חדשות והודעות

יום פתוח למקצועות העיצוב תשע"ז


מאות מועמדים הגיעו ליום הפתוח למקצועות העיצוב שנערך במכון.

מזג האוויר האביבי והחמים הביא למכון מאות מתעניינים אשר השתתפו בסיורים מודרכים במחלקות ובסדנאות השונות, שוחחו עם אנשי סגל הפקולטה  וכן שמעו רשמים מסטודנטים ובוגרים. המועמדים קיבלו הסברים מפי ראשי המחלקות לעיצוב תעשייתי, עיצוב פנים ועיצוב תקשורת חזותית.
 
פרופ' יעקובוב בנאום הפתיחה
פרופ' אדוארד יעקובוב, נשיא המכון, בנאום פתיחה לבאים ליום הפתוח

בתחילת היום התכנסו המועמדים באודיטוריום בבניין הפקולטה והאזינו לדבריו של נשיא המכון פרופ' אדוארד יעקובוב אשר בירך את הנוכחים וציין כי הדרך הטובה ביותר להתרשם מהעשייה במכון היא מהתבוננות בתוצרים של הסטודנטים והבוגרים. הבאים לידי ביטוי בשלוש תערוכות המוצגות בו זמנית בגלריה ויטרינה ובשתי הגלריות הסמוכות:
תערוכת "במרחב גוף"- שהיא פרי עבודתם של סטודנטים מהמחלקה לעיצוב פנים, בסמסטר הראשון ללימודיהם בפקולטה, משקפת את היקף העשייה הנרחב המתרחש כבר בתחילת השנה הראשונה ללימודים.
תערוכת "ק_קו_קומ_קומקומים" -  המוצגת בלובי בניין הפקולטה לעיצוב, של הסדנה לעיצוב קרמיקה מספקת הצצה לכל תהליך העיצוב של הקומקום הנחשב לאובייקט מורכב.
תערוכת "משכתבים היסטוריה: מכאן לשם ובחזרה" - תערוכת עבודות לרגל 42 שנה להקמת המחלקה לעיצוב תעשייתי. התערוכה סוקרת כמעט 30 שנות פעילות של המחלקה לעיצוב תעשייתי ובאה לחזק את הקשר בין המחלקה לעיצוב תעשייתי ובוגריה ומציגה עבודות של בוגרים שהינם מעצבים פעילים החל מפרויקט הגמר שלהם בתקופת הלימודים ועד לפרויקט נוכחי שלהם.
 
בסיום דבריו, אמר הנשיא לנוכחים "הדרך לעתיד שלכם מתחילה כאן והיום ואני מאחל לכולכם הצלחה".
דקאן הפקולטה, פרופ' דנה אריאלי אמרה בדברי ברכתה כי בכל שנה המעמד הזה מרגש מחדש.  הפקולטה חוגגת את יום הולדתה ה-40  ואנו גאים מאוד בעובדה כי בכל רגע נתון לומדים בה כאלף סטודנטים.
 
מאות מועמדים הגיעו ליום הפתוח
 
"הפקולטה ביססה את שמה ומעמדה בעולם ומדי שנה יוצאים סטודנטים מצטיינים לפרויקט חילופי סטודנטים עם למעלה מ-50 מוסדות אקדמאיים ברחבי תבל. "אנו מאמינים בעבודה בלתי אמצעית ומדגישים את הממשקים האישיים שבין הסטודנטים ובין המרצים. שמים דגש על התיאוריה של העיצוב יחד עם התנסות ישירה בכל חומר שתגעו בו  שכן אנו מאמינים גדולים בעיצוב שהוא Hands on".
 
גב' מירי חן זקהיים, מנהלת המרכז לייעוץ ולהרשמה הציגה בפני הבאים את תהליך המיון והקבלה למסלולים השונים- עיצוב פנים, עיצוב תעשייתי ועיצוב תקשורת חזותית, מבחני הקבלה, הראיונות האישיים והכנת תיקי העבודות.
 
גב' מירי חן זקהיים, מנהלת המרכז לייעוץ ולהרשמה
גב' מירי חן זקהיים, מנהלת המרכז לייעוץ ולהרשמה
 
בוגרי המכון בוב אוראל מהמחלקה לעיצוב תקשורת חזותית, הללי טל מהמחלקה לעיצוב פנים אשר שבה מתקופת התמחות בסטודיו של המעצב רון ארד בלונדון ונועם קולמן מהמחלקה לעיצוב תעשייתי שיתפו את הנוכחים בחוויותיהם מתקופת הלימודים.

לאחר הכינוס המרכזי התפזרו הנוכחים לסיורים מודרכים במחלקות השונות ובסדנאות והתרשמו מקרוב מהנעשה בפקולטה.