חדשות והודעות

אומנות לכולם בקורס ״מבוא מעשי לעיצוב וטכנולוגיות מסייעות״


קורס מעשי ייחודי מזמין צוותים רב-תחומיים של סטודנטים מהמחלקות השונות ליצור פתרונות חדשניים עבור אנשים עם צרכים מיוחדים. הסמסטר האחרון הוקדש כולו לנושא של אומנות לכולם, והתקיים בשיתוף עם בית ספר הרצפלד לחינוך מיוחד.
 
צייר משופר. מנדי קליין, טל היינה ומור צוברי
צייר משופר. מנדי קליין מעיצוב תעשייתי, טל היינה ממדעי המחשב ומור צוברי מהנדסת חשמל ואלקטרוניקה
 
הסטודנטים התבקשו לפתח ממשקים חדשים המאפשרים לילדים עם מוגבלויות ליצור אמנות, הם פגשו את תלמידי בית הספר, צפו בשיעורי האמנות, הכירו את הצרכים והיכולות השונות של התלמידים. לאחר שלב המחקר נדרשו הסטודנטים לעצב אינטראקציות חדשות המעצימות ילדים לעסוק בפעילויות יצירה באופן עצמאי ככל האפשר, בדקו אותם עם המשתמשים ושיפרו אותם בהתאם.

במהלך הקורס נחשפו הסטודנטים למגוון של טכנולוגיות לבניית אבות טיפוס אינטראקטיביים, וכמו כן לנושאים של עיצוב מכליל, עיצוב מכוון משתמש ועיצוב אינטראקציה. כמו-כן התנסו הסטודנטים  בעבודה עם  אלקטרוניקה בסיסית, חיישנים, לוח Arduino, לוח I-Pac, וסביבות תכנות Processing ו-Max/Msp.

הפרויקטים שנוצרו במסגרת הקורס הציגו שילובים מרתקים בין יכולות עיצוב, הנדסה ותכנות.  במהלך הפיתוח התעוררו שאלות מרתקות לגבי איכויות השליטה והאוטונומיה בציור, כגון האתגר לעצב אינטראקציה בה דרישות השליטה המוטורית הן מופחתת בעוד שהרגשת השליטה בציור היא מרבית.
 
טוש נשיפה
טוש נשיפה. יצרו תומר קפורי , הנדסת חשמל ואלקטרוניקה ומיכל ברקוביץ', עיצוב תעשייתי.
 
בין תוצרי הקורס ניתן למצוא:
  • טוש נשיפה האפשר לילדים בעלי תנועות חדות וללא קואורדינציה להשתמש ב"טוש נשיפה" - כל זאת באמצעות מגע בידית אחיזה שמפעילה מנוע להשפרצת דיו על גבי נייר. הפרויקט מגיע עם שלל שבלונות המאפשרות יצירתם של איורים מיוחדים ביחד עם ציור חופשי.
    יצרו תומר קפורי , הנדסת חשמל ואלקטרוניקה ומיכל ברקוביץ', עיצוב תעשייתי.
  • מכונה ליצירת כדים - המכונה מאפשרת לתלמידים הכנה של יצירות תלת מימדיות. מחברים למכונה בקבוק ליטר וחצי ואליו מחברים חוט. את המכונה מפעילים בעזרת כפתור הפעלה וג'ויסטיק. ניתן לנתק את קופסת ההפעלה מגוף המכונה וכך להגיע לכל הילדים.
    יצרו דנייל טסלר, עיצוב תעשייתי, ואילן זילברברג, הנדסת חשמל ואלקטרוניקה.
  • מתאם מתכוונן לכלי כתיבה - כלי עזר לכתיבה וציור לבעלי מוגבלות מוטורית המאפשר אופני אחיזה שונים ושימוש במגוון צבעים, טושים מכחולים ועפרונות.
    יצרו דיה צרפתי, נטע אשרי, עיצוב תעשייתי, רון חג'ג', מדעי המחשב.
 
תוצרי הקורס הוצגו לצוות בית הספר והתלמידים באירוע יצירה מרגש, בו כולם יכלו להתנסות בפרויקטים עובדים, שחלקם העיקרי נשאר בבית הספר לטובת התלמידים.

הקורס מוגדר כקורס משלב עשייה, ונתמך על ידי היחידה למעורבות חברתית במכון ומנחים אותו יעל אבני וד״ר דניל אומנסקי, במסגרת מעבדת MADE במכון הטכנולוגי חולון.
תודה מיוחדת לד״ר יונתן רובין ולמאור טייב על תמיכתם בקורס.


נפתחה ההרשמה לסמסטר ב'
מספר קורס  82015-1
מבוא לעיצוב וטכנולוגיות מסייעות

ימי שלישי בין השעות 9:00-13:00