גם בהשוואה למדינות מתקדמות בעולם. עם זאת, נראה כי הפרקטיקה המקצועית שלנו מבוססת במידה רבה על תורה שבעל פה, ועד היום לא היה קיים בארץ מיסוד ברור של ההכשרה למקצוע . זוהי גם אחת הסיבות לכך שהמקצוע שלנו אינו זוכה תמיד להכרה הראויה.
 
כל העוסקים במקצוע ההדרכה בארגונים בארץ מתנסים יום יום בהתלבטויות מקצועיות ובמאמצים לספק לארגונים הדרכה אפקטיבית. המציאות התחרותית והצורך לעמוד כל הזמן ביעדים גבוהים לא מאפשרים לאף אחד מאיתנו לנוח על זרי הדפנה ודורשים מאיתנו שיפור מתמיד והתייעלות מתמדת תוך אימוץ טכניקות שונות ויצירתיות על מנת להגיע למטרה ולהישאר בחוד החנית. רק כך מתאפשר לנו לספק הדרכה אפקטיבית, המביאה בשורה התחתונה, לאפקטיביות עסקית ושיפור ביצועים .
כולנו גם חשים כמה קשה לאתר מועמדים איכותיים ומקצועיים בתחומי ההדרכה ופיתוח ההדרכה או דמויות מקצועית בתחום הלמידה המתוקשבת .

ספירלה - פיתוח מקצוענות בהדרכה הוא פרוייקט יחודי המהווה בית של ממש להדרכה בישראל.
ספירלה הוקמה במכון הטכנולוגי חולון תחת ביה"ס ללימודי תעודה ופעילותה נעשית בליווי אקדמי צמוד של המכון.
ספירלה שואפת לעמוד בחזית המתודולוגיה והטכנולוגיה על מנת לאפשר לכל העוסקים בתחום ההדרכה רמת עדכון גבוהה וכן מסגרת תומכת המספקת הכשרה והסמכה למשתלבים בתחילת דרכם המקצועית.
ספירלה - פיתוח מקצוענות בהדרכה מתעתדת לתת מענה מקצועי שיספק לעוסקים בעולם ההדרכה.
  • הסמכה אחידה וברורה למקצועות ההדרכה בישראל.
  • מסגרת לפיתוח, הכשרה והתמחות של עובדים במחלקות ההדרכה בארגונים.
  • מקור לידע ועדכון בתחומי ההדרכה המתפתחים על מנת להמשיך ולהוביל בתחום.
  • ממשק בין האקדמיה והתעשייה בתחום ההדרכה.
  • במה לתקשורת מקצועית שוטפת בין מחלקות ההדרכה בארגונים השונים.
 
 
עקרונות ספירלה
 
דגש על פרקטיקה
אנו מאמינים בשילוב תיאוריה ומעשה ובגיוס מיידי של התיאוריה ככלי תומך לביצועים בשטח. הקורסים ממוקדים בהיבטים יישומיים במטרה לתמוך ביכולתו של כל משתתף לחולל את השינוי והשיפור בארגון שלו, הלכה למעשה. הקורסים הם עתירי התנסות ונתמכים במגוון פעילויות רלבנטיות, תרגולים,סימולציות ושימוש בלומדות ועזרים ממוחשבים ומתוקשבים.
 
מפגש עמיתים
מסגרת ההכשרות בספירלה מאפשרת מפגש בלתי אמצעי עם עמיתים למקצוע. מפגש זה בין גישות שונות, תרבויות ארגוניות שונות ויישומים שונים במערכות השונות עשוי להוליד, כך אנו מאמינים סיעור מוחות ודו שיח פורה ומעמיק במסגרת תומכת של win-win situation.

הסמכה מקצועית
משתתף העומד בתנאים המוגדרים בקורס יקבל תעודת הסמכה.
התעודה מוענקת על ידי ביה"ס ללימודי תעודה של המכון הטכנולוגי חולון בשיתוף ספירלה.

השיתוף בין ספירלה והמכון הטכנולוגי חולון
לא בכדי ספירלה הוקמה במכון הטכנולוגי חולון, שכן המכון כבר הוכיח את רוח החלוציות שלו בתחום ההדרכה, כאשר פתח לפני מספר שנים את מסלול הלימודים האקדמי הראשון בארץ בתחום ההדרכה - תואר .B.A בטכנולוגיות למידה.
בכך היה המכון לראשון בארץ לחבירה ישירה בין האקדמיה לתעשיית ההדרכה בארגונים.

מקימי ספירלה
מאיר נבון ז"ל
מוסמך בפסיכולוגיה ייעוצית-תעסוקתית ובמינהל עסקים מאוניברסיטת תל אביב.
בעל ניסיון עשיר בתחום ההדרכה, הן במישור הפנים ארגוני, כמנהל ההדרכה של קבוצת בנק לאומי והן
במסגרת חברות המספקות פתרונות הדרכתיים, כדוגמת ארגו הדרכה, (Interwize (europe.
מאיר שימש כיו"ר כנס ההדרכה ה-11 בישראל והינו מייסד קהילת ההדרכה בישראל מטעם העמותה הישראלית לניהול, פיתוח וחקר משאבי אנוש.
מאיר, מעמודי התווך והמייסדים של המחלקה לטכנולוגיות למידה, היווה דמות ומודל השראה לסטודנטים הרבים שלימד, נשא באחריות ובכבוד להיות הלב הפועם שבחיבור הצד האקדמי עם התעשייה. באמצעות ניסיונו הרב, קשריו וחזונו חיבר בין עשרות ארגונים לסטודנטים החל מפרויקטי גמר ועד קליטתם בשוק העבודה

גדעון זילר
בעל תואר שני בחינוך, מסלול דוקטורט בתחום הלמידה המתוקשבת - אוניברסיטת ת"א.
בעל תואר ראשון במשפטים וכלכלה- האוניברסיטה העברית.
מנכ"ל חברת "מתודיקה למידה אפקטיבית" פתרונות ידע (לשעבר e-Learning) מאז שנת 2001.
יועץ למחלקות הדרכה בארגונים מובילים בישראל: משרדי ממשלה, חברות תקשורת והי-טק, גופים
פיננסיים ומוסדות אקדמיים.
בעל ניסיון עשיר בתחום ההדרכה, פיתוח הדרכה ולמידה מתוקשבת.
 
פרופ' מיקי רונן
ראש המחלקה לטכנולוגיות למידה ב-HIT.
Ph.D במדעים ממכון ויצמן, M.Sc ו- B.Sc בפיזיקה מאונ' ת"א
אחראית על הליווי מקצועי מטעם המחלקה לטכנולוגיות למידה.