חדשות והודעות

פרס רוטשילד במדעי הכימיה ובמדעי הפיזיקה לפרופסור רשף טנא

 
פרופסור רשף טנא, פרופסור (אמריטוס), המחלקה לחומרים ופני שטח, מכון ויצמן למדע, יו"ר ועדת המינויים העליונה וחבר המועצה האקדמית של HIT זכה בפרס רוטשילד היוקרתי עבור מחקריו פורצי הדרך בננו-חומרים אי- אורגניים חדשים, ובמיוחד בחקר הסינתזה ובאפיו של ננו-צינוריות אי אורגניות ושל צברים דמויי פולרנים.
 
הישגיו יוצאי הדופן של פרופ' רשף טנא בגילוי תרכובות אי- אורגניות חדשות ובפיתוח יישומיהן המסחריים סייעו לקידום הפעילות בתחומי הננו מדע והננו-טכנולוגיה ברחבי העולם.
 

פרופסור טנא מקבל את הפרס מידיו של הלורד יעקוב רוטשילד בנוכחות יו"ר הכנסת מר יולי אדלשטיין ופרופסור שפרירה גולדוואסר ממכון וייצמן- נשיאת ועדת הפרס
 
פרופסור טנא אף הצליח לפתח כמה מתגליותיו לכדי מוצרים מסחריים בעלי טווח יישומי רחב שזכו להצלחה. מחקריו הרבים הובילו ללידתו של תחום מחקר חדש המציע אפשרויות יישום רבות והחברה NanoMaterials אשר פרופסור טנא נמנה עם מייסדיה האיצה את התפתחותו של "עמק הסיליקון הישראלי".
 
בין נימוקי ועדות השופטים נאמר עוד כי פרופסור טנא הוא דובר מעורר השראה, מחנך ומנטור בולט של סטודנטים ישראלים התורם לרומה מכרעת למצוינות הדור הבא.