חדשות והודעות

טקס סיום והענקת תעודות ל"שגרירים ירוקים"


בשבוע שעבר הסתיים קורס "הכשרת שגרירים ירוקים" המופעל במסגרת של "קורסים משלבי עשייה" ב HIT , של דקאנט הסטודנטים ,בהנחייתו של ד"ר חן פרימן  מהפקולטה להנדסה.  הסטודנטים אשר עבדו עם ילדי כיתות א-ב בבית הספר "רביבים" בחולון  עסקו בהנחיה בקבוצות קטנות במגוון נושאים הקשורים לאיכות הסביבה. 
 
מנכ''ל המכון מר גולדברג, צוות הדקאנט בהובלת ד''ר עינב, ד''ר פרימן וסטודנטי הקורס
מנכ''ל המכון מר גולדברג, צוות הדקאנט בהובלת ד''ר עינב, ד''ר פרימן וסטודנטי הקורס

בטקס  מיוחד שנערך באודיטוריום של HIT   בהשתתפות תלמידי שכבות א-ב  של בית הספר "רביבים" , מנהלת בית הספר וצוות המורות , הוענקו תעודות לסטודנטים שהשתתפו בפרויקט וכן הוענקו תעודות "שגרירים ירוקים" לתלמידים הנרגשים.

בחלק המעשי של הקורס, אשר התקיים במהלך הסמסטר, התחלקו הסטודנטים לקבוצות עבודה והדריכו קבוצות קטנות של  תלמידי כיתות א-ב במערך הוראה המדגים את אחד העקרונות המדעיים שנלמדו בקורס:
  • קבוצת התייעלות אנרגטית – משחק "מונופול" הכולל שאלות והפעלות הקשורות בחסכון  בחשמל.
  • קבוצת משק המים – ציור מחזור המים וסינון מים באקוויפר.
  • קבוצת פסולת ומחזור – מיון פסולת ויצירת בובות ענק מנייר ממוחזר.
  • קבוצת זיהום אוויר ואיכות הסביבה – השפעת תהליך השריפה על ערך הגבה של מים  ויצירת "ראש דשא" המבצע פוטוסינתזה.
  • קבוצת הקרקע במערכת הסביבתית – איפיון קרקעות ובדיקת מהירות חלחול של  קרקעות שונות.
  • קבוצת המרת אנרגיה – חשיפה לסוגי אנרגיות, גלגול אנרגיה קינטית לאנרגיה חשמלית  (אור) – תחרות בין קבוצות.
  • קבוצת אנרגיה מתחדשת – חידון וירטואלי והתנסות עם כלי רכב ורובוטים המונעים  מאור השמש.
 
 
תלמידי בית הספר "רביבים" הצעירים (שכבות א' וב') שנחשפו לכלל הסדנאות יהפכו להיות "שגרירים ירוקים".
 
תלמידי בית הספר "רביבים"
 
ד"ר יוליה עינב דקאנית הסטודנטים ומרצה בפקולטה להנדסה:  שישה  "קורסים משלבי עשייה" מבוצעים כל שנה. סטודנטים מכל הפקולטות במחלקות, מכל השנים בתואר יכולים להירשם לקורסים האלה ולקבל 2 נקודות זכות עבור הקורס. במהלך הקורסים, הסטודנטים נחשפים לאספקטים נוספים ויכולים לתרום לחברה ולקהילה .
 
ד"ר חן פרימן, מנחה קורס "שגרירים ירוקים":  הקורס, מורכב משני  חלקים חלק פרונטלי בו לומדים הסטודנטים בכיתה עקרונות מדעיים של איכות הסביבה. בחלק המעשי של הקורס, הסטודנטים יוצאים אל בתי הספר ברחבי העיר ומיישמים את מערך השיעור שכתבו עם תלמידי שכבות א' ו ב'.

גב' ג'וסלין קורן, מנהלת בית הספר "רביבים" בחולון: בית ספר רביבים, "בית ספר ירוק" . החיבור  עם המכון הטכנולוגי היה טבעי ונכון. המפגשים עם הסטודנטים היו מפגשי חוויה משמעותית ועוררו המון סקרנות בקרב הילדים .

מאור קדוש, סטודנט שנה ב' להנדסת חשמל: לימודי התואר במכון, עוסקים בעיקר  במקצועות הריאליים: פיזיקה ומתימטיקה. במסגרת הקורס הזה קיבלתי כלים חדשים העוסקים בעולמות איכות הסביבה והאקולוגיה. בשבילי, זו סגירת מעגל לחזור לכאן, לבית ספר רביבים, המקום שבו למדתי.

עמית לוי, סטודנט שנה ב' במדעי המחשב: נרשמתי ללימודים כדי לפתח את הקריירה האישית שלי, אבל במסגרת קורס "שגרירים ירוקים", לימדתי תלמידי כיתות א' ו ב' ונחשפתי לנושאים שקשורים לקהילה.
 
דניאל סרבי, סטודנטית שנה ב' בניהול טכנולוגיה: אני סטודנטית לניהול טכנולוגיה,  במסגרת קורס שגרירים ירוקים קיבלתי את הזכות לעסוק  בהוראה, מה שלא חשבתי שאקבל במהלך התואר . כמובן שזה היה מאוד חוויתי ומשמעותי עבורי ובהחלט זה יעזור לי בהמשך הדרך המקצועית שלי.