חדשות והודעות

TEDxHIT: "אינטראקציה"


ב 2 באפריל התקיים אירוע TEDx הראשון במכון, תחת הנושא "אינטראציה".
כך, באופן חגיגי ורשמי הצטרף המכון למועדון היוקרתי של המוסדות האקדמיים המקיימים אירועי TEDx.
 
תמונה קבוצתית של מארגני ומשתתפי הכנס

אירוע TEDxHIT נערך לראשונה ב HIT, תחת הנושא "אינטראקציה", וזכה לתגובות נלהבות, הן מטעם המשתתפים ואורחי הכבוד, והן מטעם מארגני כנסי TED בארץ, שלא חסכו במחמאות.
 
בין המרצים המשתתפים: רונה רמון, מירה עוואד, ד"ר אלעד שגב, אורי ליפשיץ, אסף מנור, רון אדרי, פרופ' מל רוזנברג נבו, אורי גורן, דפנה לוין, ד"ר דפנה גולן, ד"ר איילת שביט ויעל סילבר.
 
מירה עוואד
מירה עוואד, על הזהות כיוצרת בתפר שבין יהודים לערבים

 
כל הרצאה ארכה 10 דקות והועברה בשפה האנגלית. ההרצאות מאפשרות לקהל הרחב להתרשם וליהנות מהידע של הדוברים העוסקים בתחומים מגוונים.
 
אחת מאמונות היסוד העיקריות של HIT מתייחסת לשיתוף פעולה עם הקהילה. "אנו שואפים לפתח חוויה של קהילה עבור הצוות שלנו, האורחים והסטודנטים", מסר פרופ' אדוארד יעקובוב, נשיא HIT , "זאת באמצעות שיתוף פעולה והשראה הדדית, כמו גם על ידי קידום ופיתוח יחסי גומלין עם הקהילה שמסביב, לטובת שני הצדדים.
 
קיר אינטראקטיבי
קיר אינטרקטיבי במהלך הכנס

 
HIT עוסק בפרויקטים חברתיים רבים ומאפשר נגישות להשכלה גבוהה למגוון סטודנטים המגיעים ממגוון רקעים חברתיים-כלכליים. הקמנו במכון מרכז תמיכה יוצא דופן, במטרה לסייע לתלמידים עם מוגבלויות, פיתחנו קורסים אקדמיים מכווני שירותים וחנות מדע העוסקת במחקר המבוסס על קהילה.
 
 
 
 
אירוע "TEDxHIT" הוא תוצאה ישירה של האמונה שלנו כי ההשכלה הגבוהה לא צריכה להיות מבודדת במגדל השן, וזאת תוך ניצול כוחו הגדול ביותר של HIT - מעורבות של סטודנטים מעיצוב, הנדסה, טכנולוגיה ומדע בפרויקטים אינטראקטיביים עם קהילות שונות".
 
 
רונה רמון
רונה רמון, סיפור הגשמת שני החלומות של אילן ואסף רמון

 
רשימת ההרצאות והמרצים בכנס:
  • ד"ר אלעד שגב - הכימיה של היצירתיות
  • אורי גורן – תופעת החולה הדיגיטלי- מהפכה בו החולה הופך מנטל על מערכת הבריאות למשאב.
  • דפנה לוין – מערכות מאורגנות עצמאית
  • פרופ' דפנה גולן – על שותפויות בין אקדמיה וקהילה.
  • מירה עוואד – על הזהות כיוצרת בתפר שבין יהודים לערבים.
  • אורי ליפשיץ –מיומנויות האלתור בחיים- הרצאה אינטראקטיבית
  • רונה רמון – סיפור הגשמת שני החלומות של אילן ואסף רמון וכיצד צמחה משם ההבנה להביא הזדמנות של חינוך מדעי לכלל הילדים.
  • פרופ' מל רוזנברג נבו – המולקולה שתשנה את העולם.
  • ד"ר איילת שביט ויעל סילבר – דמוקרטיזציה של האקדמיה
  • רוני אדרי - איך עושים שלום דרך רשתות חברתיות
  • אסף מנור– יזם שהמציא טכנולוגיה חדשנית לשיקום אנשים עם מוגבלויות
 
 
דפנה לוין
דפנה לוין – מערכות מאורגנות עצמאית


אודות TEDx
TED - ראשי תיבות של (Technology, Entertainment ,Design) הוא ארגון ללא מטרת רווח ששם לעצמו כמטרה בלעדית להפיץ "רעיונות ששווים הפצה". מאז 1984, עורך הארגון כנסים במהלכם עולים על הבמה מיטב ההוגים, אישי ציבור, מדענים ואמנים מכל העולם כדי לתת הרצאות מלהיבות ומעוררות השראה, היוצרות חוויה ייחודית שלא מורגשת באף כנס אחר. ההרצאות בכנסי TED מוגבלות באורכן ל-18 דקות, מועלות לאתר של TED, אשר מאז הקמתו רשם יותר ממיליארד צפיות.

מאז שנת 2009, מאפשר הארגון לערוך כנסי TED עצמאיים (TEDx) ברחבי העולם, כדי לחשוף את הציבור הרחב לחוויה המיוחדת של . TED אירועי TEDx מתקיימים תחת הזיכיון של ארגון הגג, אך מאורגנים בצורה עצמאית ומקומית. שילוב של הרצאות חיות והקרנת הרצאות מכנסים אחרים יוצר אוירה המעוררת דיון, מחשבה ויצירתיות בקרב הקהל המגיע לכנס.