חדשות והודעות

התוכנית להכשרת מומחי אלגו-טריידינג

רקע - אלגוטריידינג
 
 
בכנס אלגוטריידינג 2017 שהתקיים היום במרכז הכנסים של הבורסה לניירות ערך בתל אביב, בנוכחות פרופ' אדוארד יעקובוב ,נשיא HIT, בירך ד"ר ד"ר רפאל ברכאן מנכ"ל ע.י.י.ט - חברת הישום של HIT על שיתוף הפעולה בין המכון לבין הבורסה לניירות ערך".
 
מימין לשמאל: ד"ר רפאל ברכאן, פרופ אדוארד יעקובוב ומר שמואל גולדברג
 
מנחם ריינשמידט, ראש תוכנית האלגוטריידינג ב- HIT ציין בדבריוכי כל אחד יכול לסחור בשוק ההון וכי תוכנית הלימודים המוצעת במכון תסייע לכל אחד לעשות זאת בעצמו בעזרת האלגוריתם המנצח.
 
בין השאר הרצו בכנס מר זיו פניני מנהל נגזרים וסיכונים פיננסים IBI שוקי הון, מר שריה אורגד סמנכ"ל בכירלאסטרטגיה ופיתוח עיסקי בבורסה לני"ע בת"א, ומר ארי בן אפרים מומחה אלגוטריידינג בכיר.

בשנים האחרונות מתחוללת מהפכה גדולה בשוקי ההון הנקראת מהפיכת המסחר האוטומטי - אלגו-טריידינג. חלק משמעותי מפקודות המסחר, קניה ומכירה, לא ניתן עוד ע"י בני אנוש אלא ע"י מערכות ממוחשבות מתוחכמות ביותר המכונות רובוטים. למסחר אוטומטי באמצעות רובוטים יש יתרונות רבים: זמני תגובה קצרים ביותר (נמדד במקרו-שניות) לאירועים במהלך המסחר, הימנעות משיקולים רגשיים, היכולת לבצע פקודות בתדירות גבוה מאוד (אלפי פעולות בשניה), היכולת להבחין בתופעות שאינן נקלטות בעין האנושית ועוד.
 
אולם, למרות התנופה האדירה בעולם המסחר האוטומטי, אין כיום מסלול לימודים מסודר המכשיר אנשי מקצוע מעולים בתחום זה.
 
תחום האלגוטריידינג הינו רב-תחומי בהגדרתו. מעורבים בו נושאים מעולמות הפיננסים, מדעי המחשב, מתימטיקה, IT, תקשורת, ועוד גורם ההצלחה העיקרי הוא אלגוריתם המסחר המהווה את "מוח" המערכת. אלגוריתם שיודע להרוויח כסף לאורך זמן.
 
 
המכון הטכנולוגי בחולון החליט להיענות לאתגר ולהשיק, לראשונה בישראל ובעולם, תוכנית רב תחומית, מקיפה ויסודית להכשרת מומחי אלגו-טריידינג.
 
התוכנית שמה דגש על הצדדים הישומיים של עולם המסחר האוטומטי- היא כוללת מגוון רחב של נושאים הן מהעולם הפיננסי והן מהעולם הטכנולוגי כולל הממשקים שבין שני העולמות. התוכנית מעניקה "ארגז כלים" שישמש את הלומד למחקר, אפיון, פיתוח, בדיקה והפעלה של מערכות מסחר אוטומטי בדגש על לב המערכת – אלגוריתם המסחר.
 
מנחם ריינשמידט, ראש תוכנית האלגוטריידינג ב- HIT :"המכון הטכנולוגי הוא המוסד היחיד המציע תוכנית לימודים כזו במסגרת חוץ אקדמית. התוכנית מיועדת לבעלי ובעלות עניין פעיל בשוק ההון על מגזריו השונים: מט"ח, מניות, אופציות, מדדים, סחורות וחוזים עתידיים. בוגרי התוכנית יוכלו להקים בעצמםמערכות למסחר אוטומטי בשוק ההון במקום להסתמך על שירותים של גופים חיצוניים. התוכנית מציגה גישה חדשנית, מובנית ורעננה לכל ענף האלגו- טריידינג. מה שמאפשר גם לאנשים ללא רקע במדעי המחשב או במדעים מדוייקים להשתלב בהצלחה בתוכנית.
 
הקבלה לתוכנית מותנית במעבר ועדת קבלה.
 
היקף התוכנית: 24 מפגשים של 4 ש"א כל אחד בשעות אחה"צ.
 
פורסם: 11.5.17