חדשות והודעות

משלחת בראשות פרופ' אדוארד יעקובוב לועידה מדעית ראשונה מסוגה בטשקנט

 
ב-6 באוקטובר תתכנס בטשקנט, בירת אוזבקיסטן, ועידה מדעית ראשונה מסוגה הכוללת למעלה מ-60 מדענים מישראל ואוזבקיסטן תחת הכותרת "בעיות עכשוויות במתימטיקה ופיזיקה". את המשלחת מוביל פרופ' אדוארד יעקובוב, נשיא HIT והועידה תיערך בחסות השר להשכלה גבוהה בממשלת אוזבקיסטן ושגריר ישראל באוזבקיסטן מר אדוארד שפירא.
 
פרופ' יעקובוב ופרופ' סדולאב
פרופ' אדוארד יעקובוב ופרופ' אזימביי סדולאב

הועידה היא תולדה של מגעים משותפים שהתנהלו במשך תקופה בין האוניברסיטה הלאומית של אוזבקיסטן NUUZ לבין המכון הטכנולוגי. מדובר בצעד חשוב מאוד בכיוון של הרחבת שיתופי הפעולה של HIT בתחומי המדע, הטכנולוגיה ובעיקר בתחום  טכנולוגיות מידע  וכן בתחום הביוטכנולוגיה, מה שיביא לקידום חילופי סטודנטים ומרצים בין שני המוסדות בפרויקטים מדעיים משותפים.
 
קיום הועידה התאפשר הודות לשיתוף הפעולה ולמערכת היחסים הקרובה וארוכת השנים בין פרופ' אדוארד  יעקובוב לבין לפרופ' אזימביי סדולאב (Azimbay Sadullaev) מהאוניברסיטה הלאומית של אוזבקיסטן. בחודש יוני האחרון ביקר פרופ' סדולאב בישראל ונשא הרצאה בHIT. "ישראל מאוד קרובה לליבנו" אמר פרופ' סדולאב "לרבים מתושבי אוזבקיסטן חברים וקולגות לשעבר בישראל. אנו מודעים היטב לרמה הגבוהה של ההיי טק הישראלי ומעוניינים בהרחבת שיתופי הפעולה עם ישראל בתחומים הללו".

פרופ' יעקובוב אמר כי "ישראל מתחילה לגלות את האפשרויות העצומות הגלומות בשיתופי פועלה עם אוזבקיסטן וכי אנו שמחים לסלול את הדרך לקראתם".
במהלך ביקורה של משלחת המדענים מישראל בטשקנט עתיד להיחתם הסכם לשיתוף פעולה עם אוניברסיטת טשקנט בתחום טכנולוגיית המידע.
 
 
פורסם: 3.10.17