חדשות והודעות

סרטונים מהמחלקה לעיצוב תקשורת חזותית משודרים ביום השואה בערוץ 10

 

סטודנטים מהמחלקה לעיצוב תקשורת חזותית ב-HIT  מכון טכנולוגי חולון, יצרו עבור "יד ושם" סרטונים העוסקים בסיפורים ופריטים שנאספו בשנים האחרונות מניצולי שואה. הסרטונים משמשים את מערך ההדרכה ביד ושם להנגשת השואה לבני נוער ומבוגרים בארץ ובעולם.
בשש השנים האחרונות ביום השואה משודרים הסרטונים בערוץ 10, גם השנה ישודרו עשרה סרטונים חדשים שיצרו הסטודנטים במסגרת קורס ייעודי בהנחיית דנה בן דוד.

 


כמו כן ישודרו הסרטונים באינטרנט- בנענע 10 ובאפליקציה של ערוץ 10.
ראיונות עם הסטודנטיות שובל פרנקל ומיכל ברמן  שעשו סרטונים על סבא וסבתא שלהם,  התקיימו בבוקר יום השואה בתכנית של "אורלי וגיא" בערוץ 14.

הפרויקט החל לפני שמונה שנים, עם הכרזת יד ושם על מבצע לאומי "לאסוף את השברים" – לאיסוף מסמכים, תעודות, יומנים, תצלומים, חפצים ויצירות אמנות מתקופת השואה, הנמצאים בידיהם של אנשים פרטיים בארץ.
מערך השיווק הציע לבית הספר הבין לאומי להוראת השואה ביד ושם שסטודנטים לעיצוב תקשורת חזותית ייצרו סרטונים עבור הפרויקט. ביד ושם הרעיון נפל על קרקע פורייה ומאז הסטודנטים מהמחלקה לעיצוב תקשורת חזותית בהובלת תמיר שפר ודנה בן דוד יוצרים עבורם סרטונים, המשמשים את "יד ושם" בפעילות החינוכית והנחלת השואה לדור הצעיר.


השנה יוצגו הסרטונים גם בתערוכה שתתקיים בגלריה ויטרינה במכון ובטקס יום השואה שיתקיים בשעה 13:00 באודיטוריום 6.

מאשה פולק-רוזנברג, מנהלת מחלקת הדרכה וחינוך, בבית הספר הבין-לאומי להוראת השואה מספרת על שיתוף הפעולה: "אין ספק כי הסרטונים מעוררים התפעלות, השתאות ותגובות נלהבות ומאפשרים לרענן ולגוון את דרכי הוראת נושא השואה והנצחתו.
שיתוף  הפעולה הפורה שבין HIT ויד ושם אפשר לקהלים רחבים להיחשף לסיפורם האישי והמרגש של הניצולים באמצעות פריטים שנמסרו למשמרת וזאת בדרך יצירתית, מקורית ורעננה.
אני תקווה כי שיתוף פעולה זה יוכל להמשיך ולהצמיח יצירה אומנותית צעירה בנושא השואה ויתרום לעיצוב זיכרונה בארץ ובעולם".

 

דנה בן דוד, מנחת קורס מדיה במחלקה לעיצוב תקשורת חזותית, HIT: "פרויקט זה נולד לפני 8 שנים ומאז עוסקים בעשייה מדי שנה סטודנטים יצירתיים ומוכשרים, אשר שמחים לתרום מכישרונם למטרה חשובה זו.
הדרך היצירתית והשונה מאפשרת לנו להביא את הסיפורים לליבם של הילדים והנוער המבקרים ביד ושם, בצורה חווייתית ומרגשת שמדברת אליהם באופן מיוחד ומסייעת להם להתחבר לנושא חשוב זה".

 

פלייליסט הסרטונים