דבר הדקן

 

העשור האחרון יתאפיין בשינויים גלובליים גדולים ביותר, בעיקר בתחומי הכלכלה העולמית ובכח השפעתן של המעצמות אשר באופן טבעי ישפיעו גם על מדינת ישראל.
משבר הכלכלה העולמי נותן את אותותיו בכל תחומי החיים ובין השאר גם על התעשיות העיליות (היי-טק).


התחרות בין המדינות המובילות טכנולוגית הולכת ומתעצמת וישראל בתור אחת שכזו חייבת כל העת לשמר את הפערים הקיימים בינה ובין מדינות אחרות ולמצב עצמה בצמרת הטכנולוגיה המתפתחת.


על מנת לשמר את המצב ואף להשתפר, יש להשקיע משאבים רבים בתחום החינוך הטכנולוגי ולפתח טכנולוגיות מתקדמות.


אנו בפקולטה הגדרנו לעצמנו את החזון שלנו:
הפקולטה שואפת להכשיר מהנדסים מקצוענים בתחומם, שיקבלו במהלך לימודיהם במכון את הכלים הטובים והעדכניים ביותר שיעזרו להם בהשתלבות בתעשיות המובילות.


ואיך נעשה זאת?
כחלק מהכשרתם יחשפו הסטודנטים למיטב התכנים האקדמיים והמעשיים העכשוויים ביותר תוך שילוב אופטימאלי בין דרישות התעשייה לבין הרצון להוציא תחת ידנו מהנדסים בעלי ידע מקצועי, יזמות, חשיבה יצירתית ומנהיגות טכנולוגית. כמו כן אנו שואפים להוציא תחת ידינו סטודנטים שימשיכו את דרכם האקדמית בלימודים לתארים מתקדמים ובמחקר.

 

בכוונתנו להתמקד ברביזיה של תכנית הלימודים, בעדכון תכני הלימוד בהתאם לצרכים הקיימים היום בשוק.


יש לשנות במידה את יחסיי הכוחות בין ידע אינפורמטיבי לידע יישומי. יהיה עלינו לספק את הכלים הטובים ביותר להבנה מערכתית מעמיקה של הסטודנט את הנלמד, הבנת התהליכים, חשיבה אנליטית וחשיבה יצירתית.
על הסגל האקדמי לא להסתתר תחת המושג "חופש אקדמי" אלא לכבד את המושג תוך יישום מטרותיו.
אנשי הסגל המלמדים בפקולטה שלנו מובילים בתחומי המחקר השונים ויהיה עלינו להעמיק גם בתחום זה, להגדיל את מספר חברי הסגל הפעילים בקבוצות מחקר, להגביר את כמות הגשת ההצעות למחקר, לבנות מרכזי מצוינות על פי תחומי מחקר שיגביר את שיתוף הפעולה בין החוקרים.

 

בין השאר נצטרך לחקור את שיטות ההוראה החדשניות וליישמם אצלנו במכון וכן לבחון את אופן הערכת הישגי התלמיד- האם מה שהיה מקובל לפני 100 שנה רלוונטי גם היום?
את כל זאת נוכל להשיג אלא על ידי הגדרה ברורה של תפקידים, משימות, יעדים ולוחות זמנים וכן שיתוף פעולה מלא בין הסגל האקדמי לסגל המנהלי.

 

דרך ארוכה עוד לפנינו ועלינו להתחיל בעבודה.
אני מבקש לאחל לכולנו שנצליח להגשים אם לא את הכל, לפחות את חלק מהיעדים שהצבנו לעצמנו.

 

 

שלכם,
פרופ' יוסף בן עזרא
דקן הפקולטה