חדשות והודעות

פותחים חלון הזדמנויות לאירופה

 

לקראת יום אירופה, הזמין שגריר האיחוד האירופי בישראל, לראשונה, את נציגי HIT להשתתף באירוע שיתקיים בביתו לכבוד יום זה.  הזמנה זו של השגריר מהווה הכרה בהישגים המרשימים של HIT בתחומי ההוראה והמחקר ובפוטנציאל הקיים לחיזוק והרחבת קשרים אלה באירופה.
 
לפני מספר שבועות ביקר במכון שגריר האיחוד האירופי בישראל, מר לארס פאבורג אנדרסן, אשר היה אורחם של יו"ר הוועד המנהל של HIT, מר צבי טרופ ונשיא HIT, פרופ' אדוארד יעקובוב. השגריר נשא הרצאה בפני הסטודנטים והסגל על הקשרים בין האיחוד האירופי למדינת ישראל בפן הטכנולוגי והמדעי. הוא הדגיש בדבריו ששיתופי הפעולה בין ישראל לבין האיחוד האירופי בתחומי המדע והטכנולוגיה הם בבחינת ה'פנינה שבכתר' של היחסים הטובים וההדדיים בין ישראל והאיחוד האירופי.
 
שגריר האיחוד האירופי במעבדה להדפסה בתלת ממד
שגריר האיחוד האירופי במעבדה להדפסה בתלת ממד
 
הקשרים בין HIT לאיחוד האירופי הולכים ונרקמים גם באפיקים נוספים:
לאחרונה התקיים
ביקור מוצלח של משלחת מ- RTU, האוניברסיטה הטכנולוגית של ריגה.
חברי המשלחת הגיעו ל- HIT במטרה להתרשם מהנעשה במכון בפן האקדמי והמחקרי ולבחון שיתופי פעולה עתידיים. את פניהם של האורחים קיבלו נשיא המכון, פרופ'
אדוארד יעקובוב, וד"ר רפאל ברכּאן, ראש הרשות למחקר, פיתוח וקשרי חוץ. במהלך הביקור פגשו נציגי RTU את  סגני הנשיא, דקאני הפקולטות וראשי מרכזי מחקר ומעבדות.
 
אחד הנציגים מ- RTU, אדריכל צעיר בשם ד"ר ארנה ריקסטינס, הגיע לארץ גם כדי להשתתף בכנס ארצי בנושא ביו-דיזיין שנערך בפקולטה לעיצוב ב- HIT, במסגרת התכנית לתואר שני בעיצוב משולב.
ביו-דיזיין הוא תחום חדשני ומאתגר בעולם האדריכלות והעיצוב, אשר משלב בין ידע, צורות ומבנה של חומרים טבעיים לבין מדע, הנדסה ואדריכלות. תחום זה מושך רבים להתעניין בו, בין היתר, בגלל החיפוש שלו אחר פתרונות למבנים עמידים לרעידות אדמה. הכנס הפך להיות אקטואלי ביותר עקב אסון הטבע שפקד את נפאל, מספר ימים קודם לכן. בראיון לקול ישראל סיפר ארנה שההשראה שנלקחת מהטבע תסייע לאנושות ליצור, בין היתר, מגורים יציבים ועמידים באמצעות העתקת תפקוד חומרים מן הטבע לצרכים האנושיים.
 
למחרת הכנס, רקטור האוניברסיטה הטכנולוגית של ריגה (RTU), פרופ' ליאנידס ריביקיס, אמר כי HIT התווסף למשפחה מכובדת של מוסדות אקדמיה ומחקר בעולם, עימם יש ל- RTU קשרים, וכי מבחינת RTU הבחירה ב- HIT בישראל הייתה בחירה טבעית ביותר. הוא מקווה כי RTU ו- HIT ישתפו פעולה גם במסגרת התוכניות: Horizon 2020, Erasmus plus, וכי התכניות לתערוכות ותכניות לימוד לתואר שני משותפות תקרומנה עור וגידים מיד עם חזרתו לריגה.
 
נציגי RTU במעבדה לאינטראקציה
נציגי RTU במעבדה לאינטראקציה
 
בהקשר זה, השגרירה הנכנסת של ישראל בלטביה, גב' לינור בר שדה הצטרפה אף היא לביקור ב- HIT.
השגרירה הגיעה ל- HIT כדי להכיר מקרוב את האנשים המעורבים בשיתוף הפעולה בין HIT ל- RTU, וציינה כי משרד החוץ הישראלי רואה בקשרים אלה חשיבות רבה ביותר. השגרירה התבקשה ע"י ד"ר רפאל ברכּאן לפעול להקמת קרן מחקר דו-לאומית ישראל-לטביה, כדוגמת קרנות קיימות אשר פועלות בארץ תחת משרד המדע, הטכנולוגיה והחלל.
 
בהמשך לביקור של הנספחת המדעית והטכנולוגית של שגרירות ליטא בישראל, גב' כריסטינה ביראיטה, ב- HIT לפני כשנה, הגיעה השבוע משלחת נוספת ל- HIT, הפעם מהאוניברסיטה הטכנולוגית של קובנה, ליטא. המשלחת מליטא הגיעה במטרה לבחון באופן מעשי שיתופי פעולה בתחומי תכניות לימוד לתואר שני, שיתופי פעולה במסגרת תכנית Erasmus plus ופרויקטי מחקר ופיתוח שונים.
 
נציגות המשלחת הליטאית מבקרות במעבדת SAR
נציגות המשלחת הליטאית מבקרות במעבדת אלקטרוניקה
 
ויקטוריה מרטינוב, יועצת לפרויקטים בינלאומיים ב- HIT:
"כשהתחלנו לפני כשנה במלאכת טווית הקשרים עם אירופה, אני  וד"ר רפאל ברכּאן, ראש רשות המחקר, הפיתוח וקשרי החוץ של המכון, ידענו שזה לא יהיה קל. בניית יחסים וקשרים בינלאומיים  זה לא דבר פשוט, כיוון שיחסים בינלאומיים הם בראש ובראשונה יחסים בין-אישיים, אשר לוקח זמן לבסס אותם. עם זאת, האמנו אז, ואנחנו עדיין מאמינים, שלסגל המרצים והחוקרים של HIT יש הרבה מה להציג בפן המדעי, הטכנולוגי והעיצובי לאירופה בפרט, ולקהילה הבינלאומית בכלל. יצאנו לדרך ארוכה ואנו מתמידים בה."