חדשות והודעות

הסכם שיתוף פעולה ראשון מסוגו בין אוניברסיטת סינקלייר מארה"ב לבין HIT

 
במפגש שהתקיים לאחרונה במכון הטכנולוגי, נחתם הסכם שיתוף פעולה ראשון מסוגו בין HIT  לבין אוניברסיטת סינקלייר מאוהיו, ארה"ב.
 
נציגי המכון וחברי המשלחת במעמד חתימת ההסכם
מימין לשמאל: ד"ר אנדראו שפרד, גב' הדס בן אור, מר אהרון רטנר, פרופ' אריק שדה, מר מיכאל ערמון, מר דמיטרי פטשוב. יושבים : גב' דב נוריס, פרופ' אדוארד יעקובוב וד"ר רפאל ברכאן
 
 ההסכם אמור למסד דרכים חדשות לשיתופי פעולה אקדמיים בין שני המוסדות: תכניות לימודים משותפות, הדרכה ומחקר יישומי אשר ייערך הן  במכון הטכנולוגי והן באוניברסיטת סינקלייר  וכן פיתוח משותף של תחומי פעילות כולל זיהוי מקורות מימון חיצוניים אשר יאפשרו לקדם את היכולות של כלי טיס בלתי מאוישים (כטב"מ).
 
הסכם שיתוף הפעולה הזה הינו הראשון בתחום הכטב"מ, אשר נחתם בין אוניברסיטת סינקלייר ומוסד אקדמי בינלאומי, והוא יספק הזדמנויות מגוונות לסטודנטים, מרצים ואנשי סגל, באמצעות תוכנית חילופים בדגש על כטב"מ וטכנולוגיות דומות נוספות.

תוכנית ההדרכה הלאומית של אוניברסיטת סינקלייר ומרכז ההסמכה  שלה בתחום הכטב"מ נמצאים בחזית החדשנות הטכנולוגית ויש לה צורך באנשי מקצוע לתעשייה המתפתחת של הכטב"מ.
 
ד"ר רפי ברכאן, ראש הרשות למחקר, פיתוח וקשרי חוץ ב HIT  אמר עם חתימת ההסכם כי "המכון הטכנולוגי רואה בהסכם זה צעד משמעותי וחשוב בכל מה שקשור להרחבת שיתופי הפעולה האקדמיים והמחקריים של המכון בארה"ב. תחום הכטב"מ יכול לספק מגוון אפשרויות למרצים, חוקרים ולסטודנטים ויכול לסלול את הדרך לרבדים נוספים של שיתופי פעולה עם התעשייה בישראל ומחוצה לה".
 
גב' דב נוריס , סגנית נשיא בכירה לפיתוח כ"א ושירותי תאגיד באוניברסיטת סינקלייר צינה כי יש דמיון רב בין שני המוסדות בכך ששניהם מתמקדים ביצירת שיתופי פעולה ופיתוח תוכניות לימודים מתקדמות  ושניהם משקיעים משאבים רבים בתוכניות להכשרת כוח אדם אקדמי מקצועי ורב תחומי ובעל ניסיון מעשי,  העונות על צורכי התעשייה.
 
שני הצדדים סיכמו כי ישקיעו מאמץ משותף ביישום ההסכם ובמיצוי הפונטציאל הטמון בו.