חדשות והודעות

לוקחים מעורבות. חברתית.

ביום ד' 31.10.12 התקיים במכון, זו הפעם הראשונה, יום מעורבות חברתית.

 
המכון מתגאה בעובדה שבשנה"ל תשע"ב סטודנטים של המכון תרמו כ 14,000 (!!!) שעות מעורבות חברתית למען הקהילה בתמורה למלגות שקיבלו. הסטודנטים של המכון השתלבו בכ-30 גופים ועמותות, מרביתם בעיר חולון. במטרה לעודד פעילות מבורכת וחשובה זו גם בשנה"ל תשע"ג, יזמו במנהל הסטודנטים את יום המעורבות החברתית, על מנת לחשוף את כלל הסטודנטים, וכן את הסגל, לצורך של הקהילה במתנדבים ולאפשר לסטודנטים מלגאים המחויבים ב 25 שעות לבחור מכלל האפשרויות את הפרויקט או הארגון המתאים להם ביותר למעורבות חברתית.
 
מעורבות חברתית
צילום: ארז סגית
 
הארגונים והעמותות החברתיות התכנסו כבר בשעה 12:30 על מנת להכיר את המכון ואת הסטודנטים הלומדים בו. הארגונים הגיעו מקשת רחבה של נושאים חברתיים, ביניהם: ארגונים למען ילדים ונוער, ארגונים למען חיות, ארגון "לעד" למען ניצולי שואה, ארגון "לתת", עמותה הפועלת למען עיוורים, עמותות למען נזקקים ועוד.
 
ד"ר מיכל סלע, ראש מנהל הסטודנטים: "הפעילות מאפשרת לסטודנטים לתרום לקהילה מחד, ומאידך היא חושפת אותם לסוגיות מורכבות של החברה הישראלית ומאפשרת לנו, כמוסד להשכלה גבוהה, לתרום לעיצוב של בוגרים מודעים יותר לחברה בה הם חיים ואותה הם עתידים להנהיג".
 
את היום החשוב פתח נשיא המכון, פרופ' גדי גולן, בנאום ולאחריו עלתה לבמה ד"ר מיכל סלע. שניהם דיברו על חשיבות השילוב בין אקדמיה לקהילה. לאחר מכן, זכו משתתפי היום להרצאה של לירון יוחאי, מקימה ומנהלת פרויקטים חברתיים והומניטאריים בארץ ובעולם, בין היתר בטנזניה, מזרח קונגו והאיטי והיום מנהלת פרויקטים מיוחדים בארגון "לתת".
 
מעורבות חברתית מעורבות חברתית
צילום:ארז סגית 
צילום: ארז סגית

ההרצאה המרתקת פתחה בפני הסטודנטים צוהר לעולם המעורבות החברתית והעלתה את המוטיבציה של הסטודנטים לתרום לקהילה.
לאחר ההרצאה נהנו המשתתפים מהפנינג ברחבת הדשא, בו פגשו באופן בלתי אמצעי את הארגונים, העמותות והרכזים ובחרו היכן ברצונם לבצע את המעורבות החברתית.
כ-60 סטודנטים השתבצו כבר באותו היום לפעילות חברתית בכ-20 ארגונים חברתיים שונים.
 
בשמת שלום-טוצ'ין, רכזת שירותי רווחת הסטודנט: " זו הפעם ראשונה שהמכון מקיים אירוע מסוג זה. לאור הצלחת האירוע וחשיבות הנושא אנו מתכננים לקיים אירוע כזה פעם בשנה לפחות".