חדשות והודעות

מסיבת פרישה נערכה לפרופ' לב רפופורט ופרופ' בוריס פיינברג

מסיבת פרישה כפולה נערכה במכון לפרופ' לב רפופורט ופרופ' בוריס פיינברג מהפקולטה למדעים.

 


פרופ' פיינברג, הצטרף לסגל המחלקה לפיזיקה בפקולטה למדעים בשנת 1998. במשך מספר שנים שימוש כראש רשות המחקר במכון ונחשב למדען בכיר, מפורסם מאוד בתחומי האופטיקה, לייזרים ואלקטרו- אופטיקה, משתתף קבוע בכנסים בינלאומיים ומוזמן לעתים קרובות להרצות בחו"ל. הוא זכה במספר לא מבוטל של מענקים תחרותיים ופרסם מעל 80 מאמרים בכתבי עת מובילים.


פרופ' לב רפופורט, הצטרף כחבר סגל למכון בשנת 1990 וכפרופסור מן המניין בשנת 2007. בתחום התמחותו, טריבולוגיה ומדע החומרים - הוא נחשב למדען בעל שם עולמי.   פרופ' רפופורט נחשב לתיאורטיקן ואיש מעשה בו זמנית. יש מספר לא קטן של פטנטים הרשומים על שמו והוא מוזמן להרצות בכנסים בינלאומיים רבים. הוא זכה במענקים תחורתיים ופרסם קרוב ל-100 מאמרים בכתבי עת יוקרתיים. 

 


בדברי ברכתו לשניים אמר נשיא המכון פרופ' אדוארד יעקובוב, כי בזכות פרופסור פיינברג ופרופ' רפופורט , זוכה המכון להיות מדורג בצמרת המוסדות להשכלה גבוהה וברמה אוניברסיטאית. פרופ' יעקובוב ציין כי על אף אירוע הפרישה הרי שהשניים ימשיכו להעשיר את המכון בידע שלהם ויוסיפו לקחת חלק בפעילות המתקיימת בו.

 


פרופ' אמנון פרוכטמן מהפקולטה למדעים אמר כי פרופ' פיינברג ופרופ' רפופורט  משלימים בעבודתם זה את זה וכי שניהם נחשבים לחלק בלתי נפרד מהצמרת המדעית של המכון מבחינת היקף עבודתם המחקרית וההכרה הארצית והבינלאומית בפועלם.
לסיום המפגש ביצע פרופ' רפופורט קטע נגינה על כינור, אחד מתחביביו, יחד עם מורתו להנאת כל הנוכחים.
 

 

פורסם: 20/06/2018