עוד בפרק זה:

חדשות ואירועים

להיות מפיק אירועים


הפקת אירועים הפכה בשנים האחרונות למקצוע חשוב ומרכזי בעולם האירועים העסקיים והפרטיים, בעולם של היום, לקוחות לא מסתפקים בפחות ממושלם ומצפים שהאירוע שלהם יהיה הטוב, המקצועי והמוצלח ביותר.

HIT מכון טכנולוגי חולון, פותח את שעריו לקהל הרחב ומאפשר לכם להתמקצע בתחום הפקת וניהול האירועים במסגרת לימודים בקורס מקיף ומקצועי הכולל לימודים מעשיים ועיוניים, סיורים בשטח ופרוייקט גמר מקצועי.
בוגרי הקורס ירכשו כלים מקצועיים להפקת אירועים בכוחות עצמם וילמדו כיצד להתנהל מול לקוחות, בעלי מקצוע וספקים.
 
ישבנו לשיחה קצרה עם אודי שחר, מרכז ומלווה בפועל של הקורס ב-  HIT, בעלים של חברת קייטרינג, ומייסד ומקים של קורס ניהול והפקת אירועים בית הספר למלונאות "תדמור".
 
הפקת אירועים
 
 
ספר קצת על הרקע שלך בענף האירועים
ברשותך סיפור קצר לפני כ 17 שנים הוזמנתי לארוחת ערב אצל חברים, המנות שהוגשו בארוחה
פשוט גרמו לי לעונג (חוויה שלא אשכח...) כשבררתי מי הבשלן המוכשר, פגשתי את השף
עדו שפירא.
ניסיתי לברר עם עדו מאיפה הכישרון ומאוד אהבתי את התשובה שנתן לי "אני מאוד אוהב לבשל
ויותר מזה אני מאושר לראות אנשים נהנים ממה שהכנתי"...
שלושה חודשים לאחר מיכן הפכתי שותפו של השף שפירא בחברת הקייטרינג וההפקות "קטלית".
 

איך הגעת ללמד את התחום?

לפני למעלה מעשור פנה אלי מנהל בית הספר "תדמור" וביקש ממני להגיע להרצאת אורח על תחום
 קולינריה בהפקות אירועים במסגרת קורס טבחים מתקדמים. הגעתי להרצאה עם חששות כבדים,
חשבתי לעצמי מה כבר אני יכול לחדש לטבחים מיומנים וותיקים.
ההרצאה עברה בהצלחה מרובה ומאז אני מרכז קורס להפקות אירועים וכן משמש מרצה אורח במס'
מכללות ובתי ספר.
 
מה מאפיין את ענף הפקת האירועים הישראלי?
במילה אחת -  יצירתיות – בכמה מילים: חדשנות, יזמות, התפתחות, דינמיות...
שוק הפקות האירועים הוא שוק חי ובועט, אינו מפסיק להפתיע. אנחנו עוברים בשנים האחרונות
 מטמורפוזה – מצד אחד עם התפתחות הכלכלית בחברות ההי טק/, ביו טק/, חברות תרופות/ פיננסים... שם אנו מוצאים יותר תקציבים שמביאים הפקות ענק מרשימות.
מצד שני האטה כלכלית בחלק מתחומי התעשייה גורמת לקיצוץ בתקציבים וצורך לתת מענה להשקות מוצרים, אירועי עובדים או כנסי מפיצים תחת אילוץ כספי.
מה שיפה זה הגמישות והאלסטיות אשר מגלות חברות ההפקה לתת מענה בשני הכיוונים.
 
במה שונים אירועים היום מאירועים שהופקו לפני 10/20 שנה?
נדמה לי שאחד המדדים המרכזים (בעייני בכל אופן) כדי להשוות בין מה שאפיין את תחום האירועים
 לפני  20 שנה לבין מה שקורה בענף בשנתיים שלוש האחרונה הוא "ריגושים".
הלקוחות והאורחים אשר נהנו מאוד בעבר מהופעת קוסם באירוע, מוזמנים היום לאירוע הכולל
אמן על חושי אשר מפליא ומדהים את הקהל, ובנוסף מופע סטנד אף סוחף.
דוגמא נוספת להבדל התהומי לכיבוד אשר הוגש בעבר בסגנון בשר ודג עם תוספות וסלטים
פינה מקום לחווית אירוח של שף מוכשר המציע מגוון של טאפסים (צלוחיות אישיות) עם מנות
עדכניות ומעוצבות שלא יבישו מסעדה ניו יורקית מהשורה הראשונה.
 
בפקת אירועים
 
מה מחפש לקוח של אירוע פרטי?
גולת הכותרת של תחום ההפקות באירועים פרטיים הוא עולם החתונות ולא בכדי בחרתי בהגדרה "עולם החתונות". גם כאן הלקוחות מחפשים ריגושים. בשנים האחרונות מאוד מקובל לבחור "קונספט" לחתונה וסביבו לבנות את כל ההפקה. הקונספט יכול להיות יווני או רומאי, ניו יורקי או מקסיקני, שנות ה 60 או ה 80... ולפי הקונספט תבחר התפאורה, הכיבוד השתייה המוסיקה הריקודים ואפילו התלבושות.
 
מה חשוב ללקוח של אירוע עסקי?
אם אני צריך לאפיין בצורה חדה את אחד המאפיינים הבולטים בשוק ההפקות העסקיות אזי נדמה לי שהתקציב הוא המוטו. חברות עסקיות מגדירות תקציב מאוד ברור ונוהגות להיצמד אליו.
רב הלקוחות הפרטיים בונים את התקציב (אם בכלל) תוך כדי ההפקה וגם נוטים לא פעם ללכת שבי אחרי החלטות רגשיות.
 
מה מיוחד בקורס הזה?
הקורס שלנו מכיל בתוכו שילוב מנצח של למידה עם אנשי שטח מהטובים והמובילים
בתחום ההפקות בארץ, כולל אפשרות להכיר לעומק מגוון של נושאים איתם מתמודד המפיק - 
עיצוב, מגוון תפריטים, אלכוהול, הגברה, תאורה, שיווק ומכירות וכל זאת תוך התנסות מעשית.
וכשאני אומר התנסות מעשית הכוונה לדוגמא לסדנא להכרות של עולם האלכוהול...
 
למי מיועד הקורס?
הקורס פונה לקהל רחב ומגוון – צעירים/ות מגיל 20 המעוניינים לממש את עצמם והיות חלק מעולם הפקות האירועים ובאותה נשימה אנו פונים לבוגרים/ות שמעוניינים לשנות קריירה ולהכיר ואף להשתלב בתחום ההפקה.
 
עם איזה יכולות וכישורים יצא בוגר הקורס לשוק?
בוגרי הקורס יקבלו "ארגז כלים" מצויד ומאובזר היטב על מנת להשתמש בו ולהשתלב איתו בענף האירועים העסקיים והפרטיים. כפי שציינתי הם ילמדו להכיר את התחום את התמחויות בו.
בין היתר נלמד אותם איך לשווק את עצמם איך לנהל משא ומתן ואיך ל"הרכיב" נבחרת של בעלי תפקידים (מעצב, תאורן, איש במה, קייטרינג) מנצחת לאירוע מדהים .
 
האם בוגר הקורס יוכל להשתלב מיד בעבודה בתחום? אם כן באיזה תפקידים?
בהחלט כן, אנחנו מציעים לנרשמים לנסות והשתלב בתחום כבר תוך כדי הקורס ואף עוזרים להם ומכוונים אותם בהתאם רצונותיהם וכפוף לדרישות בשווק. אנחנו נמצאים ערב פתיחת עונת החתונות והענף זקוק למנהלי אירועים, לקפטנים, לאנשי מכירות, למלווי הפקה, מתאמי אירועים, עוזרי הפקה.
וכמובן לא נשכח את שוק האירועים העסקיים, התערוכות, הכנסים, בתי מלון, מרכזי קונגרסים ועוד גופים רבים שישמחו לקלוט בוגרי קורס נמרצים ו"רעבים" אשר נכונים להוכיח את עצמם ולהשתלב.
 
משהו על ה"אני מאמין" שלך בתחום הפקת האירועים
את האני מאמין שלי "אימצתי" מסופר ילדים מפורסם בשם ד"ר סוס שכתב ספר הנקרא:
"אם יוצאים מגיעים למקומות נפלאים". לכל מי שחשב/חלם או מתחשק לו להיות חלק מעולם ההפקות אני קורא לא להסס קומו וצאו להגשים את עצמכם.
ענף האירועים בישראל וחו"ל מלא בסיפורי הגשמה של אנשים שרצו לפרוץ ולהצליח.
אני בטוח שאין זה פשוט וגם לא קל אבל מי שמאמין וינסה יש בהחלט את ההזדמנות ללכת ולהגיע למקומות נפלאים.
 
היקף הקורס
25 מפגשים בני 4 שעות אקדמיות, סה"כ 100 שעות לימוד
פעמיים בשבוע, בימים ג' ו-ה' בין השעות 17.00-20.00