חדשות והודעות

רוצים לקבל מידע על התואר השני בעיצוב משולב?

בועז תירוש, מוסמך תואר שני בעיצוב משולב:
"לימודי התואר השני בעיצוב משולב מילאו אותי באנרגיה, רעיונות וחשיבה חדשנית"
 
הם מוכשרים, מוצלחים ואמביציוזיים, קבלו את המוסמכים בתואר השני של HIT מכון טכנולוגי חולון. שיחה עם נציג הבוגרים על התואר, על השאיפות לעתיד, ועל השינויים שעבר.

בעז תירוש, 51, מכיר את HIT המכון הטכנולוגי חולון דרך לא מעט תחנות בהן עבר במהלך הדרך האקדמית-מקצועית שלו. את הרומן הארוך עם המכון הוא החל עוד כסטודנט לתואר BScTe.
בשנת 1994 הוא סיים בהצטיינות לימודים במחלקה לעיצוב, ומכאן יצא לדרך מקצועית עצמאית כמעצב פנים. כיום עומד בעז בראש משרד עצמאי הנושא את שמו וממוקם בתל-אביב.
במקביל לעשייה בתחום העיצוב, בעז גם מעביר את הידע שלו הלאה, זאת במסגרת תפקידו כמרצה ורכז אקדמי בתוכנית ללימודי תעודה בעיצוב פנים בHIT. "דרך הסטודנטים אני נשאר כל הזמן במקום ששואל שאלות. עולם של סימני שאלה ולא של סימני קריאה. בעיני, זה המקום הכי בריא למעצב להיות בו ולעבוד בו".

בועז תירוש
בתמונה: מתקן ל"שמירת חפצים" במוזיאון BOIJMANS ברוטרדאם הולנד.
 
"מבחינה מקצועית הגעתי למקום מאד נוח", מתאר בעז את תחושותיו והתלבטויותיו לפני הלימודים בתואר השני, "מקום בו אני זה שמלמד ומעביר את הידע. הסטודיו שלי כבר מצליח ומוכר, קיבלתי עבודות נחשקות והלקוחות היו מרוצים. וגם אני. ובכל זאת.... דווקא בשלב זה, שכביכול הייתי אמור ליהנות מפרי עמלי, דווקא אז חוויתי חוסר שקט, ותחושה עמוקה של רצון לפרוח, לפרוץ גבולות, ללמוד, להתנסות בעולמות תוכן שונים וחדשים ולאתגר את עצמי מקצועית ואישית.
זו היתה נקודת הכרעה לא פשוטה בין האפשרות להמשיך בחיים נוחים, נעימים ומתגמלים, לבין האפשרות לצאת מ"אזור הנוחות" המוכר והידוע ולעשות שינוי.

בועז תירוש בועז תירוש בועז תירוש
אדריכלות סלון- בועז תירוש
כששמעתי על פתיחת ההרשמה למחזור הראשון בלימודי התואר השני בעיצוב משולב, הבנתי שזה בדיוק מה שאני מחפש וצריך בשלב זה של חיי המקצועיים והאישיים".
מתוך המקום והצורך להישאר כל הזמן מעודכן ולהעמיק בתחום היה בעז בין הראשונים להצטרף ללימודי התואר השני בעיצוב משולב. "היה לי חשוב להתעדכן במגמות בתחום, בחידושים, בתרבות הצריכה הגלובאלית, מה משתנה באנשים ובצרכים שלהם. מעבר לכך קסם לי שהתואר השני נותן גם כלים ניהוליים יזמיים, שמאד חשובים להובלת תהליכים מורכבים בעולם העיצוב כיום".
 
בועז תירוש"לימודי התואר השני מיועדים לאנשים, הרוצים להעמיק את הידע המקצועי שלהם, ליישר קו עם ההתפתחויות החדשות, להתמחות ולהתמקצע בנושאים מוגדרים בצורה שרק לימודים מתקדמים יכולים לאפשר. זו מסגרת בה ניתן לרכוש את הקישורים והכישורים לתחום ההתמחות המוגדר בו בוחרים, להרחיב אופקים ולבנות צורת חשיבה גמישה ומהירה הנדרשת כיום מכל בעל מקצוע ואיש אקדמיה."

"במסגרת הלימודים נפתח בפני תחום חדש לחלוטין, בו אני רואה עצמי משקיע את מיטב זמני ומרצי בעתיד, תחום המחקר של שיפור היכולות הקוגניטיביות- בדגש על שיפור יכולות ריכוז- בעזרת העיצוב. זהו תחום מרתק מעין כמותו שיכול להשפיע על מיליוני ילדים, בני נוער ומבוגרים בכל העולם, הסובלים מסוגים שונים של בעיות קשב וריכוז בדרגות חומרה שונות. לחשוב שעיצוב נכון יכול לשפר איכות חיים-זו מחשבה שאותי באופן אישי מרגשת. אם בעבר הדגש בעולם העיצוב היה על יצירת סביבה יפה ונעימה, הרי שהעתיד מדבר על האופן בו עיצוב ישרת אנשים. בניגוד לעבר, בו העיצוב היה נחלתם של אנשים בעלי אמצעים בלבד, התפיסה היום היא של "הנגשה" של העיצוב לכלל האוכלוסיה.
 
בועז תירוש בועז תירוש בועז תירוש
הצצה לעבודותיו של בועז תירוש

"אני מרגיש שהיום, באמצעות תהליך לימודי מרתק שעברתי במהלך התואר השני, גיבשתי לעצמי תפיסה מקצועית מוצקה ומנומקת, פילוסופית כמעט, שאין ספק שתתרום להתפתחותי המקצועית, הן בפרקטיקה שלי והן בתחום ההוראה. לימודי התואר השני מילאו אותי באנרגיה, רעיונות וחשיבה עיצובית חדשנית. אני מאושר שבנקודת ההתלבטות שלי בחרתי במסלול זה".

בעז סיים את התואר השני בהצטיינות ונשא דברים בשם הבוגרים בטקס הענקת התארים.
 
 
להצטרפות לקבוצה של התואר השני בעיצוב משולב בפייסבוק הקש כאן