חדשות והודעות

"הסטודנטים המצטיינים הם הסמן הימני במסלול התפתחותו של המכון"


שנת הלימודים שזה עתה החלה נפתחה עם שיעור גבוה של סטודנטים המוגדרים כמצטיינים, אשר עומדים בקריטריונים לקבלת מלגה לעידוד מצוינות. בבסיס הענקת המלגה עומדת גישה שלמה התומכת בהענקת ערך ייחודי למצטיינים, מתוך תפיסת מצוינות ועידוד מנהיגות טכנולוגית מובילה של המכון. מי מרוויח מזה? הסטודנטים המצטיינים עצמם, אך לא רק הם.

ד"ר יוסף בן עזרא , ממונה על לימודי הסמכה ומוסמכים ודקאן הפקולטה להנדסה במכון עומד בראש וועדה אשר בנתה תכנית לטיפוח מצוינות בקרב סטודנטים ומתקבלים למכון. התכנית שבנתה הוועדה והוגשה לאישורו של נשיא המכון פרופ' אדוארד יעקובוב, מסתמכת על דברים אותם הציעו המצטיינים עצמם.
ד"ר בן עזרא: "בבניית התכנית יצאנו מנקודת הנחה שלא כל התשובות נמצאות אצלנו, ושייתכן שהנחות שאנחנו מניחים לא בהכרח קולעות לצרכים של קהל היעד. זאת הסיבה שיצאנו במחקר מקיף בקרב סטודנטים מצטיינים הלומדים המכון. בבסיס המחקר עמדה השאלה: איך אתם חושבים שהמכון יכול לסייע לכם להמשיך ולהצטיין? למעשה רצינו לבדוק, אילו כלים מעוניין קהל היעד, שהמכון יעמיד לרשותו כדי שיוכל להמשיך ולהצטיין בלימודים ובדרכו המקצועית בהמשך. קיבלנו תשובות מגוונות, והדברים שהמצטיינים עצמם אמרו נכנסו להמלצות שהוגשו בתכנית".


מצטייני נשיא ומצטייני דקאן. טקס להוקרת סטודנטים מצטיינים.

מדוע בעצם מייחס המכון חשיבות כה גדולה לעידוד מצוינות בקרב הסטודנטים?
ד"ר יוסף בן עזרא: "המכון מייחס חשיבות גדולה מאד לנושא, ומושקעת בו הרבה מחשבה ולא מעט משאבים. אין זה סוד שבשוק ההשכלה הגבוהה כיום מתחוללת תחרות קשה, הן על כמות המתקבלים לכל מוסד והן על איכות המתקבלים. המכון שואף להוביל גם בזה וגם בזה. הסיבה לכך היא עמוקה ונשענת על גישה יציבה ומבוססת, הדוגלת בכך שככל שאחוז המצטיינים הלומדים במכון יהיה גבוה יותר, קבוצת המצטיינים תהווה מסה קריטית מורגשת ומשפיעה, שתדרוש ותקבל רמת הוראה גבוהה, מרצים חדים, ברורים, מקצוענים בתחומם, תשתיות ברמה גבוהה, אתגרים אינטלקטואליים, תכניות בשיתוף התעשייה, תכניות לימוד מעודכנות וחדשניות וכלים נלווים נוספים. המסה הקריטית הזו של הסטודנטים תתן את הטון בכל כיתת לימוד ותהווה קבוצת התייחסות – שכן להישגיה ולגישתה המצטיינת גם סטודנטים שאינם מוגדרים כמצטיינים ישאפו להגיע . אנחנו מאמינים שזה אחד הסודות להעלאת הרמה האקדמית של המכון, ולמעשה, באופן זה אנחנו עונים על 3 היעדים הראשונים והחשובים בתכנית האסטרטגית של המכון ומכאן החשיבות הגדולה של הנושא. הסטודנטים המצטיינים הם הסמן הימני במסלול התפתחותו של המכון."

מקבלת תעודת הצטיינות מקבלת תעודת הצטיינות

מירי חן זקהים מנהלת המרכז ליעוץ ולהרשמה במכון מסתכלת על הדברים מהכיוון של תהליך קבלת ההחלטות אותו עובר כל מי שמתקבל למכון: "צריך להבין שזה לא מובן מאליו שמתעניין בוחר ללמוד במכון, על אחת כמה וכמה כשמדובר בסטודנט מצטיין שדלתות אטרקטיביות רבות נוספות פתוחות בפניו. האתגר שלנו הוא לא רק לרשום אותם ללימודים במכון אלא להעניק ערך אמיתי בכל רגע ורגע, בכל שלב, בכל שנת לימודים, כדי שהם יחושו מאותגרים, שגבולות היכולת שלהם נמתחים, שהמוטיבציה שלהם תדהר, שהם יקבלו קורסים עם ערך מוסף, שבמקום אחר הם לא בהכרח יקבלו, שהם יחשפו לתעשייה, לאנשי סגל מקצועיים ומעוררי השראה. זהו אתגר מתמשך ולא נפסק, לגרום להם בכל רגע נתון לחוש 'בחרתי ללמוד במכון- בחרתי נכון'. האתגר הלא פשוט הזה דורש שינוס מותניים מתמשך של כל מערכות המכון, הן האקדמיות והן המנהליות. אלו מעגלים שמזינים את עצמם, ולשמחתי- אנו רואים פירות בעמלנו. אנו גאים לעודד מצוינות, הוקרת התודה של המצטיינים מחממת את ליבנו ואנו שמחים בשגשוגם ובהצלחתם. זה סוג של שליחות עבורנו. לשם כך אנחנו כאן."