חדשות והודעות

אנרגיה גרעינית ומחזור הדלק הגרעיני

 
הרצאת אורח מפי ד"ר לואיס לדרמן מסוכנות האנרגיה האטומית הבינלאומית בוינה
 
ד"ר לואיס לדרמן מסוכנות האנרגיה האטומית הבינלאומית בוינה הגיע ל- HIT כאורחו של פרופסור אדוארד יעקובוב להרצאת אורח במסגרת סמינר לפיזיקה המתקיים מדי שבוע במכון.
 
כיתוב תמונה: משמאל גב' לדרמן בוגומולץ, ד"ר לדרמן, פרופ' יעקובוב, מר גבעון

סוכנות האנרגיה האטומית הבינלאומית (IAEA) נוסדה בשנת 1957 מתוך חזון לרתום את בכוח האטומי לטובת האנושות. הסוכנות עובדת עם שותפים מכל רחבי תבל על מנת לסייע למדינות העושות ישמוש במדע הגרעין ובטכנולוגיה, לעמוד באתגרי הפיתוח.
 
לפני ההרצאה הוקרן סרטון שהציג את מגוון הפעיוליות של תוכנית "Atoms for Peace" ואילו במהלך ההרצאה הובאה סקירה בינלאומית כל הנעשה בתחום הגרעין ומחזור הדלק הגרעיני.
 
ד"ר לדרמן הציג את ההיבטים המרכזיים של מחזור הדלק הגרעיני כמו כרייה וטחינה של אורניום, המרה והעשרה, ייצור הדלק הגרעיני, ניצול הכור, הדלק המשומש, פסולת גרעינית ועיבוד מחדש שלה.
 
 
הוא הצביע על העובדה שכיום קיימים 448 תחנות כוח גרעיניות פעילות ב-30 מדינות, אשר מייצרים 11% של האנרגיה החשמלית בעולם, ובנוסף 58 כורים נמצאים בבנייה. ד"ר לדרמן הדגיש את העניין ההולך וגובר של מדינות חדשות ותוכניותיהן לנצל את הכוח הגרעיני ליצירת חשמל והסביר את הבעיות העיקריות העומדות בפניהן- פוליטיות וטכנולוגיות.
 
 
לינק לסרטון :
 
תאריך פרסום: 1.1.2018