חדשות והודעות

סיור סמנכ"לים ומנהלי אגפים מעיריית חולון ב HIT

 

למעלה מ-30 נושאי תפקידים בכירים בעיריית חולון, סמנכ"לים ומנהלי אגפים, בראשות ראש העיר מר מוטי ששון, ביקרו במכון על מנת לעמוד מקרוב על הפעילות האקדמית והמחקרית המתבצעת בו.

 

את פני האורחים קיבלו נשיא המכון, פרופ' אדוארד יעקובוב, מנכ"ל המכון מר שמואל גולדברג וד"ר רפאל ברכאן, ראש רשות המו"פ וקשרי חוץ במכון.

 

נשיא המכון, מנכ"ל המכון, ראש עיריית חולון ובכירי העירייה בביקור במעבדת הרובוטיקה. צילום: ליאור בלוך


פרופ' יעקובוב, בירך את האורחים וסקר בפניהם את תולדות המכון מאז כינונו כשלוחה של אוניברסיטת תל אביב ועד היום,והציג בפניהם את ההצעה המקורית להקמת "מכון אוניברסיטאי לטכנולוגיה" שנכתבה בספטמבר 1968 ע"י ראש העיר דאז פנחס איילון וד"ר אברהם מרגלית וד"ר יוסף זהבי, וציין כי שיתוף הפעולה ההדוק והמתמשך עם עיריית חולון הוא אחד מהיסודות האיתנים עליהם הוא נשען: "אנו שמחים וגאים להיות חלק בלתי נפרד מהעיר חולון, אשר משלבת בהצלחה אקדמיה, חינוך והשקעה רבה בילדים ובדור העתיד.

 

צילום: ליאור בלוך


עוד ציין פרופ' יעקובוב כי המכון משקיע מאמצים רבים על מנת שיוכר בשנים הקרובות כאוניברסיטה ובכך יהפוך את חולון לעיר אוניברסיטאית. נשיא המכון פירט בפני האורחים את העשייה המחקרית והאקדמית המתבצעת בכל אחת מהפקולטות, כמו גם את חזונו להיות מוביל בנושא לימודים מולטידיסיפלינאריים וגישה רב תחומית. פרופ' יעקובוב קרא להמשך שיתוף הפעולה המתקיים מזה שנים רבות בין המכון לעיריית חולון בדרך להפיכת המכון לאוניברסיטה. נשיא המכון אף סיפר על המהלכים להקמתה של פקולטה למדעי הבריאות הדיגיטלית במכון.


מנכ"ל המכון, מר שמואל גולדברג ציין את החשיבות הרבה שיש למפגש וסיור מסוג זה, המוסיף לחיזוק הקשר ההדוק שבין המכון לעיריית חולון ורואה במפגישם מסוג זה הזדמנות לחשיבה משותפת והפרייה הדדית למען פיתוח רעיונות חדשים.

 

צילום: ליאור בלוך


ד"ר רפאל ברכאן סקר בפני האורחים את פעילות המחקר והפיתוח המתקיימת במכון, את שיתופי הפעולה המתרבים עם מוסדות אקדמיים מובילים בארץ ובעולם, ואת חילופי המרצים והסטודנטים, כמו גם סדנאות משותפות ופרוייקטים אחרים הנעשים בשיתוף עם מוסדות מובילים בעולם.


ראש עיריית חולון, מר מוטי ששון, סקר בפני הנוכחים את ההיסטוריה והרקע להקמת המכון לפני כחמישים שנה, וסיפר כיצד מיד עם הקמתו השתלבו הוא ומנכ"לית העירייה דאז, גב' חנה הרצמן, בדירקטוריון המכון מתוך כוונה לפעול למען הכרה של המכון כמוסד מוכר להשכלה גבוהה.

 

צילום: ליאור בלוך


מר יוסי זיידה, עוזר ראש העירייה, העלה על נס את שיתוף הפעולה הפורה, המתמשך והעמוק בין העיר חולון למכון הטכנולוגי השוכן בה, ואילו מר יוסי סלמן, מנכ"ל העירייה דיבר על הקמתם העתידית והחיונית של מעונות, לטובת הסטודנטים הלומדים במכון, בעיקר אלה המגיעים לכאן ממקומות רחוקים בארץ. מר סילמן הביע הערכה עמוקה לפרופ' יעקובוב ולפועלו וציין כי שיתוף הפעולה הקיים רק ילך ויעמיק. עם תום המפגש סיירו האורחים במספר מעבדות מחקר ולימוד במכון, והתרשמו מהעשייה האקדמית והמחקרית המתבצעת בהם. 

 

 

פורסם: 08/07/2018