חדשות והודעות

תערוכה של הבוגרים שלנו Thinking about tomorrow"- HIT"

בסניף החדש של זהבי עצמון במתחם העיצוב בבני ברק התקיימה תערוכת "Thinking about tomorrow".

התערוכה הציגה פרויקטים אקולוגיים שנבחרו מתוך עבודות הגמר של שנת 2010.

 

לפתיחה הגיעו עיתונאי עיצוב, אדריכלים ומעצבים. התגובות לתערוכה היו נפלאות

והרבה מבקרים הביעו התפעלות מהיכולות הגבוהות והמיצגים המרשימים של בוגרינו.

 

התערוכה התקיימה בזכות שיתוף הפעולה עם הבוגרים המקסימים שלנו.

תודה מיוחדת ללירן אלמוסנינו שעזר לארגן והקים את התערוכה (כולל בניית הפודיומים המרשימים),וכמובן לכל הבוגרים שהציגו בתערוכה .

 

מצ"ב השמות ופרטים על הפרויקטים המוצגים:

 


Solar Ibex - תנור שטח סולארי - ניר בית אב
תנור בישול המחמם באמצעות ריכוז קרני שמש. מצויד במערכת עקיבה המטה את התנור כלפי השמש ומאפשרת שליטה על עוצמה וזמן בישול. מותאם לתנאי שטח ומזג אוויר קשים, קל משקל, מתקפל למארז קשיח ומאפשר ניידות נוחה.מיועד לבישול קבוצתי, לשימוש באזורים ברוכי שמש ומספק עד 70% מצורכי הבישול. המוצר אינו צורך חשמל או דלק ואינו פולט מזהמים.

Twilight - גופי תאורה סולאריים - אילה בוגאי
סדרת גופי תאורה העושה שימוש בטכנולוגית לד חדישה המספקת עוצמת הארה גבוהה ובפאנלים סולאריים גמישים. הגופים עוצבו בדגש על אינטואיטיביות בשימוש, ניוד קל של האובייקטים ויצירת מקבצים במראה אורגני. הגופים ניתנים לפירוק ולתחזוקה ועוצבו כך שיעמדו בתקנים לתאורת חוץ תוך חיסכון באמצעי ייצור.

כנען - מסננת אדמה לבניית בתי בוץ - יניב ברפמן
אמצעי סינון המצליח להגדיל את הספק העבודה, לשמור על בריאותו של המשתמש על ידי התאמה מרבית לגוף האדם ולטפח ערכים של שיתוף חברתי וחסכון צרכני על ידי ריכוז כוח קנייה משמעותי ובעלות משותפת.

לימיט - מערכת מים חסכונית למקלחת - רועי דרבקין
מערכת זו משמשת אלטרנטיבה לברזים הקיימים כיום במקלחת. מטרתה לאפשר למשתמש לשלוט בפעולות שונות בעת הרחצה. המערכת מספקת שליטה ומידע על כמות המים ועוצמת הזרם ובעזרת חישוב פשוט גם על זמן המקלחת המתאפשר משילוב השניים. מוצר זה מסייע לקבל החלטה נבונה ואחראית ביחס לכמות המים הנצרכת ומונע בזבוז יתר של מים.

My Drop - ואזות - עמירם ביטון
הואזות הינן חלק מפרויקט העוסק במצוקת המים בישראל אל מול חווית מים אישית. הפרויקט ממחיש את המתח והניגוד בין מושג ה"מים" אל מול ה"טיפה" על ידי חקירה צורנית והשלכתה על אובייקטים וחלל.

חצר אחורית - מנורת זרדים - לירן אלמוסנינו
מנורה זו הינה חלק מפרויקט גמר אשר עסק בליקוט פסולת מתוך אתר בניה. זאת כדי להופכה למוצרים שימושיים על-פי תורת האסתטיקה היפנית, "וואבי-סאבי" המביעה תפיסה פילוסופית של יופיים של הדברים הלא מושלמים. המנורה עשויה זרדים שלוקטו מהבור. הזרדים חבוקים על ידי שתי טבעות פליז וביניהם נורה היוצרת אווירה חמה.

Plasticlab - מעבדת חקירה - שחר קגן
תעשיית הפלסטיק כיום מכוונת לשלמות ולדיוק ומתוך כך ישנה התעלמות מהאסתטיקה של תופעות הלוואי. הפרויקט, אשר עסק בחקירת אותן תופעות לוואי, מנסה לשחזר את אותם כשלים בתעשייה ומתוך כך לנצל את החומר כאלמנט עיצובי הנמצא סביבנו בצורת זבל בכמות כמעט בלתי מוגבלת.

תערוכת בוגרים מכון טכנולוגי חולון