חדשות והודעות

מפגש פרוייקט iPEN התקיים ב-HIT

חברי הקונסורציום של פרוייקט iPEN - Innovative Photonics Education in Nanotechnology קיימו מפגש בן יומיים במכון.

המפגש הינו הראשון מבין מספר מפגשים שיתקיימו במהלך הפרוייקט ונועד לבחון את ההתקדמות עד לשלב זה ולתאם את המשך הפעילות. בהזדמנות זו גם ביקרו המשתתפים במגוון מעבדות ומרכזי מחקר ב-HIT והתרשמו מהנעשה במכון.

 


iPEN הינו פרוייקט מסוג Capacity Building וחלק מתוכנית Erasmus+ האירופאית, שהוגש לפני כשנה במסגרת קונסורציום הכולל מגוון מוסדות אקדמיים מהארץ (בהם HIT, הטכניון, מכון ויצמן למדע, אונ' בר אילן ומכללת סמי שמעון) ומאירופה (כרתים-יוון, גרמניה, הולנד ואיטליה) וזכה במימון של כמעט מיליון אירו ל-3 שנים.

בקונסורציום, בהובלת Dr Konstantinos Petridis מ-TEI Crete, לוקחת חלק גם הפקולטה להנדסה ב-HIT, בראשות הדקאן פרופ' יוסף בן-עזרא, כשד"ר אמיר הנדלמן נבחר לנהל את הפרוייקט מטעמה. הרשות למחקר, פיתוח וקשרי חוץ תומכת בפרוייקט בפן המינהלי-אדמיניסטרטיבי באמצעות ברכה אינהורן.

 


מטרת הפרוייקט היא לקדם את ההשכלה בקרב סטודנטים וחוקרים צעירים בתחומי האופטיקה, הפוטוניקה והננו-טכנולוגיה ובמסגרתו יפותחו חומרי לימוד וקורסים אקדמיים מקוונים ופרונטליים. הפקולטה להנדסה אחראית לפיתוח שלושה קורסים בתחומי הנדסה אופטית, ננו-חומרים

ו– RF-photonics.

ההזמנה להשתתף בפרוייקט מהווה הכרה בינלאומית בהישגיה המדעיים-מחקריים של הפקולטה להנדסה, ופותחת פתח למגוון אפשרויות לשת"פ עם אוניברסיטאות ומכוני מחקר באירופה, בהם גם חילופי סגל וסטודנטים. זו מהווה תרומה לחיזוק המוניטין של המכון בתחום החדשנות ומשמשת כפלטפורמה נוספת לקידום תוכנית הבינלאומיות של HIT.