חדשות והודעות

INCLUSIVE IDHO – עיצוב לכולם

חווית הקנייה שלנו בסופר עומדת לעבור מהפך דמיינו קניות בעיניים עצומות, עגלת קניות הנעה בקלילות של רקדנית מיומנת, GPS שמנווט אתכם בסופר, משקפיים שיגרמו לחשבון שלכם בקופה להצטמצם פלאים וגם- איך לעולם לא תאבדו את עגלת הסופר? בנוסף, שלט לטלוויזיה המעניק חוויה חושנית, שלט למזגן המופעל בנשיפה ושפשוף, קומקום חשמלי המופעל על ידי שריקה של קבוצת אנשים, וקוביות משחק המספרות סיפור לפי האופן בו תסדרו אותן. צריך לראות כדי להאמין !!! התערוכה תתקיים במעבדה לאינטראקציה H.I.T מכון טכנולוגי חולון בין התאריכים 17-18 בפברואר 2011

התערוכה פתוחה לקהל הרחב ללא תשלום ומיועדת לכל המשפחה.
כולם מוזמנים לחוות, לגעת ולנסות

                    

בH.I.T מכון טכנולוגי חולון עובדים על הגאדג'טים והחוויות הטכנולוגיות של המחר. רעיונות חדשים על היחסים בינינו לבין הטכנולוגיה שבחיינו באים לידי מימוש מפתיע ומאתגר בתערוכת הסיום של הקורס לעיצוב אינטראקציה, המתמקד השנה בעיצוב לכולם [INCLUSIVE]. מקבץ של סטודנטים מובחרים מכל הפקולטות במכון – עיצוב, הנדסה, מדעים, ניהול טכנולוגיה ומהמחלקה לטכנולוגיות למערכות למידה, השתתפו השנה בפעם השישית בקורס מעשי בין-תחומי לעיצוב אינטראקציה – תחום העיצוב המוביל כיום בפיתוח של מוצרים טכנולוגיים בעולם. סטודנטים מכל מסלולי הלימוד במכון נפגשים בקורס אחד משותף כדי לחלום, להמציא, לעצב ולבנות ביחד אובייקטים אינטראקטיביים (גאדג'טים ושאר המצאות טכנולוגיות כיד הדמיון והמחשבה).
השנה התמקד הקורס בעיצוב לכולם, מיכל רינות, מנהלת המעבדה מסבירה : INCLUSIVE IDHO –עיצוב לכולם מוגדר כעיצוב של מוצרים, מידע וסביבות אשר מראש לוקחים בחשבון את כל האוכלוסיות, במובן הרחב ביותר. עיצוב זה מאפשר נגישות ונוחות לאנשים עם יכולות, רצונות וצרכים שונים. עיצוב לכולם לא בהכרח טומן בחובו עלות גבוהה יותר או מוכוון לאוכלוסיה בעלת מוגבלויות. כולם יכולים ליהנות מעיצוב זה. במסגרת הקורס תחת כותרת של עיצוב לכולם פותחו מספר מוצרים לשיפור חווית הקניה בסופר ומוצרים המשלבים חושים שונים ולא שגרתיים באובייקטים בהם אנו משתמשים. לדוגמא שלט למזגן המופעל בנשיפה, או שלט טלוויזיה המאורגן לפי תחומי עניין ועוד...   

בניגוד לתערוכות בהן "אסור לגעת!", תערוכה  זו מזמינה לגעת, להתנסות, לחוות, להגיב ולחוש את מלוא האינטראקציה עם האובייקטים המוצגים. 

בין הפרויקטים שיוצגו בתערוכה: 

פרויקטים הקשורים לסופר :

 

סאונדמרקט

צוות  : לוי דביש / מאיה אבני / איתי מילר

מתן אפשרות למוגבלי ראיה לבצע קניה עצמאית בסופר ע"י השמעה של מידע בהתאם למיקום בו הם נמצאים. המידע כולל את רשימת המעברים, המדפים והמוצרים על המדפים.

 

Easy Cart

צוות : מירי חכמון / יעל צביקל / גיא נובומינסקי

עגלת סופר רגילה עם מנועי עזר המקלים על הנעת העגלה ללא הפעלת כוח. הפעלת העגלה זהה לזו של עגלה רגילה, ולכן אין צורך בלימוד מקדים על מנת להשתמש בה.

 

מורה נבוכים

צוות : עדי כהן / דימה פוליבקין / עדי קמינסקי

אביזר ראייה שנועד לסייע לבעלי מגבלות קוגניטיביות קלות לאתר מבין בליל המוצרים בסופר את רשימת הקניות שהורכבה מראש. ע"י מסך בגווני אפור ה"צובע" רק את המוצר המבוקש, מתאפשרת הקטנת גירויים מחד ומיקוד תשומת הלב של הקונה למקום הרצוי מאידך.

  

Super GPS

צוות : גיא אוזון / דודו בודזיק / שמעון אבירם

מערכת ניווט קולית לסופרמרקט אשר מאפשרת גישה נוחה וידידותית לקניות בסופר והופכת את חווית הקניה למהנה יותר.

 

LOOK-UP

צוות : נתי באוער / תומר פוסמן

יעוד המכשיר היינו איתור מיקום עגלת הסופר, עבור אנשים בעלי בעיות זיכרון. מדובר במכשיר קומפקטי המורכב משני חלקים, חלק אחד מתחבר לעגלת הסופר וחלקו השני הינו צמיד יד. אם נשכח היכן נמצאת העגלה, נלחץ על הכפתור בצמיד, והעגלה תקרין תמונה על התקרה שמעליה וכך ניתן יהיה לזהותה.

 

פרויקטים העוסקים בערבוב חושים:

 

שלט למזגן

צוות / דודו בודזיק / גיא אוזון / שמעון אבירם / עדי קמינסקי

שלט אינטראקטיבי למזגן הפועל ומופעל על ידי מחוות אנושיות: נשיפה לתוכו גורמת למזגן לקרר, שפשוף של השלט גורם למזגן לחמם.

 

שלט מוחשי לטלוויזיה

 

צוות : לוי דביש / איתי מילר / עדי כהן / גיא נובו

בחינה מחודשת של הדרך בה אנו משלטטים. בניגוד לעלייה וירידה בסקאלה מספרית מחוסרת הקשר לה אנו מורגלים, כאן המעבר בין ערוצים מתבצע בתנועה זורמת, כשהדרך והמיקום מושפעים מתוכן הערוץ.

 

קומקום חברתי

צוות  : יעל צביקל / נתיב אוער / תומר פוסמן

הקומקום עובר ממיקומו במטבח ושימושו כאובייקט אישי ומתמקם בסלון, כאן הוא

 

ומשמש לאירוח ולאינטראקציה חברתית. על מנת לגרום לקומקום להרתיח מים, דרוש מאמץ משותף של שריקה (כמה שיותר חזקה וממושכת) וכך הקומקום "מקבל כוחות" ומרתיח את המים. הקומקום מגיב באמצעות אורות משתנים ורתיחת המים והמזיגה נעשית דרך ארבע פיות.

 

בונים סיפור - משחק קוביות

צוות : מירי חכמון / מאיה אבני / דימה פוליבקין

 ע"י בנייה פיזית בקוביות יוצרים סיפור המשתנה בהתאם למיקום וסוג הקוביות הנמצאות על לוח המשחק.

המשחק בקוביות מאפשר גם למי שאין ביכולתו לקרוא סיפור לשמוע סיפור, לקחת חלק פעיל בהרכבתו ולהחליט על אופי הסיפור.

 

הקורס הייחודי מתקיים במעבדה לאינטראקציה, בניהולה של מיכל רינות, מעצבת אינטראקציה בוגרת בית הספר הראשון בעולם שהוקדש לתחום זה, Interaction Design Institute Ivrea, שבאיטליה. יחד עם מיכל לימד את הקורס שחר גייגר, מהנדס ומעצב.

 

תערוכה: עיצוב לכולם!

H.I.T- מכון טכנולוגי חולון, רח' גולומב 52, חולון, בנין 4 (המזח)

יום חמישי,  17 בפברואר  18:00 – 22:30

יום ו' 18 בפברואר 10:00- 14:00