חדשות והודעות

תוכנית להעסקת סטודנטים עם מוגבלויות בשיתוף ה"ג'וינט" יוצאת לדרך ב HIT

תוכנית ספתח - מנגישים קריירה לאקדמיה

המכון נבחר להשתתף בפיילוט להפעלת תוכנית תעסוקה לסטודנטים ואקדמאים עם מוגבלות. "ג'וינט ישראל - תבת",  בשותפות עם המטה לשילוב אנשים עם מוגבלות במשרד הכלכלה. אישרו להפעיל את תכנית התעסוקה לסטודנטים ואקדמאים בשבעה מוסדות אקדמיים בכפוף לנכונותם ואישורם של אותם מוסדות, ו HIT  נבחר להיות אחד מהם.
 
תכנית "סיפתח" החלה לפעול במכון הטכנולוגי בתחילת שנת הלימודים הנוכחית, ופותחה בג'וינט ישראל- תבת בשיתוף משרד הכלכלה והתעשייה, במטרה לצור חוליה מקשרת במעבר שבין האקדמיה לשלב התעסוקה עבור אנשים עם מוגבלות.

התכנית מיועדת לסטודנטים ולבוגרים של המוסד עם עשרים אחוזי נכות, ומעניקה ליווי פרטני וקבוצתי כבר בתקופת לימודיהם.

במסגרת התכנית יינתן ליווי אישי על ידי רכזת התכנית לירון פינטו, מומחית בתחום תעסוקת אנשים עם מוגבלות. במהלך הליווי יינתן סיוע בחיפוש ומציאת עבודה וליווי בתחילת הדרך התעסוקתית עד בניית קריירה כולל הכנה לעולם העבודה: בניית קורות חיים, הכנה למרכזי הערכה וראיונות, הכוונה וסיוע בתהליך איתור משרות רלוונטיות.
 
את המענה לקול הקורא והצגת התוכניות הנעשות ביחידה להכוון תעסוקתי ובמרכז לנגישות עבור אנשים עם מוגבלויות הובילה ליאת בלבן , מנהלת היחידה להכוון תעסוקתי, בשיתוף עם מיכל זכריה, אחראית מרכז הנגישות ויעל מזר-חאיק, רכזת סטודנטים בעלי לקות למידה.
 
בתחילת החודש הצטרפה לצוות דקאנט הסטודנטים, לירון פינטו – רכזת אזור מרכז של תוכנית "סיפתח" לתעסוקה איכותית של סטודנטים ואקדמאים עם מוגבלות.
 
אילוסטרציה
 
לירון תעבוד ביחידה יומיים בשבוע, בימים א' וג' בין השעות 08:00-15:30  ותסייע לסטודנטים במגוון תחומים ביניהם: כתיבת קו"ח, טיפים כיצד להתקבל לראיון עבודה ועוד. מספר המפגשים ייקבע בהתאם לצורך.

ד"ר יוליה עינב, דקאנית הסטודנטים: "צוות הדקאנט יעבוד בשיתוף פעולה עם לירון על מנת לקדם את הנושא במוסדנו. המכון גאה ליישם את אחד היעדים המרכזיים בתוכנית האסטרטגית שלו והוא הרחבת תרומת המכון לחברה בהנגשת ההשכלה הגבוהה.
 
 
לפניות: lironp@hit.ac.il