חדשות והודעות

חברי ברית יוצאי בוכרה ביקרו במכון

 
המכון אירח את חברי ברית יוצאי בוכרה הנמצאים בקשרים הדוקים עם המכון. נשיא המכון -פרופ' אדוארד יעקובוב התרגש מאד לארח במגרש הביתי את חברי הברית.
 
חברי ברית יוצאי בוכרה
 
בין האורחים שהגיעו: מר יוסי בר נתן נשיא הברית, מר בן ציון פוזיילוב מחבר הנאמנים של המכון ומר פנחס פוזיילוב- נשיאי כבוד של הברית גב' שושנה רון- מנכ"לית הברית לשעבר, גב' רונית אלנתן- מנכל"ית הברית, מר רון שחר- סגן נשיא הברית ויו"ר ועדת מלגות.
 
חברי ברית יוצאי בוכרה במעבדת הרובוטיקה
חברי ברית יוצאי בוכרה במעבדת הרובוטיקה

ברית יוצאי בוכרה נוסדה ב-1972 ע"י אנשי רוח ועסקים של העדה הבוכרית, העמותה שמה לה למטרה בראש ובראשונה לדאוג לקידום ועידוד ההשכלה הגבוהה בקרב צעירי העדה. ברבות הימים הוכרה הברית כנציגתה הבלעדית של העדה במוסדות השלטון  זכתה ליוקרה רבה בקרב בני העדה ומחוצה לה. מייסדי הברית הקימו את "אבוקה" קרן מלגות לחינוך גבוה, מתוך מטרה לגייס אמצעים עצמאיים ואחרים, כדי להשקיע בקידום ובדחיפת הדור הצעיר הבוכרי, לרכוש ידע והשכלה.
 
חברי ברית יוצאי בוכרה במעבדת הסייבר
חברי ברית יוצאי בוכרה במעבדת הסייבר

את המפגש פתח מר יוסי בר נתן, התורם במשך שנים מלגות לתלמידים בתכנית המצוינוער, ואמר: "הרבה מקצועות ייעלמו מן העולם בקרוב ועולם המדע עומד להשתנות. המשימה שלקח עליו פרופ' יעקובוב היא משמעותית, כבדה וחשובה לטובת הנושא הזה. שוק העבודה נמצא בגמישות וכל פיתוח טכנולוגי מצמצם אפשרויות תעסוקה שהטכנולוגיה מחליפה. המכון פועל בצורה דינמית ומשקיע במקצועות יישומיים וארוכי טווח לטובת הדור הצעיר. אני גאה להיות שותף בתכנית המצוינוער ונמשיך גם בעתיד לשתף פעולה".
 
חברי ברית יוצאי בוכרה

פרופ' אדוארד יעקובוב נשיא המכון בירך: "כבוד ותענוג גדול  לארח אתכם במכון, מר בר נתן התמיכה שלך בתכנית המצוינוער מאפשרת להפוך כל בוגר שלה לפורץ דרך. תודה לחברי ומייסדי הברית שחילקו עד היום כ-18,000 מלגות לבני העדה ועל כל עבודת הקודש אותה אתם עושים. אתם תורמים לחברה, לאקדמיה ולמדינה ועל כך תודה גדולה. השנה לומדים במכון כ- 4,500 סטודנטים, מתוכם 1,200  סטודנטים חדשים. סוד ההצלחה שלנו הוא באיכות- כל סטודנט שלישי שהתקבל למכון הוא בעל נתוני קבלה גבוהים מאד. בשנים האחרונות ישנו גידול בכ-1,000 סטודנטים ואני גאה בבוגרי המכון המשולבים בהייטק בעמדות מפתח".
 
חברי ברית יוצאי בוכרה

פרופ' אדוארד יעקובוב הציג בפני האורחים את המכון וסקר את הישגיו הרבים. להסבר על רשות המחקר והפיתוח הוזמן ד"ר רפי ברכאן העומד בראשה. ד"ר ברכאן סקר את מגוון המחקרים, מרכזי המחקר והקשרים הבינלאומיים של המכון. בדבריו ציין: "המחויבות שלנו כמוסד בינלאומי לצד העשייה הלימודית לעסוק גם בעשייה מחקרית ולחתור כל העת לידע וחדשנות. אנו מייצרים שיח משותף בין הפקולטות ומנהלים דיאלוג בין הקבוצות כדי שיגיעו מוכנים לתעשייה. מטרות רשות המחקר: לייצר פרויקטי מחקר משותפים עם אקדמיות ותעשייה בארץ ובעולם, לחזק את המחקר בכל פקולטה ובין הפקולטות, לבסס מרכזי מצויינות על מנת להפוך פרויקטים למסחריים ולפתח מוצרים עבור התעשייה".

לאחר מכן יצאו האורחים לסיור במעבדת הרובוטיקה, הסייבר, ננו טכנולוגיה, הדפסת תלת מימד וסדנאות העיצוב. חברי הברית הודו על הביקור והתרשמו מאד מהעשייה הנרחבת ופורצת הדרך.
 
פורסם: 23.11.17