חדשות והודעות

אהבתי לחיות הפגישה אותי עם אשתי לעתיד!

  
דניאל שפירו, בן 30 , הוא סטודנט שנה ב' להנדסת חשמל ואלקטרוניקה, וכבר 5 שנים עובד בתעשייה הביטחונית. הוא גר בשכירות עם ארוסתו ושני הכלבים שלהם ("הכלבים הם הסיבה לכך שנפגשנו לפני יותר משנה – אין הרבה פסיכים שמטיילים ברחוב ב-6 בבוקר....") והוא מלא התלהבות לגבי ההתנדבות שלו בצער בעלי חיים ברמת גן.


דניאל, תספר לנו מעט על ההתנדבות שלך. מה אתה בעצם עושה בצער בעלי חיים ברמת גן?

אני מתנדב שם כבר קרוב לשנתיים (ביחד עם ארוסתי שגם נחשפה למקום אחרי ההכרות איתי). שם, כמו רוב המתנדבים, אני מבלה עם החיות: טיולים עם הכלבים, משחקים עם החתולים, ליווי החיות בימי אימוץ והפצת הבשורה בעניין אימוץ בעלי החיים, שזה מסר שהוא מאד חשוב בעיני, כי יש כל כך הרבה חיות מתוקות וחסרות ישע, שרק מחפשות בית חם.

מה הביא אותך להתנדב עם בעלי-חיים?
אני מאד אוהב חיות. תמיד מאד אהבתי. כלבים, חתולים, סוסים ואריות (שנתיים וחצי בדרום אפריקה חשפו אותי ללא מעט חיות "אקזוטיות") ותמיד רציתי כלב. כשחזרתי מפרוייקט עבודה בחו"ל ועברתי לדירה משלי הדבר הראשון שעשיתי היה לחפש לעצמי חבר על ארבע וכך נחשפתי לעולם העמותות שמצילות כלבים בישראל (לרגע אפילו לא עלתה בי המחשבה לקנות כלב).
 

מדוע בחרת להתנדב דווקא בצער בעלי חיים ברמת גן?

בצער בעלי חיים ברמת גן לא ממיתים כלבים וחתולים גם אם הם אינם גזעיים, וגם אם אף אחד לא מאמץ אותם במשך תקופת זמן ארוכה (בישראל של היום יותר מ-100,000 כלבים מומתים בשנה ע"י המועצות האזוריות וע"י עמותות שונות שמחזיקות רק בכלבים "מבוקשים"). המתנדבים עושים שם ימים ולילות כדי שכל אחד מבעלי החיים שם ירגיש בבית ויחוש מה הוא יחס אנושי חם.
 

דניאל שפירו
אחד מימי האימוץ בדיזינגוף סנטר. דניאל משחק עם שוקו – טרייר מעורב מדהים שהיה אמא מאמצת לכל גורי החתולים (כן כן, חתולים) בעמותה. שוקו כמובן אומץ מאז ונמצא במשפחה אוהבת.
 
אנחנו משחקים איתם, יוצאים לטיולים ומלווים אותם לימי האימוץ ובשלל פעילויות (כמו ביקורים בבתי אבות ובבתי ספר שחושפים את אוכלוסיית הילדים וגיל הזהב לאהבת בעלי החיים). אין דבר יותר מרגש מלראות כלב או חתלתול שהיית אתו, מוצא לעצמו בית חם ומשפחה אוהבת.
 
מוטו לחיים
Brains are awesome, I wish everybody had one.
ובנימה יותר אופטימית....
The Mad Hatter: Have I gone mad? Alice Kingsley: I'm afraid so. You're entirely bonkers. But I'll tell you a secret. All the best people are.
 
איזה מסר חשוב לך להעביר לסטודנטים במכון?
כמו שכבר אמרתי, יותר מ-100,000 כלבים מומתים בישראל בשנה ולא מעט חתולים וכלבים מוצאים את עצמם ברחוב. העמותות קורסות תחת העומס וכאן יש כאן הזדמנות לסטודנטים לעזור.  לא  עזרה כספית (כולנו מכירים את המצב הכספי של הסטודנטים) אלא במשהו יקר הרבה יותר – הזמן שלנו! תאמינו לי שאין דבר יותר מגניב מהתנדבות במקום כזה שבו כל יצור חי כל כך שמח לקראתך, וישר נותן לך את אהבתו . וכמובן תאמצו, תאמצו, תאמצו!