חדשות והודעות

מהמכינה בהצטיינות לתואר כפול

נדב קוגמן, סטודנט בשנה א' , בוגר טרי בהצטיינות, של המכינה לבגרויות - החל ללמוד במכון לשני תארים במקביל: תואר ראשון בהנדסת חשמל ואלקטרוניקה ותואר במתימטיקה שימושית ובמקביל משמש כמתרגל לסטודנטים במכינה שאותה סיים.
 
"הייתי לפני רגע במקום שלהם" הוא מספר. "אני נזכר היטב כיצד הרגשתי בזמנו, אני יודע לדבר בשפה שלהם ומבין מה הם עוברים . אני מאוד משתדל להעניק להם את אותה תחושת ביתיות ותמיכה כה רבה שקיבלתי במכינה".
 
בקיץ שעבר סיים נדב את המכינה להשלמת בגרויות לאחר שהתקבל אליה עם מספר לא מבוטל של בחינות בגרות חסרות :"התחלתי להשלים בגרויות במטרה ללמוד משהו מתישהו מבלי לדעת מה. ידעתי והבנתי שאני חייב תעודת בגרות מלאה .בעזרת מלגה שקיבלתי ממשרד הביטחון התחלתי ללמוד במכינה והתאהבתי במקצועות הריאליים.
 
מה מיוחד במכינה?
"המכינה הייתה עבורי כמו בית. המורים השקיעו בנו הרבה מעבר לשעות העבודה . תחושת הקרבה והתמיכה הייתה כה גדולה עד כי הגעתי למצב שהתייעצתי איתם גם בדברים שקשורים לחיי האישיים. מכיוון שהיינו חבורה של סטודנטים סקרנים, המורים למתימטיקה תגברו לנו חומרים מעבר לשעות הלימוד הרשמיות, על חשבון זמנם הפרטי וזה ממש לא מובן מאליו.
 
אחת היכולות הגדולות של המכינה היא שבעיני המורים שם כל תלמיד הוא מיוחד. במכינה תופרים "חליפה פרטנית" לכל סטודנט והן הסגל האקדמי והן המנהלי יודעים לתת לכל תלמיד את מלוא תשומת הלב ותחושה שאתה חלק ממשפחה".
 
 
האם תקופת הלימודים במכינה השפיעה על החלטתך ללמוד כאן?
לאחר סיום המכינה התחלתי להתעניין בלימודים, אך עדיין התלבטתי והלכתי ל'ימים פתוחים' בכמה מוסדות. במשך הלימודים הגיעו אלינו נציגים מכל הפקולטות של HIT להרצות בפנינו. זו הייתה סדרת שיחות שהתמקדה באפשרויות הלימוד במכון. גם כאן הוקסמתי מהיחס האישי. זה בלט מאוד כי הם דיברו אלינו בגובה העיניים ואז קיבלתי את ההחלטה ללמוד כאן.
 
מאוד רציתי להישאר כאן, רציתי את ההמשכיות וגם הרגשתי שאני חייב להחזיר משהו למכינה.
בזכות הציונים הגבוהים שלי במכינה התקבלתי למסלול משולב מיוחד למצטיינים המאפשר לי ללמוד שני תארים במקביל וכן ניתנה לי האפשרות להיות מתרגל במכינה.

מה תוכניותיך לאחר סיום הלימודים?
"אני רוצה להישאר באקדמיה. בשלב הבא אני מתכנן ללמוד לתואר שני ,יתכן שבפיזיקה.