חדשות והודעות

הכרזה על שיתופי פעולה של HIT עם אוניברסיטאות מובילות בטורונטו וניו יורק


פרופ' אדוארד יעקובוב, נשיא HIT , שב לאחרונה מסיור עבודה בניו יורק במסגרתו נפגש עם נציגי גופים מובילים בזירה האקדמית הבינלאומית. מטרת הביקור הייתה הרחבת בסיס התורמים הפוטנציאליים של המכון והנחת היסוד לשיתופי פעולה עם מוסדות אקדמאיים ופילנתרופיים בולטים.

בטורונטו, היה הנשיא אורח הפדרציה היהודית, הנחשבת לאחד הארגונים הגדולים של הקהילה היהודית בקנדה. בפגישות אלה דן ביצירת קשר עם תורמים פוטנציאלים, לטובת גיוס תרומות לפיתוחו וקיומו של המכון הטכנולוגי וסוכמו דרכים לשיתוף פעולה בין הארגון למכון.

בפגישות שהתקיימו ב- University of Toronto Scarborough , המדורגת במקום ה-16 בעולם ו- Ryerson University,מהמובילות בקנדה ,דן הנשיא ביצירת מסגרת לחילופי סטודנטים מצטיינים ומרצים מהמכון בתחומי ההנדסה , מדעי המחשב ומתמטיקה שימושית. סוכם כי סטודנטים משתי האוניברסיטאות יגיעו להתארח במכון, יוצגו בפני בכירים בתעשיית ההי טק, במטרה לשלבם בשוק העבודה ופרויקטים משותפים.

כמו כן, תיבחן היתכנות לשילוב בוגרי תוכנת Pre-Med של HIT בפקולטה לרפואה של University of Toronto Scarborough, אשר נחשבת כפקולטה מובילה ברמה העולמית.


במסגרת ביקור הנשיא בניו יורק הוחלט על המשך שיתוף הפעולה הפורה של המכון עם St. John's University

יצוין כי גיוס תרומות הוא אחד היעדים האסטרטגיים של המכון לחמש השנים הבאות. גיוס תרומות בחו"ל הכרחי להמשך פיתוחו של המכון בהוראה ושגשוגו במחקר וביצירה. התרומות משמשות להקמת מעבדות ומרכזי מחקר ייחודיים, לבניית בנינים חדשים ולשיפוץ הבניינים הקיימים ולמלגות לסטודנטים מצטיינים ונזקקים גם יחד.

בני הזוג פרץ, ששון ומרג'ורי, הינם תורמים ותיקים ומוערכים של המכון. בפגישתם עם הנשיא בניו יורק הסכימו השניים להמשיך ולתרום כמדי שנה לטובת מלגות.

פגישה נוספת עם נציגה בכירה של הקהילה היהודית בניו יורק, הולידה הקמת קרן מלגות לסטודנטיות מ HIT בתחומי הנדסה, מתמטיקה יישומית ומדעי המחשב.

עם שובו ארצה ציין פרופ' יעקובוב בסיפוק כי הפגישות היו מוצלחות ."חשתי גאווה רבה, כשנוכחתי כי מידת המוכנות והרצון לשתף פעולה עם המכון הטכנולוגי היו גבוהים וכנים ובהמשך לכך, אני בטוח שבאמצעות מימוש התוכניות לשיתופי הפעולה הללו, נמשיך למקם את המכון כמוסד אקדמי מוביל וחדשני, בזירה האקדמית הבינלאומית".