חדשות והודעות

"תחפושות מתגשמות"

שיתוף פעולה בין "בית איזי שפירא" ל HIT להכנת תחפושות מותאמות לילדים עם מוגבלויות.

בהפנינג המרגש "תחפושות מתגשמות" אשר התקיים היום בבית "איזי שפירא" לקראת פורים, יצרו סטודנטים מהמחלקה לעיצוב תעשייתי בפקולטה לעיצוב, תחפושות מקוריות לפורים עבור ילדים המשתמשים בכיסאות גלגלים או הליכונים.
 
צוות המכון בליווי ד''ר עינב וגב' אבני
 
היוזמה המשותפת של בית איזי שפירא והמכון הטכנולוגי חולון החלה בפורים בשנה שעברה ולאור ההצלחה העצומה נערכת שוב השנה במתכונת מורחבת.

"אני רוצה לציין את ההתגייסות המדהימה והמרגשת של כ-40 סטודנטים מהמחלקה לעיצוב תעשייתי אשר הגיעו לבית איזי שפירא על מנת ליצור יחד עם הילדים וההורים את התחפושות", אומרת יעל אבני, מעצבת תעשייתית ומנהלת מעבדת MADE ב HIT.
מעבדת- MADE מעבדה רב תחומית העוסקת בטכנולוגיה מסייעת, החליטה להירתם, זו השנה השנייה, ליוזמה המשותפת. "לצד קורסים ומחקר, המעבדה עוסקת בפעילות קהילתית לא פורמלית. כשהחלטנו לצאת לדרך עם הפרויקט הזמנו סטודנטים ואנשי סגל להצטרף להרפתקה וההתגייסות הייתה מדהימה", מספרת יעל אבני.
 
סטודנטים של המכון בבית איזי שפירא
 
היוזמה זוכה זו השנה השנייה לתמיכה של היחידה למעורבות חברתית בראשות יפעה בנר בדיקנאט הסטודנטים. ד"ר יוליה עינב,דיקאנית הסטודנטים אמרה כי מרגש מאוד לראות את המספר הגדול של הסטודנטים בהובלתה של יעל אבני, אשר הגיעו בהתנדבות ועל חשבון זמנם החופשי להשתתף בפרויקט ולעזור לילדים להגשים חלומות."זה המסר המועבר מHIT לקהילה ואנו גאים להוביל מיזמים כאלה. כמות הילדים הנהנים מהתחפושות שילשה את עצמה מהשנה שעברה ואני בטוחה שהמגמה הזו רק תלך ותגדל".
 
 

מטרת ההפנינג היא יצירת תחפושות בעלות תשתית קלה להכנה, עליהן ניתן "להלביש" כל רעיון. הילד חושב על רעיון, ההורים שוחחו לפני המפגש עם הסטודנטים ואלה חשבו איך להוציא אותו לפועל בהפנינג.

על הכנת התחפושת מספרים הסטודנטים: "רצינו שגם עם התחפושת הילד יוכל לה תנייד בקלות. הקדשנו תשומת לב לאזור הגלגלים כדי שיישאר חשוף ולא יפריע לתנועה". עקרון נוסף היה תכנון תחפושת נוחה לחיבור וניתוק. תכננו תחפושות שיש להן שלוש פאות בלבד כדי לאפשר ניתוק וחיבור מהירים וגם אפשרות גישה נוחה להיכנס לתוכן".