חדשות והודעות

ביקור נציגי אוניברסיטת RTU -Riga Technical University ב- HIT

   
ביום ד' 29.4.15 ביקרו במכון  נציגי RTU, המוסד הטכנולוגי המוביל להשכלה גבוהה ומחקר בלטביה. מטרת הביקור הייתה להתרשם מהנעשה במכון בפן האקדמי והמחקרי ולבחון שיתופי פעולה עתידיים. את פניהם של האורחים קיבלו נשיא המכון, פרופ' אדוארד יעקובוב, וד"ר רפאל ברכאן, ראש הרשות למחקר, פיתוח וקשרי חוץ. במהלך הביקור פגשו נציגי RTU את  סגני הנשיא, דקאני הפקולטות וראשי מרכזי מחקר ומעבדות.
 
חברי משלחת האוניברסיטה הטכנית של ריגה בסיור במכון
חברי משלחת האוניברסיטה הטכנית של ריגה בסיור במכון
 
ד"ר רפאל ברכאן הציג לאורחים את תחומי המחקר הקיימים במכון, את המעבדות ומכוני המחקר החדשים בקמפוס ואת שיתופי הפעולה הקיימים עם מוסדות אקדמיה ותעשיות בארץ ובחו"ל. כמו כן, הזכיר ד"ר ברכאן את יסודו של פורום ייחודי – פורום אקדמיה-תעשיה – אשר הוקם ביוזמת הנשיא ויו"ר הועד המנהל, מר צבי טרופ, ואשר באופן פרו-אקטיבי שוקד על ביסוס והרחבה של הסינרגיה בין המכון לתעשייה, בעיקר בעיר חולון, ובתמיכה פעילה של העיריה.
 
רקטור RTU, פרופ' לאונידס ריביסקיס, הציג את תחומי הלימוד והמחקר הקיימים ב- RTU, תוך שימת דגש על הנדסת אלקטרוניקה ותקשורת, הנדסה ביו-רפואית, מדעי המידע והמחשב והנדסת תעופה. פרופ' ריביסקיס הוסיף כי ישמח לשתף פעולה בתכניות אקדמיות ומחקריות בינלאומיות עם HIT (למשל, במסגרת תכנית המחקר האירופאית Horizon 2020), ואף בפיתוח תכניות לימוד לתארים מתקדמים, בעלי עניין משותף לשני המוסדות. 
 
ביקור במעבדה להדפסה בתלת ממד
ביקור במעבדה להדפסה בתלת ממד
 
נציגי RTU סיירו במרכזי מחקר ובמעבדות של הפקולטות למדעים ולהנדסה במכון: במרכז לננו-חומרים של ד"ר אלה זאק, במעבדה לטריבולוגיה של פרופ' לב רפופורט, במרכז העל להנדסת תקשורת, אנטנות וקרינה של פרופ' מוטי חרידים ובמעבדת הפלזמה של פרופ' אמנון פרוכטמן
 
 
במעבדה לאינטראקציה
במעבדה לאינטראקציה. חברי המשלחת מקבלים הסבר על אחד הפיתוחים.
 
כמו כן, הם ביקרו במעבדה לאינטראקציה במכון, שם זכו להסבר, הדגמות והמחשות אודות הנושאים הנחקרים, נלמדים ומיושמים שם על ידי הסטודנטים ואנשי הסגל, ובמעבדה לתלת-מימד בפקולטה לעיצוב, שם זכו האורחים להסבר והדגמה של פעילות מדפסות תלת המימד השונות המשמשות את הסטודנטים, המעצבים והחוקרים בקמפוס.