חדשות והודעות

"אסופה" של מוצרי עיצוב - חנות קטנה ומטריפה

במתחם שוק הפשפשים ההומה ביפו נפתחה לאחרונה חנות עיצוב חדשה, "אסופה", ששמה לה למטרה לקדם מעצבים צעירים בתחילת דרכם.

 
החנות החדשה נפתחה ע"י שני חברים, ליאור ימין ותומר רוט, אחד מהם, בוגר המחלקה לעיצוב תעשייתי, HIT. מתוך רצון להוות דלת פתוחה עבור מעצבים המסיימים את לימודי העיצוב עם מגוון מוצרים מוצלחים.
המוצרים בחנות הינם מוצרי עיצוב כגון מנורות, אגרטלים, שעונים, בובות, תכשיטים ועוד. כולם פרי יצירתם של מעצבים צעירים אשר אחראים גם על הרעיון והפיתוח וגם על שלב הייצור והאספקה.
כל המוצרים הם מוצרים סדרתיים, כולם מיוצרים בסדרות קטנות ובייצור מקומי.
 
איילה בוגאי - כד ברזולוציה נמוכה - קורס קרמיקה
איילה בוגאי - כד ברזולוציה נמוכה - קורס קרמיקה

ישבנו עם ליאור ימין, בוגר המחלקה לעיצוב תעשייתי ומבעלי החנות, ליאור מספר:
"לכל מוצר בחנות יש ערך מוסף, מקור השראה מעניין, מחקר חומרי חדשני, שימוש בReady made כחומר גלם, היקש תרבותי או אמירה על חיינו בתרבות הישראלית והגלובלית. כל מוצר נעשה בקפידה ובדיוק עד לפרטי פרטים, לעיתים בעבודת יד, בתהליך של חשיבה קונספטואלית, אפיון צורני, תכנון ופיתוח, על ידי אותם מעצבים צעירים.

במהלך השנה אנו עורכים פרויקטים מיוחדים בהם אנו מערבים מעצבים שונים בתהליך; כחלק מהפרויקטים יזמנו תערוכת חנוכיות וסביבונים לכבוד חנוכה, קיימנו מגוון הרצאות למעצבים על הצלחה ובמיוחד לכבוד חג הפסח יזמנו פרויקט מיוחד עם מעצבים גרפיים, יצרנו הגדה של פסח כשכל שני עמודים בהגדה עוצבו על ידי מעצב אחר. הטקסט אותו הטקסט אבל הנראות חדשנית ומרעננת."

כחלק מהביקור בחנות הבחנתי בקערות חול מיוחדות, אשמח אם תספר לי על הקערות?
" קערות החול של הזוג דוד טל וליטל ריבלין (סטודיו סנדבוקס), בוגרי הפקולטה לעיצוב, מחזור 2012. מדובר על קערות ליופי, שעשויות מחול ומשולבות בתערובת סודית."
 
סטודיו סנד בוקס - קערות חול - כחלק מפרוייקט גמר
סטודיו סנד בוקס - קערות חול - כחלק מפרוייקט גמר
האם תוצרים של סטודנטים במהלך הלימודים יכולים להשתלב אצלך בחנות?
"בוודאי, לא מעט מהמוצרים הם גם של סטודנטים. קורסים במכון מהם אנחנו נהנים ומקבלים תוצרים טריים הם לרוב - קורס מזכרות של נעמה שטיינבוק, קורס שני תרייסרים של גד צ'רני, קורס ליבה במסלול תרבות ויצירה, קורס קרמיקה של שלומית באומן וכמובן פרוייקטי גמר."

חנות "אסופה" ממוקמת במרכז, שקלתם לפתוח חנות נוספת באזורים נוספים ברחבי הארץ?
"כן. כחלק מפיתוח העיר התחתית בחיפה נוצר פרויקט "מתחם 21" הגשנו מועמדות להשתתף בפרויקט התקבלנו ולפני כחודש עם השקת המתחם פתחנו חנות יפה וגדולה בשוק התורכי בעיר התחתית חיפה (רחוב משה אהרון 1)"

חנות העיצוב "אסופה" שונה מהחנויות הקיימות בנוף המקומי. את המוצרים הנמצאים בה, לא ניתן למצוא בשום חנות אחרת. "אסופה" היא מקום לרעיונות חדשים, לחשיבה מחוץ לקופסא, לחדשנות וליצירתיות. יש בה מקום ליצירה אחרת, הנובעת מחשיבה יוצאת דופן, ומגלמת בתוכה עיצוב ישראלי וייצור מקומי. מומלץ!
 
 
שגב מואיסה - קלאסטר - קרמיקה
 שגב מואיסה - קלאסטר - קרמיקה
 

יהודה מרגוזה 8, יפו, שוק הפשפשים
052-8644544 | 054-6286289

asufadesign@gmail.com | facebook.com/asufadesign