חדשות והודעות

"קונצרטה לשמונה"

   
ניסיתם פעם לדמיין איך זה לשבת בכיתה ולנסות להתרכז בדברי המרצה, כאשר ברקע אתם שומעים את המזגן, את הלשון המצקצקת, את זו שלועסת מסטיק, ואת הזבוב המזמזם על החלון?
  

 
במוצ"ש 8.11.14, הזמין המרכז לנגישות אקדמית במכון סטודנטים וסגל אקדמי לתיאטרון "הבימה" , לערב מרתק,  מצחיק וכואב גם יחד, ובעיקר פוקח עיניים. 

ההצגה "קונצרטה לשמונה" מציגה במלוא העוז את  הקושי, התסכול, הייאוש, הבושה, הדימוי העצמי שמחייב חיזוק מתמיד, הצורך להתנצל בפני העולם, ההכחשה וההתמודדות - מנת חלקם של אלה הסובלים מהפרעות קשב ומלקויות למידה שונות.
 
 
הנושא המורכב הוצג מכמה זויות ופנים: מהזוית של אלה הסובלים בעצמם מהפרעת הקשב, מהצד של ההורים, הצד של המורים והעלה למודעות גם את נושא הטיפול התרופתי השנוי במחלוקת.
 
בתום ההצגה התקיים דיון עם השחקנים, שסיפרו על החוויה האישית שלהם כלקויי למידה ונתנו "טיפים" למורים שעובדים בכיתה הטרוגנית שבה יושבים גם תלמידים עם לקויות למידה והפרעת קשב וריכוז.
  
 
סטודנטית שהייתה בהצגה: "ההצגה אתמול הייתה מרגשת, מעניינת ועניינית מאוד.
החזרה מהמופע אתמול גרמה לי להיזכר בקושי של ההתחלה ועד כמה הרגשתי הקלה כשהגעתי למרכז הנגישות במכון".

המרכז לנגישות אקדמית נותן סיוע לסטודנטים בעלי צרכים יחודיים – לקויות למידה, הפרעת קשב וריכוז, מגבלות חושיות, רפואיות ונפשיות .

צוות המרכז: "חשוב לנו להעלות את המודעות של מרצים ומתרגלים במכון לנושא, ורצינו לחשוף אותם בדרך חוויתית שמאפשרת להבין "איך זה מרגיש". לאורך השנה אנחנו מעבירים סדנאות להוראה מותאמת לסטודנטים עם צרכים יחודיים. המרכז מהווה "בית" לסטודנטים וגורם מקצועי למרצים שמבקשים להתייעץ ולהתאים את דרכי ההוראה שלהם לכלל הכיתה."