חדשות והודעות

דובר שר החוץ של אוזבקיסטן בביקור רשמי ב HIT

 
מר אדילבק קאיפברגנוב, דובר שר החוץ של אוזבקיסטן וראש שירותי העיתונות של משרד החוץ האוזבקי ערך ביקור רשמי ראשון במכון הטכנולוגי. אל האורח נלווה שגריר אוזבקיסטן בישראל מר אויבק אשונוב וסגנו, מר מורוד גוליאמוב. האורחים התקבלו על ידי פרופ' אדוארד יעקובוב, נשיא  HIT ופרופ' דוד שויחט, סגן הנשיא לעניינים אקדמיים ומר שמואל גולדברג מנכ"ל המכון.
 
שגריר אוזבקיסטן וסגנו, דובר משרד החוץ האוזבקי בפגישה עם נשיא המכון, סגנו ומנכ"ל המכון
שגריר אוזבקיסטן וסגנו, דובר משרד החוץ האוזבקי בפגישה עם נשיא המכון, סגנו ומנכ"ל המכון

בפתח דבריו פנה פרופ' יעקובוב לשגריר אוזבקיסטן ואמר:" ביקורו של דובר משרד החוץ האוזבקי ב HIT הוא פרי ביקוריי בשנים האחרונות באוזבקיסטן, אשר בחרה בדרכה החילונית והפתוחה עם שאיפה להיות מדינה טכנולוגית ומפותחת. אני מאמין שאנו נמצאים בהמשך דרכנו המשותפת ויחדיו נמשיך ונבנה גשר בין מדינת ישראל לאוזבקיסטן על מנת לקדם מחקר יישומי עם הוראה מתקדמת".
 
מדינת ישראל נתפסת כמעצמה מדעית-טכנולוגית בעולם ומדינות במרכז אסיה שואפות ללמוד מניסיונה העשיר וליישמו. לשם כך פעלה רשות המו"פ וקשרי החוץ של HIT ליצור שיתופי פעולה עם מדינות אלה, במטרה להכשיר דור חדש של מהנדסים ומדענים בדגש על תחומי הסייבר והמתמטיקה.
 
מטרת קשרי עבודה אלה היא לקדם שיתופי פעולה אקדמיים, טכנולוגיים, מדעיים והנדסיים עם המוסדות האקדמיים במדינות אלה מתוך שאיפה:
  • לפתוח אופקי קידום נוספים למדענים וחוקרים בישראל.
  • לפתוח הזדמנויות חדשות לישראל בתחום האקדמי, הטכנולוגי והכלכלי.
  • לספק פתרונות לתהליך הגלובליזציה שעוברת מערכת ההשכלה הגבוהה דוגמת קורסים מקוונים.
 
שיתוף פעולה עם מדינות מרכז אסיה יכלול הגשת הצעות מחקר, ארגון כנסים משותפים, חילופי סטודנטים וחילופי מרצים, פיתוח תכניות לימודים משותפות, פרויקטים משותפים בהוראה ובמחקר, תערוכות, שבתונים לאנשי סגל ועוד.
 
עד כה נחתמו מספר הסכמי שיתוף פעולה עם המוסדות הבאים:
 
במסגרת זו מרצים מטעם HIT סייעו בהכנת תכניות לימודים חדשות ובהנחיית עבודות לדוקטורט; הוגשו הצעות מחקר משותפות לקרנות מחקר תחרותיות לאומית ובין-לאומיות; נפתחו קורסים מקוונים בתחום הסייבר בין HIT לבין קמפוסים אלה וכן מתוכננים ביקורים של משלחות סטודנטים ממדינות מרכז אסיה לתקופות מוגדרות, כדי לחשוף אותם לאקדמיה הישראלית ולתעשייה עתירת טכנולוגיה.

האורחים סיירו בקמפוס והתרשמו ממעבדת הSAR-, המיקרוסקופ האטומי , מעבדת הננו-טכנולוגיה, מעבדת הרובוטיקה והתערוכות בגלריה ויטרינה.
 
 
פורסם:13.2.2017