חדשות והודעות

הקרן לפרויקטים פורצי דרך הושקה באירוע חגיגי ומרגש.


לקראת השנה האקדמית החדשה, הושקה קרן לעידוד חדשנות בקרב סטודנטים, בוגרים ומרצים. הקרן הינה פרי שיתוף פעולה בין רשות המחקר והפיתוח לבין התעשייה וכספיה, בסך 180,000 ש"ח הינם תרומתם הנדיבה של ד"ר פנינית כהן ופיני כהן – יו"ר חבר הנאמנים של המכון הטכנולוגי חולון.
 
הזוג כהן בחיבוק עם פרופ' יעקובוב, דר' ברכאן ומר גולדברג
מימין לשמאל: ד"ר רפאל ברכאן, מר פיני כהן, ד"ר פנינית כהן, פרופ' אדוארד יעקובוב, מר שמואל גולדברג

אירוע ההשקה התקיים במעמד התורמים והנהלת המכון. נשיא המכון - פרופ' אדוארד יעקובוב הודה לבני הזוג וציין כי לראשונה, יו"ר חבר נאמנים תורם מכספו הפרטי למען הארגון ולמען עידוד החדשנות בו . פעילות זו הינה חלק בלתי נפרד מתרומתו הענפה של פיני כהן למדינה בתחומי התעשייה, התשתיות, הביטחון, הבריאות והכלכלה.

ד"ר רפאל ברכאן – ראש רשות המחקר, הפיתוח וקשרי חוץ ציין כי זהו חלום המתגשם. התרומה תאפשר לסטודנטים לקדם את פרויקטי הגמר לשלב יישומי עם התעשייה, לחוקרים צעירים לממש רעיונות ולעודד יזמות בתוך האקדמיה. בשנים האחרונות אנו עדים למספר רב של פרויקטים בעלי יכולת מסחרית אשר זקוקים למימון הראשוני בכדי ללטשם לתעשייה. תרומה זו תאפשר ליטוש זה. עוד ציין ד"ר ברכאן, כי בעידן גלובלי לא פשוט, מצליח המכון הטכנולוגי, למקם עצמו הן באקדמיה הבינלאומית, הן בזכיות בקרנות ומענקי מחקר, הן בהזמנות להשתתף בתערוכות עיצוב ועוד. כל אלו זאת בזכות הדינמיות, התעוזה, היצירתיות והיישומיות המאפיינים את HIT.

פיני כהן סיים את שלב הברכות וציין כי את דרכו באקדמיה החל ב – HIT  כסטודנט צעיר להנדסה. הוא שמח כי פרופ' יעקובוב איפשר לו לשוב למקום זה. הוא רואה כיצד עוצמתו של עם ישראל באה  לידי ביטוי במכון– בשילוב מדעים, עיצוב וטכנולוגיה, בשילוב של כל  מגזרי החברה – חילוניים, דתיים, חרדים, דרוזים וערבים ובשילוב הוראה ומחקר. בזכות כור היתוך זה ישנו עתיד למדינת ישראל. זכות גדולה היא לו ולרעייתו להקים את הקרן ולאפשר לפרויקטים פורצי דרך להגשים את הפוטנציאל הגלום בהם.