חדשות והודעות

מפגש היסטורי בין 3 חוקרים פורצי דרך בכנס ננו טכנולוגיה ב HIT


הכנס, השלישי במספר, המשותף לפקולטות להנדסה ולמדעים התקיים תחת הכותרת  "ננוטכנולוגיה: מאקדמיה לתעשייה", הפגיש בין אנשי תעשייה לאנשי אקדמיה מהארץ ומהעולם העוסקים בתחום הננוטכנולוגיה.

הכנס היווה מקום מפגש היסטורי ל- 3 חוקרים  ידועים ובעלי שם עולמי : פרופ' סומיו איג'ימה (Sumio Iijima) מאוניברסיטת מייג'ו ביפן, חתן פרס ישראל פרופ' איתמר וילנר מהאוניברסיטה העברית בירושלים  ופרופ' רשף טנא ממכון ויצמן אשר אף היה יו"ר הועדה המארגנת של הכנס.
 
חברי הועד המארגנת:
ד"ר עמוס בר-דע -הפקולטה להנדסה
פרופ' אלה זאק - הפקולטה למדעים
ד"ר אלכס אקסלביץ'- הפקולטה להנדסה
ד"ר אלכסנדר לייכטמן - הפקולטה למדעים
 
פרופ' איתמר וילנר
פרופ' איתמר וילנר . צילום: מאיה נקר

שלושת המומחים עוסקים כל אחד בתחומו, בחקר הננו מדע והננו טכנולוגיה מזווית שונה.
בכנס נשאו ברכות נשיא המכון פרופ' אדוארד יעקובוב, פרופ' רשף טנא ממכון וייצמן למדע, יו"ר הועדה המארגנת של הכנס,  פרופ' אלה זאק מהפקולטה למדעים מנהלת המעבד לסינתיזה וחקר ננו חומרים,  ד"ר עמוס בר דע ראש תכנית תואר ראשון  בפקולטה להנדסה, דקאן הפקולטה למדעים פרופ' עזרא זאב ודקאן הפקולטה להנדסה פרופ' יוסף  בן עזרא.
 
ד
ד"ר עמוס בר-דע ופרופ' סומיו איג'ימה עם מספר משתתפי הכנס. צילום: דנה דושקין

פרופ' סומיו איג'ימה, מגלה ננו צינוריות הפחמן Carbon Nanotubes היה אורח הכבוד של הכנס.  פרופ' איג'מה עוסק שנים רבות במחקר הקשור למבנה ננו חלקיקים, תכונותיהם ויישומם בתעשיית החומרים המתקדמים ותעשיית האלקטרוניקה.  פרופ' רשף טנא עוסק במחקר ננו צנוריות אינאורגניות  Inorganic Nanotube ויישומיהם בתעשייה ופרופ' איתמר וילנר שפיתח יישומים ביוטכנולוגיים רבים המבוססים על ביו וננו  חומרים. 
 
פרופ' רשף טנא
פרופ' רשף טנא. צילום: מאיה נקר

לראשונה השתתפו בכנס השנה תלמידי תיכון הלומדים מדעים יחד עם צוות ההוראה אשר הביעו את התרשמותם מהכנס, הדוברים  וההרצאות שניתנו.
ד"ר עמוס בר-דע: הכנס חיבר בין התעשיות המתקדמות לאקדמיה חבירה שהיא חיונית לזרימת הידע בין הגופים למען פיתוח טכנולוגיות מתקדמות מבוססות ננו מדע וננוטכנולוגיה.

פרופ' אלה זאק :  ישנם הרבה כנסים בתחום של הננו-טכנולוגיה, אך ייחודו של הכנס שלנו הוא באופי המיוחד של HIT – בו גם סטודנטים וגם מרצים מכוונים כבר בלימודים למחקר יישומי ולשילוב המנצח של מדע והנדסה או טכנולוגיה. הכנס אמור לתרום להוראה עשירה יותר, ללימודים מעניינים יותר, להשראה מדעית של המרצים וגם של האורחים שלנו".
 
 
 
פורסם: 9.5.17