חדשות והודעות

זוכרים את ד"ר פרנסין רובינסון

 
לפני כשבוע הלכה לעולמה ד"ר פרנסין רובינסון אשר שימשה ראש המחלקה ללימודים כללים ואנגלית במכון. פרנסין תיזכר כאחת הנשים אשר הותירו את חותמן על היחידה בפרט ועל המכון בכלל.

 

 

 

 

 

פרופ' אדוארד יעקובוב, נשיא HIT : זכיתי להכיר את פרנסין בשנת 2010, שנה לאחר שהתחילה לעבוד במכון וכמובן בשנים האחרונות, מאז כניסתי לתפקיד הנשיא, זכיתי להכיר אותה כראש המחלקה ללימודים כלליים. עד מהרה גיליתי אישה פקחית ומוכשרת, ישרה ועם הרבה אכפתיות הן כלפי הסטודנטים והן כלפי חברי הסגל. היא ניהלה בהצלחה רבה גם את המחלקה ללימודים כלליים וגם את היחידה לאנגלית ודאגה  מחד לרמה האקדמית הגבוהה ומאידך לגיוון בקורסים הכלליים, מה שהפך אותם לקורסים בעלי ערך גבוה ועניין רב.

 

לפני כשנה שמעתי בצער כי היא נאצלת לעזוב את עבודתה ובפגישתנו האחרונה ציינה בפניי שאוכל להיעזר בה ככל שיידרש בתרגומים ובהכנת חומרים והכל על בסיס התנדבותי. את הידיעה על מותה  קיבלתי בצורה קשה מאוד ואני חש שהמכון כולו ואני באופן אישי, איבדנו עמיתה שתרמה רבות למשפחת  HIT וזו ההזדמנות להביע תודה והערכה רבה על העשייה שלה  במשך שמונה שנים".

ד"ר גדעון סגל, ראש המחלקה ללימודים כלליים ואנגלית: "פרנסין התקבלה בשנת 2006 לתפקיד ראש המחלקה ללימודי אנגלית כשפה זרה ומאז ועד לפרישתה מתפקיד ראש המחלקה ללימודים כלליים ואנגלית, קידמה את לימודי האנגלית וארגנה אותם מחדש באופן ששיפר את הישגי המחלקה וכמו כן הרחיבה את המגוון במחלקה ללימודים כלליים. פרנסין הייתה אדם קורן, חיוני, עם המון רצון טוב, נדיבות ואופטימיות ונכונות לעזור לכל אחד. גם בימי מחלתה הייתה פייטרית. אין ספק שחווינו אבדה גדולה".

 


עו"ד אורנה קופלוביץ בר-נס, יועצת נשיא המכון לקידום נשים באקדמיה ומרצה במכון: עבדתי עם פרנסין במשך שנים, למעשה מאז הגעתה למכון. היא הייתה עבורי חברה וקולגה, בסדר הזה. תמיד נמרצת וחייכנית ומוכנה לעשות. תמיד מתעניינת ומלאת שמחה. נושא קידום נשים היה קרוב מאוד לליבה של פרנסין, היו לנו שיחות רבות בנושא מאז שמוניתי לתפקיד יועצת הנשיא לקידום נשים, היא הייתה שותפה לפרויקט הנבחרות, כאשר עוד היה בגדר רעיון, והיא ליוותה את הקמתו וחיפשה תמיד כיצד לעזור, בין אם מדובר בחיבור למישהו שהיא מכירה או בתרומת שי ליום האישה. שמרנו על קשר גם לאחר פרישתה מהמכון והיו לנו שיחות על החיים ומה שביניהם. פרנסין הייתה עסוקה תמיד בעוד פרויקט של נתינה שהיא יזמה ובעוד משהו שיעשה טוב למישהו".

דליה שטיין, רכזת המחלקה ללימודים כלליים ואנגלית: "פרנסין הייתה אמנם מנהלת המחלקה ,אבל היינו חברות קרובות ונפגשנו גם מחוץ לשעות העבודה. אני אזכור תמיד אישה עם לב רחב והמון נתינה. כראש המחלקה  - השרתה אווירה חמה, הייתה תמיד מעורה בפרטים הקטנים ומאוד קשובה. היא תחסר לי ולנו מאד".