חדשות והודעות

חושבים על לימודים מתכוננים לקריירה


היחידה להכוון תעסוקתי במכון מציעה מגוון שירותים המסייעים לסטודנטים ולבוגרים למצוא עבודה בתחום לימודיהם, ומלווה אותם עד השלב המיוחל בו הם חותמים על חוזה העסקה ודנים בתנאי השכר. ראיון עם ליאת בלבן, מנהלת היחידה.
 
יריד תעסוקתי
בתמונה: סטודנטים ביריד תעסוקתי
 
אילו שירותים מיוחדים מספקת היחידה להכוון תעסוקתי?
ליאת בלבן: "הגישה שלי, כמנהלת היחידה, היא ללוות את הסטודנטים והבוגרים של המכון בכל תהליך חיפוש העבודה. כל מי שחיפש עבודה פעם, יודע שהתהליך יכול להיות מייגע ומתסכל, על כל מישרה חדשה מתחרים מועמדים רבים ממגוון מוסדות אקדמיים, מועמדים חסרי ניסיון מתמודדים מול מועמדים מנוסים ולעיתים תהליכי הקבלה מאוד ארוכים".

"אני מאמינה, שככל שמועמד מגיע לתהליך זה מוכן יותר, כך גבוהים סיכוייו להשתלב בשוק העבודה. המטרה שלי, כמנהלת היחידה, היא לתת לסטודנטים ולבוגרים של המכון את כל הכלים הנדרשים לתהליך זה. הפונים אלינו מקבלים סיוע בכתיבת קורות חיים, עזרה בהכנה לראיונות עבודה ולמרכזי הערכה, וכשמגיע הרגע המיוחל, אנו ניתן להם גם טיפים מקצועיים לקיום משא ומתן מוצלח על תנאי העסקה ותנאי שכר. חשוב לי להדגיש, שהפונים אלינו מקבלים הן ייעוץ אישי והן ייעוץ קבוצתי, במסגרת סדנאות הכנה לעולם העבודה שמתקיימות באופן שוטף במהלך כל סמסטר".

תוכלי לספר לי על סדנאות ההכנה לעולם העבודה ?
"כל מי שעבר, אפילו פעם, מרכז הערכה או ראיון עבודה יודע שצריך להגיע אליהם מוכנים", אומרת ליאת בחיוך. "עם הכנה נכונה ניתן להפחית רמת חרדה, לשפר את יכולת ההצגה העצמית, להבליט את הכישורים האישיותיים ולשפר את הביצועים במבחנים. "
"הסדנאות כוללות מידע וטיפים לגבי כתיבת קו"ח, וכן לגבי חיפוש עבודה ברשתות חברתיות, הכנה לראיון עבודה והתנסות בראיון עבודה ומרכז הערכה מול קבוצה . התנסויות אלה מאפשרות תרגול וביקורת בונה ממני ומחבריהם לסדנה".
 
בתמונה: ערב שוחרי עיצוב

אילו עוד שירותים ניתנים במסגרת היחידה?
"היחידה שואפת למנף את רשת הקשרים הענפה של המכון עם ארגונים בתעשייה. לדוגמה, מדי שנה בחודש אפריל אנחנו מקיימים במכון יריד תעסוקה, שבו אנחנו נותנים במה לכל החברות במשק להגיע לקמפוס, להקים ביתנים, ולהציג את עצמן. זאת הזדמנות לסטודנטים ולבוגרים להגיש את קורות החיים שלהם, וכך ליצור את הקשר הראשוני עם מקומות עבודה . כמו כן, לכל אורך השנה מתקיימים "מפגשי זרקור". בכל מפגש כזה ניתנת במה לארגון אחד. במהלך המפגש מועברת בדרך כלל מצגת המציגה את הארגון, תחום הפעילות שלו ואילו סטודנטים או בוגרים הוא מעוניין לקלוט לשורותיו".

"מבדיקות מול חברות ניתן לראות כי בעקבות האירועים האלה מועמדים מתחילים תהליך גיוס בחברות וחלק מהם מתקבלים בסופו של דבר לארגון. לעיתים הקליטה היא יחסית מיידית, ולעיתים מדובר בתהליך ארוך יותר. כבר היו מקרים שמועמד נקלט לעבודה גם שנה אחרי יריד תעסוקה או מפגש זרקור". 

"בהקשר זה אי אפשר שלא לציין את לוח המשרות האינטרנטי, אליו מורשים להיכנס רק סטודנטים ובוגרים של המכון. מדובר בלוח מישרות המתעדכן מדי יום, ובלחיצת כפתור ניתן להעביר קו"ח ישירות למעסיקים. ללוח זה התווסף סוכן חכם שמאפשר לנרשמים מראש לקבל את המשרות החדשות ישירות למייל" .
 

בתמונה: ליאת בלבן, מנהלת היחידה להכוון תעסוקתי ב HIT
 
ליאת מציינת בגאווה, שחברות שקלטו אליהן בעבר מועמדים מהמכון הביעו שביעות רצון גבוהה מהפוטנציאל המקצועי והאישיותי של המועסקים.  "לכן",  היא אומרת, "בכל פעם שנפתחת אצלם מישרה חדשה, הם דואגים לעדכן אותנו. הסטודנטים שלנו כמובן מרוויחים מזה, כי אני מיד מפרסמת את הדבר ומפנה סטודנטים מתאימים להגיש מועמדות".

"מעבר לכך, גם אלה שהתקבלו לארגון מסוים שומרים איתי בדרך כלל על קשר, ומעדכנים אותי אם יש גיוסים בחברה. זה נהדר מבחינתי, כי תמיד מעניין אותי לדעת איך הם השתלבו וכיף לשמוע על סיפורי הצלחה. אבל המרוויחים העיקריים הם הסטודנטים, שמחפשים עבודה, ולעיתים הם הראשונים לשמוע על המשרות החדשות".

ומה לגבי סטודנטים ובוגרים מתחום העיצוב?
"ליחידה יש קשרים ענפים עם חברות מעולם העיצוב: חברות בתחום עיצוב פנים ואדריכלות, משרדי פרסום ומשרדי אינטראקטיב, תערוכת הבוגרים, המתקיימת מדי שנה במכון, היא כבר שם דבר בעולם העיצוב. מעסיקים רבים פונים אליי בעקבות התערוכה ומבקשים לקשר אותם עם בוגרים שהציגו בתערוכה. בנוסף חשוב לי לציין שבאופן מסורתי, זה כמה שנים, במהלך תערוכת הגמר מתקיים ערב שוחרי עיצוב שאליו מוזמנים נציגים רבים מהתעשייה שמעוניינים לפגוש את הבוגרים שלנו ולהתרשם מעבודותיהם".
 
בתמונה: סדנת הכנה לעולם העבודה


"במהלך השנה גם מתקיימות סדנאות הכנה לעולם העבודה ממוקדות לסטודנטים לעיצוב : כתיבת קו"ח למעצבים, בניית תיק עבודות וראיון עבודה, וכמובן כל המשרות למעצבים וסטודנטים לעיצוב עולות לאתר ברגע שהן מגיעות ליחידה "

האם המשרות שמגיעות ליחידה מאפשרות לסטודנטים לשלב לימודים ועבודה?
"חלק מהמשרות מיועדות לבוגרים של המכון, ומדובר במשרות מלאות. עם זאת, חלק לא מבוטל   של המשרות מוצע לסטודנטים ומאפשר גמישות בהתאם למערכת השעות. חשוב מאוד לציין בהקשר זה את המסלול הגמיש. המעסיקים מודעים למסלול הגמיש שקיים במכון ולעיתים מחפשים סטודנטים מהמסלול כיוון שהם יכולים לעבוד מספר רב יותר של ימים בשבוע ואף יכולים להשתלב במשרה מלאה".