עוד בפרק זה:

סיפורי בוגרים

"הכל התחיל בשנת שבתון...."

 
לובה משל עבדה כמורה בתיכון בבוקר וכמנחה באוניברסיטה הפתוחה בערב. כאשר יצאה לשנת שבתון השתתפה בקורס פיתוח למידה ארגונית ב"ספירלה"- בית הספר למקצועות ההדרכה בביה"ס ללימודי תעודה של המכון.

על השתתפותה בקורס זה היא מצביעה כנקודת המפנה בחייה המקצועיים.
כבר קרוב ל 3 שנים היא מפתחת הדרכה, יועצת ומנחה בחברת מתודיקה.
 
זה הוא סיפורה:
 
 
 
"כאילו זה היה אתמול..." – אז איך הכל התחיל?
לפני כ-4 שנים יצאתי לשנת שבתון - עבדתי כמורה בתיכון בבוקר וכמנחה באוניברסיטה הפתוחה בערב. חיפשתי לי תחום מעניין ומעשיר ללמוד, תחום שיתרום לי בעבודה היומית שלי ויאפשר לי בעתיד גם לבצע שינוי מקצועי אם ארצה בכך. נרשמתי ללימודי תעודה באימון אישי וארגוני וגם ללימודי תעודה בהנחיית קבוצות. זכיתי לאמן מתאמנים ליצירת שינוי בחייהם ולהנחות קבוצות רבות בתחומים רכים. אבל משהו היה חסר לי...
 
לשמחתי, נתקלתי בפרסום של HIT, המכון הטכנולוגי בחולון, לגבי קורס "פיתוח למידה אפקטיבית בארגונים" – למען האמת, המחשבה הראשונית שלי הייתה: "מה כבר יכולים ללמד אותי? אחרי הכל אני מורה ומנחה שמנהלת תהליכי למידה של תלמידים בתיכון, סטודנטים באוניברסיטה ובעלי תפקידים שונים בארגונים..." – ובכל זאת, החלטתי ליצור קשר ולבקש פרטים נוספים.
הפרטים הנוספים שקיבלתי היו תיאור של הכישורים והמיומנויות אותם אפתח במהלך השיעורים בקורס היישומי, הכולל תרגולים רבים והרצאות אורח של אנשי מקצוע בכירים מארגונים במשק.
קראתי את התגובות המפרגנות של משתתפים רבים ממחזורים שונים בכדי לעשות את הצעד הבא– זהו, החלטתי להירשם לקורס.
 

"מפשילים שרוולים..." – ההכשרה בקורס
במהלך ההכשרה נחשפתי למושגים רבים בעולם ההדרכה ולמודלים שונים של פיתוח למידה אפקטיבית. עבדנו לא מעט בקבוצות ודימינו מצבי אמת, תרגלנו תחקורי תוכן, ביצענו פיצוחי מאקרו, הגדרנו מטרות על ומטרות ביניים, תרגלנו כתיבת מתווים ואף התנסנו בפיתוח: תסריט ללומדה, מצגת PPT, עזר עבודה (job aid), תסריט לסרטון סמן, בניית סדנה ועוד.
אופי הלמידה היה מושתת ברובו על למידת עמיתים, המון דוגמאות אותנטיות הלקוחות מפרויקטים שבוצעו עבור ארגונים וקבלת משובים מעצבים לאורך כל הדרך הן מהמשתתפים והן מהמנחים. מסתבר שיש המון דברים שלא ידעתי על פיתוח למידה...

 
אני זוכרת את עצמי נרגשת מאוד לקראת 2 נקודות השיא במסגרת פרויקט הגמר: האחת בערך במחצית הדרך – בה נתבקשנו, כל אחד בנפרד, להציג פיצוח הכולל איתור צרכים ארגוני והצעת פיתרון הדרכתי כמענה לפערי ידע/מיומנות/תפישה. השנייה, לקראת סיום הקורס בה הצגנו מיני-תוצר אותו פיתחנו במטרה לענות על הצורך ההדרכתי. ההיערכות לפרזנטציות הללו סייעו לי לדמיין את עצמי עוסקת בתחום.

"אני, מה יצא לי מזה?" – אז מה האמיל"י שלי?
בעקבות הקורס הממוקד ובר הספיגה פיתחתי לי רומן עם עולם פיתוח הלמידה וזו אכן הייתה אהבה ממבט ראשון המלווה במחויבות, מסירות והשקעה. עם סיום הקורס החלטתי לנסות את מזלי ולחפש עבודה בתחום. להפתעתי הרבה, זה קרה מהר מכפי ששיערתי! השתלבתי בחברת מתודיקה כמפתחת הדרכה ושובצתי בפרויקטים מובילים מול ארגונים שונים במשק. פיתחתי תוצרים רבים ומגוונים ועם הזמן והניסיון שרכשתי התקדמתי לתפקידי ייעוץ והנחיה לצד פיתוח ההדרכה וצברתי ניסיון באיתור הצורך הארגוני ואפיון פיתרון הדרכתי אפקטיבי מול גורמים בכירים בארגונים. במקביל, השלמתי תואר שני עם התמחות בייעוץ ארגוני ואני שמחה להיות חלק מצוות רחב, מקצועי ומיומן שעוסק בתחום. כמי שמודעת לעובדה שהלמידה היא חלק אינטגרלי מחיינו אני לומדת מבעלי תפקידים בכירים ותוך כדי תנועה: יחד אנו בוחנים מגמות שונות וכלים חדשניים בעולמות הלמידה ומעודדים למידה ארגונית באשר היא.
 
"סוגרת מעגל..." – 3 שנים אחרי...
בגאווה רבה הגעתי למכון הטכנולוגי בחולון בשנה האחרונה, כחלק מסגל המנחים והמרצים בקורס זה ותרגמתי את העשייה היומית שלי כמפתחת, יועצת ומנחה במפגשי תרגול שמטרתם לייצר הזדמנויות ליישום הלמידה בפועל. ההנחיה בבית ספר ספירלה לצד הנחיה בארגונים שונים במסגרות של כנסים, ימי עיון וסדנאות הם ההזדמנויות שלי להפיץ את המתודולוגיה ולסייע לכל מי שמתעניין בפיתוח תהליכי למידה אפקטיביים ומשמעותיים. אני עדיין זוכרת איפה ישבתי בכיתה בתור משתתפת...
 
ומה איתכם?
אם יש לכם את הניצוץ בעיניים, את האהבה לעולם פיתוח הלמידה ואת השאיפה להתמקצע בתחום – אין לי ספק שהגעתם למקום הנכון. למדתי מהמקצוענים ביותר והיום אני שמחה לעבוד לצידם!
 
 
לפרטים נוספים על קורס פיתוח הדרכה הנלמד ב HIT
נא לפנות לביה"ס ללימודי תעודה, בטלפונים:
03-5026698/03-5026781